10 Private spørsmål og svar – Frieri, Barn, Depresjon, Verste kvalitet ++

Hva er en toxic person eller ting i livet ditt som du har gitt slipp på?
– Generelt folk som alltid elsker å dra deg ned, og som gjør at du føler deg dritt etter å ha vært med de; de er toxic som f. Jeg har hatt mange toxic mennesker i livet mitt opp igjennom, og det er nok ikke uvanlig. Men det er vanskelig å gi slipp på mennesker som er toxic, for ofte innser man ikke hvor jævlige de har vært mot deg, og det kan jo også være noen som står deg nær som er vanskelig å få på avstand.

Hvor gammel tror du at du kommer til å bli?
– Jeg var med bestemødrene mine på søndag, og da kom vi inn på temaet om alder. På begge sider av familien blir tydeligvis folk eldgamle. Typ 95-105 år gamle. Så det er i alle fall gode gener for å bli gammel. Jeg spiser jo også veldig sunt og trener mye, så det forlenger jo livet og ikke minst forbedrer livskvaliteten. Så jeg vil tippe at jeg blir ganske så gammel. Hadde vært morsomt å bli over 100 år. Selv om jeg ikke har noen mål om det. Jeg håper jo at jeg blir som bestemødrene mine som er rundt 85 og fortsatt er i god form og livlige. Da kan jeg gjerne leve lenge!

 

Om du var nødt til å velge en dag fra livet ditt, og kåret den til “ditt livs beste dag”, hvilken ville det blitt?
– Uten tvil den dagen jeg ble fridd til av Per Fredrik. Altså, det var jo tidenes beste dag med frieri midt på Times Square med svær billboard og at jeg endelig ble forlovet med mannen jeg elsker! *Kliss-kliss*. Hehe! Jeg hadde jo aldri drømt om at han skulle fri på den måten, for det er jo det villeste mest amazing jeg har opplevd!

HER kan du forresten se video av hele frieriet. Bloggerne var jo med på turen så de fikk filmet hele overraskelsen!

Hva var det siste som fikk deg til å le?
– Det er uten tvil Per Fredrik. Vi har det så utrolig morsomt sammen, og det er som å bo med en komiker. Haha! Han sier så mye morsomt hele tiden, og vi har sikkert 20 latterkramper hver dag!

 

Beste og verste kvalitet med deg selv?
Beste: racergiret mitt. Dette er noe jeg har arvet av mamma. Jeg har en egenskap der jeg plutselig kan bli helt ekstremt effektiv og få unnagjort ting veldig kjapt. Skal jeg rydde kjøkkenet for eksempel så er det ikke sånn at jeg hører på litt rolig musikk og rydder ting pent unna, neida; da setter jeg på ravemusikk, sender Per Fredrik ut av kjøkkenet (så han ikke blir løpt ned) og får shinet opp hele kjøkkenet på 1/4 av tiden “vanlige” mennesker ville brukt, haha. Min verste egenskap er nok

Reiste du når du var liten? Hva var favoritt stedet ditt?
– Vi reiste på noen sydenturer til Hellas (Kreta og Rhodos) og Kypros. Mamma har alltid elsket den greske kulturen, så den fikk jeg virkelig oppleve når jeg var yngre. Så selv om ingen av oss er greske, er det en slags “hjem” følelse med Hellas, hehe! Favorittstedet mitt av de stedene jeg reiste med familie er jo uten tvil Hellas. Kreta var jeg litt for ung til å huske masse fra, men Rhodos er jo et utrolig fint sted!

 

Hvem inspirerer deg?
– Jeg har ingen eksakte personer jeg blir inspirert av. Men jeg tar mye inspirasjon på bloggen fra amerikanske bloggere, samfunnet, spennende steder og reiser, og det generelle dagliglivet.

Hva gjør deg lykkelig i livet?
– Det at jeg har en så fantastisk mann jeg er forlovet med, at jeg kan leve av blogging, har lille Chloe og god familie og venner, og opplevelser.

 

Hvilke ting må du tilgi deg selv for?
– At jeg ble deprimert og fikk angst. Det er psykiske problemer man ikke selv kan styre, men fordi det er psykisk så føles det så ut som at det er selvforsynt. Det er så mange ganger jeg har vært forbanna fordi jeg ble deprimert og fikk angst, og jeg har jo brukt de siste 2,5 årene av livet mitt på å være syk og prøve å bli frisk igjen.

Men det jeg selv må innse er at livet er ikke så lett som man drømte om da man vokste opp, og de tingene man opplever frem til man blir voksen setter dype spor som kan ende opp med voksendepresjon og andre psykiske problemer. Jeg har brukt vanvittig mye tid de siste par årene på å jobbe igjennom ting jeg har opplevd tidligere i livet mitt.

Ting jeg aldri har ville vært åpen om her på bloggen, fordi jeg vil verne om min egen sikkerhet. Men jeg har opplevd mye jævlig ting som jeg endelig har klart å prosessere fordi jeg endelig var på et sted i livet mitt der jeg følte meg trygg til å kunne det. Ah, hater å snakke i koder, og hater når folk gjør det. Men håper dere forstår.

 

Har du lyst på barn? Eventuelt hvor mange?
– Ja jeg tror det. I alle år har jeg egentlig tenkt at jeg ikke ville det, og når Per Fredrik og jeg møttes var vi begge litt sånn at vi ikke helt visste om vi ville ha barn eller ikke. Men jeg tror jo at jeg vil ha barn, men bare ikke helt enda.

Når det kommer til antall barn føler jeg at to barn er perfekt. Noe mer blir for mye, og noe mindre så føler jeg at enebarn kanskje blir litt ensomme? Så ja, gjerne to barn og kanskje en av hvert kjønn. Men det er jo sånt man ikke kan kontrollere, så det eneste jeg håper er at det blir friske barn som vi kan gi et fint liv!

 

 

1 kommentar
    1. So sad to hear you have lots of experience with toxic people! Me too… And it’s so true they can be hard to perceive as “bad”, since they can act as friends, but what they really do is just pull you down. I call them “vampire friends”; they suck all my energy, joy and self confidence and give nothing back.
      The older I come the better I have become of seeing them as what they really are and just shut them out of my life. Life is too short to let toxic “friends” mess with my head! I rather have only few real, loving friends than lots of these “vampires”.
      (((HUG)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg