Bryllup, Pupper, Inntekt, Sminkefri, Gjesteliste ++ Ukens spørsmål #225

annonse – nelly & storytel

Hvor langt har dere kommet i bryllupet? Føler du at dere har god/dårlig tid igjen?
– Så langt har vi booket lokale og jeg er godt igang med å velge brudekjole. Føler ikke vi har rukket å gjøre så mye enda, men det er jo 10 måneder til vi gifter oss så jeg føler vi har god tid. Vi har jo bryllupsplanlegger som fikser mye, så det hjelper veldig. 

Fikk du noen inntekter av blogging før du begynte å leve av bloggen 100 % i 2014? Levde du feks 50 % av blogging i 2013? 
– Ja, før jeg levde av den 100% i 2014, hadde jeg den som ekstrainntekt i noen år. Husker ikke helt hvor mye jeg tjente per år, men jeg har det cirka som 50% stilling fra 2012.

 

Hva er ditt forhold til bøker og lesing? Elsker du det, hater du det eller er du likegyldig når det gjelder bøker?
– Jeg elsker å lese bøker! Eller, jeg elsker å høre på bøker. Er altfor rastløs til å sette meg ned med en bok. Men jeg liker å høre på bøker når jeg kjører bil, går tur med Chloe, rydder i huset, sminker meg, osv. Bruker alltid storytel siden de har skikkelig godt utvalg. Nå kan du forresten teste ut storytel gratis i 30 dager, om du klikker deg inn HER.

Vil du si at du er en person med grønne fingre?
– Jeg har absolutt ingen medfødte grønne fingre. Da jeg var yngre klarte jeg kun å holde en kaktus i live.. Haha! Men jeg har fått en stor interesse for hage etter at jeg fikk eget hus med stor hage, og da har jeg bare googlet rundt og sett mange YouTube videoer, og lært masse. Har også en familie på både mamma sin side, og på pappa sin side, som har heeeelt hagedilla, så jeg har det nok litt i DNA’et mitt å være interessert i hage. 

KJOLEHER

 

Blir du ofte bilsyk når du skal kjøre langt et sted? I så fall, hva pleier du å gjør sånn at det blir litt bedre?
– Hvis jeg tar buss eller sitter på når andre kjører, blir jeg nesten alltid bilsyk. Derfor kjører som regel alltid jeg når Per Fredrik og jeg skal på turer. Om jeg blir bilsyk er jeg nødt til å drikke coca cola og spise french fries. Det er seriøst den beste kuren for bilsyke. Hehe!

 

Pleier du alltid å pynte deg? Eller er det dager du bare duller rundt i en track suit?
– Jeg har absolutt dager der jeg går uten sminke hjemme, og i koseklær. Søndager prøver jeg å ha null sminke så huden min virkelig får puste og kan slappe helt av. 

TOPPHER / TIGHTSHER

Hvordan fjerner du vippelim som sitter fast på øyelokket når du har tatt av vippen, og vippe lim fra selve vippen?
– Jeg bruker sminkeservietter også pirker jeg vekk rester selv bare. Limet sitter som regel ikke så veldig hardt, og det er jo veldig tøyelig så det er null stress å pirke det vekk. 

 

Hvilken selvbruning bruker du?
– Når det ikke er sommer er jeg helt avhengig av selvbruning for å holde meg brun og få gyllen hudfarge. Likblek er liksom ikke heeelt en farge som jeg kler. Haha! Jeg bruker i alle fall DENNE selvbruningen. Den fungerer helt sinnsykt bra, sitter i 5-7 dager, blir ikke skjoldete og er sinnsykt billig. 

Synes du man skal invitere tanter, onkler, søskenbarn og besteforeldre i bryllup?
– Når det kommer til gjestelisten i et bryllup har jeg merket at det er ganske vanskelig. Man har jo lyst til å be alle. Problemet er bare at det fort blir ekstremt dyrt, og man rekker ikke engang å si hei til halvparten av gjestene. Det er også viktig å vite at et bryllup er ikke et familietreff, og man er ikke nødt til å be familiemedlemmer man ikke står nærme. I vårt bryllup kommer vi kun til å be de som faktisk står oss nærme av familie og venner.

 

Har du kontakt med de du bodde i kollektiv med for noen år tilbake?
– De jeg bodde i kollektiv med var veldig annerledes enn meg, og vi alle flyttet helt forskjellige steder når vi flyttet ut derfra. Så nei, jeg har ikke kontakt med noen av dem.

Hvilken bh bruker du i stroppløse topper? Får aldri til å få så mye kløft i slike topper!
– Hehe, jeg har et hemmelig triks. Jeg bruker nemlig DENNE bh’en. Den gjør at puppene holder seg på plass 100% slik man ønsker, også er den kun foran så den passer perfekt til bare skuldre og topper med åpen rygg. Også sklir den ikke ned sånn som nesten alle vanlige stroppløse bh’er gjør. Hehe!

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

19 kommentarer
    1. Hvordan skal du ha håret på bryllupsdagen? Skal du ha brudepiker? Hvor mange er invitert? Hvem skal sminke deg til bryllupet eller skal du gjøre det selv?

    2. Hei.
      Jeg gifta meg for 3 uker siden, og hadde litt samme problemstillinga. Vi ville egentlig invitere hele slekta, men det ville både blitt for dyrt og stort akkurat nå (Har en baby på 7 1/2 måned og ei på 5 år), så vi var 16 stk totalt rundt bordet den dagen. Bare nærmeste familie (barna våre, foreldrene våre, søsken og besteforeldre).
      Opprinnelig tenkte vi å ha bryllupet på hotell, men det ville sprengt budsjettet vårt, så vi endte opp med å ha det på restauranten/kroa her vi bor, og hadde en fantastisk dag. 🙂 Med brudekjole, blomster, 3-retters og hele greia. Men fornøyd med prisen vi landa på, og at vi hadde en koselig dag. 🙂

    3. Hei! Jeg er en sykt stor fan!!!! Jeg elsker alt du blogger om💖Håper du ser denne kommentaren💙Du er bare sykt pen,kul,søt og så mye mer!!!!!!💚

    4. Hvis du måtte valgt mellom å bo i Norge, USA eller Spania, hvor ville du bodd? Hvis du ser bort i fra at alt av familie og venner er her i Norge

    5. Har prøvd dem bh-tingen du linker til, men den detter bare av når jeg beveger meg? Haha. Hva gjør jeg galt? 😂🙈

    6. Hvorfor viser du deg så lite frem uten sminke? Du har på sminke hele tiden, kan være greit å se den ekte og naturlige deg.

    7. Hva har du gjort som er kosmetisk? Restylane i lepper, botox for rynker. Hva mer? 🙂
      Får du sponset dette eller betaler selv, er jo veldig dyrt…

    8. Har du noen tips til oss som vil få bloggene våre “opp og fram”? Drømmen er å kunne leve av det engang, det hadde vært helt fantastisk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg