10 Ting å være takknemlig for nå

I disse tider er det fort gjort å havne ned i kjelleren, og kun se alt som er negativt og jævlig. Det er jo en skummel tid vi lever i nå, men jeg føler det er viktig å sette pris på det som også er bra. De tingene som gjør oss heldige og som vi kan være takknemlige for.

Hver gang jeg går litt i kjelleren, prøver jeg å liste opp 10 ting jeg er takknemlig for, og plutselig virker ting mye bedre. Selv om vi fortsatt må ta situasjonen vi nå er i på alvor og følge alle forhåndsregler, syns jeg at vi skal være takknemlige for disse tingene:

Vi bor i Norge – Om du leser bloggen min fra et annet land gjelder ikke denne deg dessverre, men for de 99% andre som leser; husk hvor sinnsykt heldige vi er som bor i Norge. Her har vi et svært oljefond, bra helsevesen, og generelt er ting veldig bra i Norge. Tenk på de som bor i land som India nå.. Der er det en helt annen sak nå..

 

Natur – Vi er heldige som fortsatt har muligheten til å gå på turer ute i den flotte naturen vi har her i Norge. Med mindre du er i isolasjon, har du fortsatt mulighet til å gå ut og nyte solen og se den flotte naturen det fine landet vårt har å by på.

 

Sosiale medier – Folk har i mange år klagd på at sosiale medier ødelegger samfunnet, men akkurat nå er det jo stikk motsatt. Det er der mesteparten av kommunikasjonen går nå. Tenk så heldige vi er som har facetime der vi kan ringe hverandre for å se familie, venner og kollegaer. Senest i stad fikk jeg snakket med tantebarna mine på facetime og det er så koselig!

 

De elementære tingene – En ting jeg innså da jeg var på Farmen Kjendis, var hvor takknemlig jeg var for å kunne dusje i en varm dusj, dra i butikken og kjøpe akkurat den maten jeg ville ha, kunne være inne i det varme huset mitt og generelt alle de små tingene man ikke tenker over til vanlig. Dette er ting som ekstremt mange i verden ikke har, og herregud så heldige vi er som har de.

Dyr – Veldig mange (meg inkludert) er så heldig at vi har en hund eller et annet kjæledyr. I disse tider er det ekstra koselig å ha den gode og glade lille hunden som løper rundt i huset. Jeg har hjemmekontor til vanlig og det hadde blitt skikkelig stusselig uten Chloe, så den lille bærta der er jeg så takknemlig for at jeg har!

 

Trygt land – Jeg begynte å se på “Tiger King” i går kveld med Per Fredrik, og det var bare enda en påminnelse på hvor trygt og godt vi har det her i Norge. I USA er det utrolig vanlig og enkelt å få seg et skytevåpen, og det er så mange skoleskytinger, crazyness i politikken og mye sjukt generelt. Det skjer selvfølgelig ting som ikke er greit her i Norge også, men til sammenligning med veldig mange andre land har vi det nokså trygt og fint her.

 

De nære og kjære – Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg har en fantastisk kjæreste, en god familie og gode venner. Tenk på alle du har rundt deg; familie, venner, kollegaer.. Tenk så mange fine og flotte mennesker du har i livet ditt og hvor heldig du er!

Underholdning – Tenk så mye underholdning det er å velge mellom nå! Nå kan du bokstavelig talt se tusenvis av serier og filmer fra pcen, tven eller telefonen din. Da jeg var liten (nå følte jeg meg plutselig veldig gammel), måtte vi fysisk dra ned på videosjappa for å leie film og det var typ 3 tv-kanaler å velge mellom. Altså, for en utvikling! Tenk så mye spennende vi kan se på nå som vi skal holde oss mest mulig hjemme.

 

Hage – Denne gjelder jo dessverre ikke alle. Men for oss som har en hage, veranda eller en liten balkong, tenk så heldige vi er som har det. Det er så deilig å ha noe å pusle med ute om dagen. Spesielt nå som det er sol. Bare i dag har jeg holdt på i mange timer med forskjellige hageprosjekter, og det er så gøy!

 

Helse – Dersom du er frisk nå; vær takknemlig, og ha medfølelse for alle som ikke er friske nå.

 

Håper dere alle får en fin påske, og husk å tenke på alt dere har å være takknemlige for og alt som også er bra nå, til tross for at det er mye vondt og skummelt nå.

 

4 kommentarer
    1. Love this so much! I get easily depressed and it feels so good to think of all the good things around us! I have told myself I’m not allowed to check out the latest corona news ten times a day (like I would like to do). One time is enough, more would just increase the angst. One small (and rather shallow, I admit) glee we have- at least here in Finland- is that the post still works almost normally! I have sent some Easter cards and small gifts to my friends and family and also ordered something nice for myself from online shops bargain sales. Ok, I said shallow, but it gives a little joy to these days! 🙂
      Have a wonderful and sunny Easter! <3

    2. Jaaa, så viktig å tenke på de gode tingene nå altså! Noterer ned noen ting hver dag for å holde positiviten oppe!
      Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg