3 Ting jeg syns er ekkelt!

Det er noen ting som jeg syns er skikkelig ekkelt! Det kan kanskje bli litt much å dele det med dere på bloggen, men altså; jeg må bare! 

Snørrunger – Jeg takler ikke når unger flyr rundt med masse snørr under nesa. Sånn har jeg vært helt siden jeg var en liten unge selv, og jeg husker hvor kvalm jeg ble hvis andre gitt med snørr under nesa. Usj! Verste jeg ser er når foreldrene faktisk ikke gidder å vaske det vekk. Det er virkelig for dårlig! 

Tåfis – Jeg hater når folk ikke klarer å være hygieniske og spesielt med føttene sine. Jeg har jo angst for føtter i tillegg, så lukten av de gjør det ikke noe bedre. Husker en gang jeg skulle ta flyet hjem med en venninne og jeg kjente den tåfis-stanken! Da jeg snudde meg rundt skjønte jeg hvorfor for å si det sånn. Der satt det en dame som hadde tråkket rundt i gud vet hva hele dagen og nå luftet hun føttene for fullt.

Det luktet seriøst så ille at jeg måtte si noe. Så jeg sa det rett ut “Unnskyld, men du er faktisk nødt til å gå og vaske føttene dine og ta på deg skoene igjen, for dette lukter helt grusomt”. Kanskje ikke det mest hyggeligste jeg kunne ha gjort. Men jeg nektet å sitte i 5 timer på et innelukket fly og snuse inn tåfis-lukten hennes. Folk må virkelig lære seg et par ting om hygiene. Spesielt på fly.. 

Duer – Eller rettere sagt; rotter med vinger. De går rundt og spiser opp all mulig gammel mat som alle mulige mennesker har spist på, og de er tidenes smittebærere av sykdommer. Er en grunn til at jeg er livredd for de, for herregud så ekle og skumle de er. Føler jeg får pesten hvis de kommer i nærheten av meg! 

 

Hva syns du er ekkelt?

 

 

 

 

53 kommentarer
    1. Jeg syns det er ekkelt når du kaller barn som har snue for snørrunger. Hvor gammel er du egentlig? Jeg tror nok du og gjør mye ekkelt, selv om du framstiller deg selv som tidenes pirkefrøken 😉

    2. Altså ikke for og være frekk men er det ikke bra at duer spiser opp gammel mat? Hvis noen har mistet mat på bakken også kommer en due og tar det, da slipper jo noen og kaste det…

    3. Stina. Du er godt voksen nå. Du er nødt til å legge fra deg slik umodne utsagt. Det er vel viktigere ting å bekymre seg over når man har barn, enn om man skal gå å tørke nesen deres hele dagen. Det forstår du og! Det samme gjelder tåfis. Jeg håper du er klar over at noen mennesker har ubehag med dette, og ikke kan noe for det. Ofte har det ikke med hygiene å gjøre i det hele tatt. Dessuten, folk har da vel ikke mulighet til å gå å vaske føttene sine hele tiden. Jeg kan sammenligne det med kviser. Kviser har ingenting med hygiene å gjøre, men kroppens reaksjon på noe. Synes du det hadde vært hyggelig om noen synes du var ekkel fordi du har kviser i ansiktet?
      Mulig du burde vurdere å poste innlegg med innhold og kvalitet, og om ting som betyr noe for folk. Ikke henge ut folk.

    4. Synes det var bra av deg å si ifra til hu dama. Spesielt om det er på et fly, og du skal sitte der i 5 timer. Synes noen folk gjør rare ting. De burde virkelig ha den gylne regel i bakhodet før de gjør sånne type tinh

    5. Oi.. Jeg har alltid likt bloggen din, selvom jeg ikke har vært her inne på en stund. Jeg tenkte at jeg skulle ta en tur innom igjen, og dette er det første jeg leser.. Du sa virkelig ikke det til henne? Isåfall håper jeg at du sa det på en litt annen måte enn du skriver her! Hadde jeg hørt deg si noe sånt til et annet menneske hadde jeg seriøst tatt deg skikkelig! Snakk om frekkhet…

    6. Har da ikke alltid med hygiene å gjøre at man lulter tåfis 😜 Prøv å jobbe 8 t om dagen hvor du aldri sitter stille, så skal dyvse at det lukter dritt av føtta dine også. Selvom du dusjer hver dag 😊

    7. Syntes snørrunger er ekkelt og får helt angst for å spise hos folk når jeg ser flekker på enten tallerken, kopp eller bestikk😷 Eller folk med dårlig hygiene som f. eks klø seg i rompa/ pille seg i nesa å så videre å lage mat jeg skal spise, slike ting tåler jeg ikke🤢🤢

    8. Haha herregud jeg er så sykt enig med deg ang snørrunger at jeg må le. Det er nesten så jeg griner når jeg henter sønnen min i barnehagen om de ikke har vaska det bort.. Men det er faktisk sykt hvor mye mer man tåler når det er snakk om sitt eget barn 🙂

    9. Jeg synes du bør være litt forsiktig med å bruke ordet “angst” slik. Du har ikke angst for føtter selv om du synes det er ekkelt. Angst og fobi for føtter kan virkelig ikke sammenlignes. Det å ha angst er veldig ødeleggende i hverdagen. Når det er sagt, så forstår jeg godt at du hater føtter. Det er noe av det ekleste jeg vet, haha!
      Fortsett med den gode jobben du gjør, Stina:)

    10. Haha ble flydama ikke litt sur en gang? Kanskje mer flau? Jeg synes det “Tv2 hjelper deg” fant på de største norske spaene denne uka er det ekkleste!!!

    11. Synst det er så frekt av deg å si at foreldre ikkje gidder å tørke, sku gjerne sett deg prøve Åja barn å konstant gå å tørke av den….. har erfaring….. FREKT

    12. Jeg syns selv føtter er ekkelt, det går greit med mine egne å datteren min sine, hun er så liten enda at hun ikke har begynt med sko 😛 å edderkopper er det verste, jeg får panikk å rømmer fra rommet der edderkopper er.

    13. foreldrene gjør MYE arbeid spesielt når de har småbarn, synes det er dårlig av deg å pirke på en liten ting de kan glemme iblant, når du VET hvor mye de har å fikse med.
      Jeg synes det var utrolig frekt av deg å si det på den måten. Det kan jo godt hende at hun har problemer med det å svette på føttene så hun må ta av skoene for å ikke få gnagsår, blemmer OVS…
      Jeg synes ikke du skal være så pirkete frøken perfekt

    14. Så jævlig du er, unnskyld meg. Nei, off.. stakkars venner og familie av deg, de må jo skamme seg noe jævliig. Håper du slutter å oppføre deg som en fjortis snart, du er tross alt 24??? Kleint med stor K,

    15. Du er så frekk du kan ikke bare gå runt å spille frøken perfekt og duer trenger mat de å og foreldre har mye og gjøre så du må stoppe

    16. Syns du oppleves som selvopptatt, negativ og trangsynt i dette innlegget. Har du gått tom for tema å skrive om?

    17. Okei, nå fant jeg ut at jeg skal slutte å lese din blogg. For dette er det dummeste og mest selvopptatte jeg noen gang har lest.

    18. Digget bloggen din før, men får bare dårligere og dårlige inntrykk av deg hvor mer jeg følger med. Alle de tre tingene du ramset opp nå var idiotisk, skikkelig idiotisk, selvopptatt, og trangsynt.

    19. Jeg forstår at tåfis lukt kan være ekkelt, men det er ikke alle som kan noe for det. Å det er folk som har jobber der de må bevege seg i mye større grad en det du gjør som sitter foran en data. Man får ikke svette føtter av det. Fy dette var flaut å lese.

    20. Herregud ha litt respekt a.
      Jeg er mamma til en liten gutt på 4 mnd og Jeg er hygenisk av meg, men faktisk jeg får veldig lite tid til meg selv , som f.eks dusje. Vaske meg, vaske klær , vaske huset osv! Jeg skal si deg en ting det å si at snørrunger er ekkelt, ja snørr er ekkelt! Men ærlig talt kvinnemenneske det er et barn du snakker om her. Tror du virkelig et barn går å finner papir hele tiden å tørker seg rundt nesa? Det er faktisk barn! La barn være barn. Selvfelig skal foreldre passe på av å til å tørke nesa til disse små, men man skal ikke ta helt av heller å skam tørke vekk snørra heller… Ha litt respekt for foreldre, det er hardt å være foreldre å det å passe på hele tiden.. Slutt å vær så over hygenisk og redd.
      Når du faktisk er ute å shopper og tar på ting i butikkene , som klær , sminke og andre ting. Tenk hvor mange som har tatt på disse tingene og du vet aldri hva den personen har tatt på før h*n tok på tingen i butikken..
      Jeg liker bloggen din og følger mye med på den. Men sorry men jeg mista litt respekt for deg nå….

    21. Dette var utrolig frekt av deg iht damen på flyet.
      Er du virkelig seriøs? Håper dette bare eksisterer i hodet ditt.

    22. Å ha angst er en diagnose! Man kan si at man ikke liker føtter, eller at man ikke takler det! Man man skal ikke bruke angst når man ikke har angst…

    23. Kunne ikke funnet noe bedre å blogge om Stina? Selv er jeg en 15 år gammel jente. Jeg bor i en stor familie med fem andre barn og to foreldre. Kun en av barna er eldre enn meg, så resten er ganske små. Begge foreldrene mine jobber 100% hele året i noen av de mest omfattende yrker her jeg bor. Jeg vil si min far har den mest krevende jobben. Han har fått spykiske problemer, og sliter med stress osv. Men de kan ikke slutte i jobbene deres, det har vi ikke råd til. Jeg må ærlig innrømme at mange barn her i huset snørrer innimellom, men at de har viktigere ting å bekymre seg over enn å tørke snørra. Også sitter du og skriver at du hater snørrunger… samt du skriver at du hater tåfis, og at folk burde være mer hygeniske. Vel, når foreldrene mine kommer hjem fra jobb, skal lage middag, vaske og støvsuge, kjøre barn på treninger, I SKO de har gått i hele dagen, kan du vel skjønne at man lukter litt tåfis. Og tid til å vaske føttene eller bytte sko, vel de finnes det lite av. Så slutt å skriv tekster kun basert på ditt eget liv og livserfaringer. Det er noen som har grunner og har det vanskeligere enn som så..

    24. Hei Stina!
      Digger bloggen din.
      Men dette inlegget var ikke så bra er lit skufet over deg.
      Vet du hvor mye arbeid foreldre har de gjør alt for at barna skal ha det bra.
      Å snørr har ikke Noe om hygiene.
      Jeg tror du har går selv runt med snørr i NASA. Å det er ikke alle som har tid å rå til såpe hver dag det er ganske dyrt. Men de folka som klager har kansje lit rett du har jansje gott lit lankt nå.😬Men dogger bloggen din😻❤️

    25. Det er jo noen som sliter med tåfislokt? Kan jo ikke vaske seg hvert minutt, å sånn sier mann ikke til personen bak deg på fly?

    26. Haha prøv du å gå rundt å tørke snør fra ungen din hvert andre minutt. Så skal du nok se at du og ungen blir lei tilslutt, og heller lar det være der en stund.

    27. Jeg syntes at snørrunger og tådis og rotter er ekkelt men ganske enig en gang når jeg satt på en buss iutlandet så luktet det tåfis æsj!!

    28. Fin blogg!❤️ Jeg synes det er enkelt når folk promper med «vilje» og spesielt når jeg sitter i bil og noen prompe. Også når folk spiser med munnen oppe, da mister jeg matlysten helt. Ilu!

    29. Jeg er helt enig om allt, jeg kan ikke tru at mange folk her som bare klager å sier masse dritt om at du syntes sanne ting er ekle. Jeg syntes du var drittlag som bare sa ifra. Det er ikke vits i å hate selv om man kansje ikke er enige! Såpass burde dere alle som hater kjønne! Nei vettu hva, jeg blir nesten litt irritert altså! Jeg har følgt med på bloggen til Stina i årevis, jeg syntes det er bra st HiN sier sandheten i allefall!❤️ Jeg er stolt av deg Stina!😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg