Slik renser jeg huden min! + Fikser kviser!

// reklamelinker

Det er ingen hemmelighet at jeg bruker mye sminke. Tidligere har det vært litt tricky å finne noe som kan fjerne sminken skikkelig. Sminkeservietter fjerner en del, men de går liksom ikke i dypet på huden. I tillegg bruker jeg som regel sminke som sitter skikkelig godt, og da er det viktig med en god rens.

Når jeg renser huden gjør jeg det i litt forskjellige steg. Alle produktene jeg bruker er forresten fra Biotherm, det er et veldig bra merke som i tillegg har rimelige produkter, i tillegg til at produktene er drøye i bruk og holder i månedsvis. 

BALM – Jeg begynner første med en balm for å løsne opp sminken. Denne inneholder masse olje og er perfekt for å fjerne foundation, vannfast mascara / eyeliner osv. Bare pass på at du ikke bruker den på øynene om du har vippe extensions, da oljen kan løsne opp limet. Når jeg har løsnet opp all sminken med denne balmen bruker jeg bare en klut for å vaske vekk alle sminkerestene. Denne bruker jeg kun på kvelden. Balmen finner du HER

RENS – Deretter bruker jeg en rens for å gå dypt ned i huden og fjerne alt som ikke skal være der. I løpet av en dag blir det mye ekstra olje, døde hudceller, forurensing, osv og det er viktig å fjerne. Denne får virkelig vekk absolutt alt som ikke skal være der, og gjør huden klar for å ta på hudkrem. Denne rensen bruker jeg både morgen og kveld. Rensen finner du HER

TONER – Til slutt bruker jeg en toner før jeg tar på ansiktskremen. Toneren fjerner det som skulle være igjen av smuss, den trekker sammen porene, og den gir massevis av fuktighet til huden. Om du har kviser er denne genial å bruke, da den gjør at kvisene trekker seg sammen og blir mye mindre av den. Toneren påfører jeg med en bomullspad. Toneren finner du HER.

Denne renserutinen er superviktig for huden min, og det merkes fort om jeg sluntrer unna et par dager. For da popper kvisene frem! Denne rutinene gjør at huden virkelig blir renset skikkelig og den gjør at kvisene holder seg unna. Jeg har også skrevet et eget innlegg om ansiktskremen jeg bruker. Den er virkelig helt fantastisk! Innlegget finner du HER

 

Produktene har jeg forresten kjøpt selv, men linkene er reklamelinker

7 kommentarer
    1. Du har jo laget ett innlegg om den fine ansiktkremen som funker bra mor kviser og sonn… Men funker den i lag med alle disse tre produktene du har skreve om i dett einlegget ? 😃 sliter litt med kviser og son så glad når du forteller om bra produkter ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg