10 Private spørsmål og svar

Er du en optimist eller pessimist?
– Det kommer helt ann på dagsformen. Naturlig vil jeg nok si at jeg er en optimist som ser etter løsninger istedenfor problemer, og postivivt istedenfor negativt. Men jeg har jo de siste to årene slitt mye med angst og depresjoner, og da har jeg vært mye pessimist. Heldigvis begynner jeg endelig å bli frisk fra alt det drittet der da, hehe!

Har du et stort ego?
– Nei, det vil jeg absolutt ikke si. Jeg er virkelig ikke den som går med nesa i skyene i det hele tatt. Det er jo fort gjort å bli sånn i den jobben jeg har, og herregud så mange som er sånn. Men jeg har liksom aldri forandret meg sånn. Er jo ikke noe vits i å fly rundt og se ned på andre bare fordi man er en offentlig person. Vi er jo alle bare mennesker.

 

Har du noen talenter?
– Har ikke noen av de tradisjonelle talentene som gjør at man kan synge eller noe sånt. Men jeg har jo et talent eller hva man skal si for å bli fort flink i ting jeg interesserer meg for. Ta for eksempel hage. For et par år siden hadde jeg null peiling på noe som helst som har med hage å gjøre, og jeg hadde aldri noe interesse for det før jeg fikk egen hage da vi flyttet inn i dette huset. Men plutselig fikk jeg helt dilla midt på vinteren for to år siden og vipps så har jeg lært så mye at jeg nesten kan mer enn de jeg kjenner som har hatt hage i 30 år og er flinke. Helt merkelig!

Syns du at alle fortjener en ny sjanse?
– Kommer helt ann på hva de har gjort. Hvis noen hadde slått til meg, sagt noe helt grusomt, vært utro, etc hadde jeg aldri gitt de en ny sjanse. Tenker at hvis man har det i seg å være så jævlig én gang, er det fort gjort at det blir flere ganger. Men om jeg hadde kranglet med noen eller det hadde vært noe som ikke var helt krise kunne jeg gitt de en ny sjanse. Men jeg er nok ikke den som gidder å gi folk 100 sjanser akkurat.

 

Hva er du takknemlig for?
– At jeg har en fantastisk forloved, god familie og venner, at jeg har en herlig hund, og at den fysiske og psykiske helsen min endelig begynner å bli bra. Har slitt med helsa i mange år, og er endelig i bra fysisk form igjen. Det tar jeg virkelig ikke for gitt! Psyken begynner å komme seg også, og jeg jobber hardt for å bli frisk igjen.

 

Liker du sterk mat?
– NEI. Jeg er tidenes pyse og klarer ikke å spise noe som er noe som helst sterkt. Skjønner ikke hvorfor folk vil spise noe som bare er sterkt? Det maskerer jo alle smakene i retten!? Skal jeg spise indisk for eksempel må jeg ha ekstra mild, haha!

Skriver du dagbok eller journal?
– Jeg har jo skrevet blogg i over 10 år, så det er det nærmeste jeg kommer dagbok. Det er jo forsåvidt mye bedre enn en dagbok, fordi her har jeg masse bilder og minner også. Det er så gøy å bla tilbake i arkivet og se alt jeg har gjort de siste 10 årene. Hvor mye jeg har forandret meg, hvor mye jeg har vokst som menneske og hvor mye forskjellig jeg har opplevd. Blogging er jo en fantastisk måte å bevare minner på, og hadde jeg ikke hatt den hadde jeg nok aldri hatt så mye bilder og tekster fra hele livet mitt.

 

Svømme i basseng eller sjøen?
– Jeg uten tvil et basseng-menneske. Jeg hater når jeg ikke kan se hva som er nedi vannet, og det plutselig kan komme en fisk og bite meg eller en brennmanet og brenne meg. Også er det ofte så mye nasty shit nedi vannet. Nå skal det sies at jeg er vokst opp med å bade på steder der det er mye grums i vannet, og det er jo ikke sånn i sjøen. Meeen jeg stemmer fortsatt for basseng, haha! Når vi er på Gran Canaria bader vi jo kun i basseng, haha!

Flyttet du i løpet av oppveksten?
– Nope. Foreldrene mine har alltid bodd i det samme huset siden før jeg ble født, og de bor der enda. Tipper de kommer til å bo der for alltid. Er jo mye vanskeligere å flytte når man har gård, men jeg tror de trives så godt der uansett at de ville nok aldri flyttet derfra. Er jo super idyllisk og fint der!

 

Hvem lærte deg å kjøre bil?
– Kjørte noen få ganger med mamma og litt med pappa også hadde jeg noen timer på kjøreskolen som er en del av det man er nødt til å ta for å få lappen, ellers enn det kjørte jeg ikke så mye før jeg tok lappen. Lærte såpass fort at det var ikke noe særlig problem egentlig. Hadde jo mopedlappen fra før av, så jeg lærte meg mye av det man trengte via å kjøre moped.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Hva er å være utro? Kyssing og sex er en ting, men synes du noe annet går innenfor utroskap? F.eks. hvis h*n skjuler meldinger eller hvem h*n prater med? Eller snakker med eksen sin? Eller h*n lyver om hvor h*n skal for så å fære på besøk til motsatt kjønn? Føler du det er noe som heter emosjonell utroskap?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg