10 Ting jeg vil gjøre i juli!

Da var vi plutselig halvveis i 2020. Bare meg som føler at dette har vært et ekstremt langt år? Haha! Tviler ikke på at de fleste syns at 2020 har var litt vel lenge, og at det har vært litt vel crazy. Mon tro hva for noe nytt og crazy som skal skje i juli? Haha! Jeg skal i alle fall nyte den beste sommermåneden og dette er noe av det jeg vil gjøre:

Platting i hagen – I juni satt pappa, jeg og et par til opp en platting i hagen. Den kommer det snart noe veldig fint oppå. Har ikke lyst til å røpe hva som skal der før det er på plass, men det blir heeeelt amazing!

 

Dameselskap – Siden hagen min endelig er så og si ferdig skal jeg ha dameselskap med alle damene i hele familien min her i midten av juni. Vi er jo veldig mange damer på mamma sin side av familien. På 4 generasjoner ble det født kun 1 gutt og 11 jenter, så vi er en god del jenter, haha! Så i år har jeg bedt inn alle sammen hit. Det blir koselig!

 

Besøke sommerbyer – Jeg bor jo ganske nærme både Kragerø, Stavern, Tønsberg, Arendal, Risør og nå må jeg bli flinkere til å dra på turer til de stedene. Det er jo så koselig å dra på dagsturer til slike byer, utforske byene, gå på strendene og spise på restaurantene.

Stranda – Herregud jeg har kun vært kjapt innom stranda en gang i år. Jeg har jo gått ned til strendene i nærheten hver morgen på turen med Chloe. Men jeg har liksom ikke “stikki på stranda” og vasset i vannet, tatt en is og kost meg. Kiosken der vi pleier å være åpnet jo ikke før skoleferien startet, så derfor har vi vært litt trege, også har Per Fredrik slitt sykt med pollenallergien og har nesten ikke vært ute av døra på 2 uker stakkar!

 

Bli ferdig med hagen – Jeg har noen prosjekter her og der i hagen som jeg har lyst til å fullføre, også er det en del ting som må gjøres her og der. To-do listen med prosjekter i hagen er lang, så jeg håper å kunne virkelig bli ferdig med alle prosjekter i hagen i løpet av måneden. Men vi får se. Å male hele muren er en seig jobb, og det sitter langt inne å gjøre det, haha!

Fortsette å være skikkelig aktiv – Hver eneste morgen går jeg en lang tur med Chloe, og i løpet av dagen er jeg veldig aktiv. Ofte blir det 25’000 skritt om dagen. Helt sykt mye, hehe! Så jeg skal prøve å fortsette med å holde med aktiv og gå masse turer. Kroppen min har virkelig godt av å få trent seg etter en lat vinter, haha!

 

Mer Oslo – Jeg har vært altfor lite i Oslo de siste månedene pga Korona. Nå er det virkelig på tide at jeg blir flinkere til å dra inn dit for å fylle opp hodet med inspirasjon. Får alltid så mye inspirasjon når jeg er der og rusler rundt i sentrum, i butikker, i den botaniske hagen, og generelt bare rundt i Oslo.

Mat – Jeg vil spise mye mer sommermat. Reker, is, digg grillmat og mye mer.

 

Hagetour – Nå har ting virkelig vokst som bare det både i hagen og på verandaen, og det er mye som forandrer seg hele tiden i hagen, så nå er det virkelig på tide med en oppdatert hagetour. Skal prøve å få gjort det til uka!

 

Jentekvelder – Jeg har skikkelig lyst til å arrangere en jentekveld eller to her i sommer. Det er jo så koselig! Spise masse god mat, skravle og drikke vin til langt utpå kvelden. Herlig!

 

1 kommentar
    1. Hei. Liker bloggen din😊Du mente vel juli og ikke juni😊😃 Stå på videre å ikke gi deg uansett hva😊💕Noen mennesker må bare kommentere noe uansett hva. Ha en god sommer😊💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg