10 Sommer life hacks!

Kløe etter myggstikk? – Noe jeg trodde at alle visste om, men som tydeligvis ganske få vet om er “Eurax”. Det er en krem du får kjøp på apoteket som du kan smøre der du har fått myggstikk, så det slutter på klø. Har brukt det helt siden jeg var liten unge, og det funker helt fantastisk bra!

 

Aftersun – La aftersun ligger i kjøleskapet, så får du en ekstra beroligende effekt av den når du smører den på huden. Ekstra genialt dersom du har blitt solbrent og må roe ned huden.

Ha dette i bilen – Ha et eget sommer-kit i bilen, som du kommer til å takke deg selv for at du hadde. La det inneholde dette: solkrem, sminkefjernerservietter, bikini, håndkle, solbriller, myggspray. Du vet aldri når du trenger dette, hehe!

 

Stretchlaken på stranda – Dette lærte jeg av fetteren min etter han hadde bodd i USA. Der brukte den alltid stretchlaken på stranda, også la de noe i hvert hjørne så at man fikk en cirka 5 cm kant opp. Da slipper man at sand og småkryp skal kravle oppi håndklene mens man soler seg.

 

Fest – Skal du ha fest i sommer? Kjøp et barnebasseng og fyll det med vann, og la gjestene bruke bassenget som kjøleskap til drikke. Er så kjedelig å ha gjester inn og ut av kjøleskapet, spesielt når det blir stappfullt av ingenting.

Dårlig vær – Det er alltid noen dager i ferien da det er dårlig vær. Bruk de dagene til å få unnagjort alle de kjedelige tingene innendørs som du ikke vil gjøre når det er varmt og du heller vil være utendørs.

 

Basseng – Jeg har gått på den smellen 100 ganger der jeg har kjøpt svært basseng, fylt det opp også blir det aldri varmt nok til å bade i. Så hele greia blir bare bortkastet. Jeg har heller begynt å ha et lite barnebasseng stående på verandaen, som jeg kan kjøle ned føttene når det blir for varmt hvis jeg soler meg. Så mye mer fornøyd med det! Også er det perfekt å bruke for og kjøle ned våre firbeinte venner.

Null treningsrutiner? – Har du slitt med å komme inn i gode treningsrutiner lenge? Bruk sommeren til å komme inn i gode treningsrutiner. Selv syns jeg at det er så mye lettere å trene når det er sommer, for da er det bare å slenge på seg treningsklærne og stikke ut døra i varmen. Har du ekstra mye ledig tid om sommeren er det jo perfekt å fylle den med noe som er bra for både kropp og sinn!

 

Aloe vera – Frys ned aloe vera i isbitformer. Hvis du blir solbrent er det supert å bruke for å både kjøle ned og roe huden!

 

For varmt for hunden? – I juni var det ekstremt varmt, og da var det ikke bare-bare å gå tur med hunden. For å se om det er for varmt for hunden å gå på asfalten kan du legge håndflaten din på asfalten i 5 sekunder, blir det veldig varmt bør du heller gå i skogen med hunden. Selv gikk jeg langturen tidlig på dagen før det ble varmt. Det er også smart å gå til et sted der hunden kan bade halvveis i turen så den får kjølt seg ned.

 

2 kommentarer
    1. Eurax er gull verdt! Jeg opplevde å få fugleloppebitt over hele kroppen som barn, og da ble jeg smurt inn med eurax, og det hjalp veldig. Så eurax er noe alle bør ha liggende🙂

    2. Hei! Jeg ser både her og på Snapchat at dere har flamingoer i hagen/terrassen, og vil informere om at det kan ha en helt annen betydning en du/ dere kanskje er klar over? 🙂 Det er det internasjonale tegnet for swingers, at dere er interessert i partnerbytte. Men hvis dere er klar over det er det jo helt opp til hver enkelt par hva man ønsker i forholdet, så no judgement. Jeg selv var ikke klar over dette før for et par måneder siden 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg