Min hudpleie-rutine!

annonse – produkter er kjøpt selv, men linker er annonselinker

Nå skal jeg endelig fortelle dere om min hudpleierutine. Dette er noe dere har spurt om ekstremt mye, og det er ikke rart med tanke på hvor stor transformasjon huden min har gått igjennom. Jeg har jo snakket mye om hvordan jeg har slitt med kviser siden jeg var 16-17 år gammel, og jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg har virkelig slitt.

Uansett om man er en offentlig blogger som lever av å ta bilder av seg selv, eller om man er en helt vanlig tenåring eller voksen er det ikke gøy å slite med kviser. Kviser har gjort at jeg mange ganger har følt meg utenfor når det kommer til huden min. “Alle” andre hadde fin hud, så hvorfor hadde ikke jeg det? Alle kvisene ga virkelig selvtilliten min en stor knekk, og ikke bare var det psykisk vondt å ha så mye kviser, men det var jo fysisk vondt med 40 kviser i ansiktet samtidig. 

Etter mye 8-9 år med testing av hundrevis av produkter har jeg endelig funnet en hudpleierutine som har forvandlet huden min fra bildet til venstre (som er fra en sminkevideo i januar 2017 hvor huden min hadde en “god” dag) til huden min på høyrebildet som er en helt vanlig dag. Som dere ser er forskjellen ekstrem. 

Som dere ser er jo huden min ganske flawless om jeg får si det selv. Hehe! Det å endelig ha fin hud har virkelig gjort at jeg føler meg så mye mer selvsikker, og selv om jeg ikke går uten sminke så ofte på bloggen, gjør jeg det mye på privaten fordi jeg endelig har fin hud. Kombinasjonen av disse produktene som renser huden riktig og som gjør at jeg får mye fuktighet har virkelig totalforandret huden min. Om du vil vite alt om produktene er det bare å lese resten av innlegget. 

 

STEG 1 – RENS

Sminkerens – Hver morgen og kveld renser jeg ansiktet. Dersom jeg har hatt på meg sminke begynner jeg med oljerensen min som er en balm-to oil rens. Den løsner opp alt av sminken og fjerner den ekstremt godt. Den tar til og med vannfast maskara og long wear foundation uten problem. Jeg tar bare en bitteliten klump på fingeren som jeg fordeler godt rundt i ansiktet (uten vann). Når all sminken er løsnet opp skyller jeg over med vann. 

 🌸RENSHER 🌸

Hudrens – Både morgen og kveld renser jeg huden min med denne rensen. Den fjerner alt av smuss og dritt som er på huden, og går virkelig langt ned i porene for å fjerne alt som kan renses vekk. Den er mild mot huden hvilket er viktig når man har kviser. 

 🌸RENSHER 🌸

STEG 2 – SKRUBB

Skrubb – Cirka 1-2 ganger i uka bruker jeg en skrubb. Denne skrubben har jeg brukt i flere år, og det er ikke uten grunn. Den er mild mot huden, samtidig som at denne fjerner alt av død hud og får virkelig renset opp porene. Om porene blir tilstoppet kommer kviser, så denne hjelper så du unngår det. 

 🌸SKRUBB HER 🌸

STEG 3 – TONER

Toner – Når huden er ferdig renset tar jeg et par sprut med toner på en bomullspad og går over ansiktet. Da fjerner den det siste av sminke, olje og generelt dritt som ligger igjen på huden. Denne gjør også at porene trekker seg sammen og den gir mye fuktighet til huden. Et must i rutinen!

 🌸TONERHER 🌸

STEG 4 – HUDKREM

Dagkrem – Denne fuktighetskremen er tha bomb! Den gir ekstremt mye fuktighet, i tillegg til at den har SPF15. Det finnes flere versjoner av denne, men denne er litt tykkere i konsistensen og etterlater huden litt matt så sminken sitter ekstra fint igjennom hele dagen. 

 🌸DAGKREMHER 🌸

Nattkrem – Denne nattkremen er seriøst den beste jeg noensinne har vært borti. Om huden min har vært en bitch og gitt meg noen nye kviser løser denne det. Jeg påfører den hver kveld, og når jeg våkner opp om morgenen er huden helt flawless. Den gjør virkelig at småsår rundt i ansiktet helbredes mye fortere, og den gir en helt sinnsyk fuktighet.

Selv om prisen er litt stiv på kremene får man mye produkt for pengene. Sjekket nettopp ordrehistorikken min, og det er hele 4 måneder siden jeg kjøpte sist. Så de holder lenge! 

 🌸NATTKREMHER 🌸

Jeg bruker også ansiktsmasker 1-2 ganger i uka, og de har jeg skrevet om nylig HER.

Håper dette innlegget kan hjelpe noen der ute som sliter med kviser eller generelt tørr hud! Om det er noe dere lurer på er det bare å spørre i kommentarfeltet, så skal jeg svare så godt jeg kan! 

🧖🏻‍♀️🌸🌟💕🧖🏻‍♀️

25 kommentarer
    1. Tusen takk for at du deler produkter du bruker 🙂 det hjelper masse når det er så mye forskjellig å velge i. Jeg sliter med å bruke produkter det er alkohol i og jeg lurte på om det er det i rensene du bruker eller i toneren? hvis ikke så kjøper jeg gjerne disse å prøver 🙂

    2. Så utrolig fin huden din har blitt 🙂 tusen takk for kjempegode tips! Jeg sliter selv skikkelig med kviser… i en alder av 26 år, og det er ikke særlig gøy. Så dette må testes 🙂

    3. Dette innlegget ble jeg så glad for å se. Jeg synes det er viktig at både du og andre bloggere/ instagrammere innimellom poster bilder som viser at dere ikke er “helt perfekte”. Tror det kan bety mye for selvtilliten spesielt for unge følgere 🙂
      Ps: Du er veldig pen uten sminke også 🙂

    4. Så nettopp på snapchaten din at dere har druer på hverandaen. Ville bare si ifra om at druer er noe av det farligste en hund kan få i seg. Hvis chloe får tak i de druene kan hun bli veldig syk og i verste fall dø. Ville bare si ifra❤️ Elsker bloggen din!

    5. Ooh, your skin is so beautiful! Fresh and perfect! 🙂
      I don’t have many pimples or spots nowadays, but I’m getting my first wrinkles to forehead and between the eyebrows. Arggh, I hate them! Yeah, I’m older than you. 🙂

    6. Hei, jeg sliter med kviser og dårlig hud(blackheads). Jeg lurte på om man burde bruke alle produktene(+Ansiktsmaskene). Huden min er veldig følsom

    7. Tusen takk for tips! Sliter veldig mye med kviser selv og håper at dette kommer til å hjelpe❤️ Elsker bloggen din😘😘

    8. tusen takk!! Så gøy at du deler dette innlegget og forklarer og linker osv.. virkelig til hjelp! Skal få testet ut noen av disse, spesielt den nattkremen!😊tusen takk for tips, og du er en klar favorittblogger<3 du er virkelig flink på det du driver med, og skjønner ikke hvorfor ikke du er Norges største blogger.

    9. Du er så fin uten sminke! Og så fint at du har funnet det som funker for deg. Jeg vet godt at det kan være en smertefull og lang prosess… haha! Jeg slet også med dårlig hud i mange år før jeg til slutt fant min redning. Det føles så bra! Syns også det er så fint at du viser deg uten sminke, det er det ikke mange som tør. Igjen, du er så fin uten!

    10. Elsker når bloggere viser seg helt uten sminke! Du er tøff som tørr det. Jeg tørr så vidt å se meg selv i speilet uten sminke. I hvert fall ikke gå offentlig uten! Når man er på insta hver dag så blir man fort lurt, og å se at andre ser «lik» ut som meg hjelper meg. Så takk for at du delte<33 Respekt!

    11. Jeg har også slitt med uren hud i mange år. Jeg har faktisk aldri prøvd noen av produktene du har delt, for jeg har kommet fram til at kjemikalier på sikt gjør huden min uren og ufresh.. jeg sverger derfor til økologiske og naturlige produkter- 3-stegsystemet til KORA organics er de absolutt beste produktene jeg noensinne har prøvd. De er ganske stivt priset, men vil virkelig anbefale deg å sjekke det ut. De er forøvrig utviklet av tidligere victoria?s secret modell Miranda Kerr 😊❤️

    12. Ikke for å klage men sminke gjør også kviser komer eg har hadd de probleme med kviser når eg sluttet med sminke for kvisene etter ei uke serka no har jeg ingen kviser no lengre ☺️👍

    13. Kan du lage en vidio der du lager en morgenrutine, der du fokuserer på hudpleie og sminke? Men at vi får se det andre også!?❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg