10 matbytter for en sunnere livsstil

For litt siden la ut jeg 10 matbytter man kan gjøre for å spise sunnere. Å spise sunt trenger ikke å være vanskelig eller kjipt, det handler rett og slett om å bare ta smarte valg. Så nå tenkte jeg å tipse om 10 matbytter man kan gjøre for å spise litt sunnere!

Kok eller posjer eggene istedenfor å steke de i smør

Lag kaffen selv med litt sukrin gold og litt ekstra lettmelk, istedenfor å kjøpe på café med kremfløte og masse sukker, og gjerne enten sjokolade eller karamellsirup.

Bytt ut potetgullposen med grønnsaker. Gulrot, brokkoli, blomkål og sukkererter sammen med holiday dipp er superdigg!

Bytt ut bearbeidet mat med hjemmelaget mat. Hjemmelaget mat gir deg kontroll over ingrediensene og kan være sunnere enn bearbeidet mat som ofte inneholder mye salt, sukker og fett.

Kjøp sukkerfri sjokolade på helsekosten istedenfor sjokolade som er proppfull av sukker på matbutikken.

Selleri med kremost istedenfor ost og kjeks

Bytt ut det lyse frokostbrødet med proteinrundstykker eller rugsprø. Ta på litt kjøttpålegg og paprika, så får du noe som smaker godt, inneholder mye proteiner og holder deg mett lenge.

Bytt ut vanlig hvit ris med quinoa. Quinoa inneholder mer protein og fiber, som hjelper med å bygge muskler, normal fordøyelse og det hjelper på metthetsfølelsen.

Dropp vanlig sukkerbrus. Gjør det til en vane at du aldri drikker brus som inneholder sukker. Skal du drikke brus bør det være sukkerfri brus. Best er det å drikke vann, og vann blir også mye bedre med masse isbiter.

Så om du kan anbefaler jeg virkelig å kjøpe en isbitmaskin. Vanndrikkingen min har fått et boost etter at jeg kjøpte det!

Bytt ut sjokoladen med sukkerfri sjokolademousse fra Sukrin. Jeg vet selv hvor fort man kan sluke en hel sjokoladeplate, men da får man i seg altfor store mengder sukker, som virkelig ikke er bra.

Så jeg spiser ofte heller Sukrin sin sjokolademousse. Det er en pulverpakke jeg kjøper på Meny og blander med litt melk, har i kjøleskapet i minst en time, og spiser sammen med blåbær. Det blir så sykt godt! Også er det veldig mektig, så det er nesten umulig å spise for mye, haha!

 Håper du likte tipsene! Vet dere liker disse innleggene, så jeg skal prøve å få laget flere av de!

3 kommentarer
    1. Takk for tipsene 🙏 Jeg byttet ut brød med proteinrundstykker en tid tilbake og gikk faktisk mye ned i vekt. ( er i iverkant glad i brødmat ) Men nå orker jeg ikke proteinrundstykker lengre. De bare vokser i munnen og jeg klarer ikke 😫 Får teste ut rugsprø 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg