10 Private sørsmål og svar

Hvem lærte deg å kjøre bil?
– Litt mamma, men mest pappa. Eller, mest var det kjøreskolen egentlig. Så fort jeg klarte å lære meg kløtsjen på bilen så gikk resten fort at seg selv, og da lærte jeg nesten alt på de obligatoriske kjøretimene.

 

3 Ting du elsker med deg selv? Og hvorfor?
– At jeg har bein i nesa og tørr å få til ting, at jeg er veldig effektiv og hvordan hjernen min fungerer.

Har du noensinne prøvd narkotika?
– Nope. Jeg har vært tilstede når folk har både sniffa kokain fra bordet, røyka hasj og poppa piller, men jeg har aldri prøvd noe som helst av det selv. Folk får gjøre som det vil. Men jeg har en pappa som har jobbet på mentalsykehus og lært meg om hvordan det kan gå dersom man reagerer dårlig på narkotika, og jeg kjenner at jeg er ikke så keen på å tro at jeg er en appelsin resten av livet. Haha. Stay away from drugs kids.

 

Syns du at alle fortjener en ny sjanse?
– Nei. Ville du gitt Hitler en ny sjanse? Ikke jeg. Jeg tenker sånn at hvis du har det i deg å behandle folk dritt, da er det sånn du er, så da fortjener du faktisk ikke noen ny sjanse. Det er én ting å drite seg litt ut, men om du banker opp kjæresten din eller går skikkelig bak ryggen til noen fortjener du ikke å være i livet dems lengre.

 

Flyttet du i løpet av oppveksten?
– Nei. Foreldrene mine har alltid vært sammen og bodd i samme huset, og der bor de fortsatt. Det var først da jeg flyttet ut at jeg begynte å flytte mye. Da flyttet jeg 9 ganger på 2,5 år.

 

Kan du komme på noe som foreldrene dine nektet deg å gjøre som ung, men som du skulle la dine egne barn gjøre?
– Mamma sitt motto var vel “frihet under ansvar” eller noe sånt. Jeg fikk lov til å gjøre det meste, så lenge jeg var ærlig og hadde en samtale med mamma om det. Ungdommer gjør jo hva de vil uansett, så da er det bedre å heller ha en god dialog på ting, så ting ikke sporer helt av. Så nei, kommer ikke på noe foreldrene mine nektet meg å gjøre som ung, som jeg ville latt mine fremtidige barn gjøre.

 

Skulle du foretrekke å beholde etternavnet ditt når du gifter deg, hvis kjæresten din synes det er ok?
– Dette har vi faktisk snakket om, og Per Fredrik syns jeg skal velge helt fritt selv. Jeg syns det er fint å beholde mitt eget etternavn, men også legge til Per Fredrik sitt sånn at barna våre får navnet som blir familienavnet vårt. Så navnet mitt når jeg gifter meg blir “Stina Bakken Åsly”.

 

Har du noensinne hatt en nær død opplevelse?
– Ja, men jeg husker ikke så mye av det. Da jeg var 3-4 år gammel skulle jeg operere bort mandlene mine på Kongsberg sykehus, og de slurvet og holdt på å ta livet av meg. Måtte hasteoperere på Drammen sykehus og få flere poser med blod inn i kroppen fordi jeg hadde mistet ekstreme mengder blod. Takk til dere som donerer blod; uten dere hadde ikke jeg levd i dag!

Er du synsk på noen måte?
– På en måte. Jeg har sanndrømt mange ganger. Altså, jeg har drømt ting og husket det, og plutselig så skjer det. Like creepy hver gang det skjer. Har også en sjuk intuisjon så jeg klarer ofte å forutse hvordan ting skal skje. Det er jo så ekstremt mye mellom himmel og jord som vi mennesker er for dumme til å skjønne, men jeg tror vi finner fasiten på alt i universet en dag og da blir vi nok ganske så overrasket.

 

Hva er det dummeste du noensinne har gjort?
– Være sammen med noen som behandlet meg helt grusomt.

 

Følg meg på sosiale medier:

Instagram@stinablogg
Instagram@stinablogghage
Snapchat@stinablogg

2 kommentarer
    1. Hei, spørsmål ang etternavn når dere gifter dere.
      Vært forlovet i 6 måneder og har begynt og tenkt litt på etternavn. Vi begge har spesielle familienavn vi vil beholde og gi videre til barn en dag, men hva er det som er vanlig? At begge tar hverandre sitt etternavn eller bare at jeg tar hans? At jeg beholder mitt og putter på hans på slutten som du skal.
      Har snakket om at jeg ikke trenger å ha hans, men jeg er litt gammeldags der og liker tanken på å ha mitt og hans, men om han skulle tatt mitt og?
      Håper det ikke vart for komplisert spørsmål 🙊

      1. Jeg vet at det ikke er jeg som skal svare deg på dette, men det vanligste (og forsovet gammeldagse) er å ta mannen sitt etternavn. Men mange tar også å beholder sitt eget navn og gir barna begge to. Men husk at det siste “etternavnet” blir “hovedetternavnet”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg