Ukens spørsmål #174 – Penger på sminke, Størrelsen på huset vårt, Nettshopping +++

// inneholder reklame

Hvor mye penger vil du si du bruker på sminke i måneden?
– På sminke og hudpleie bruker jeg cirka 3000-4000-, kr i måneden. Det er en god del, men jeg liker å kjøpe litt dyrere produkter da de er bedre. Så da blir det fort en del penger som går bort til det.

Hvor stort er huset deres?
– Det er 220 kvadratmeter stort. Alt det er på en flate, også har vi et ganske stort loft og et stort siderom i garasjen i tillegg til det. Så tipper alt totalt er sikkert 280 kvm eller noe sånt. Så vi har god plass her! 

Tar Per Fredrik botox også?
– Nei. Han er ikke så opptatt av sånne ting, så jeg tror nok ikke han ville tatt botox med det første. Han har også veldig perfekt hud, så han trenger det virkelig ikke heller

Hvor er det du handler klær på nett, om du gjør det da?
– Jeg handler som regel mye på Nelly, Bangerhead, Lyko, Gina Tricot og Bik Bok. Det er de butikkene som har det jeg liker og trenger innen sminke og klær. 

Jumpsuit – Nelly, HER

Belte – Bik Bok, HER

 

Hva er ditt favoritt sminkeprodukt?
– Konturpalettet til Anastasia Beverly Hills er virkelig en stor favoritt. Det har farger til både highlight og skyggelegging, og de fargene er skikkelig bra så de jevner seg veldig godt med huden. Det bruker jeg alltid når jeg sminker meg, og jeg syns virkelig det gir sminken en fin look! Palettet finner du forresten HER om du vil sjekke det ut. 

 

Hvor kjøpte du de koppene du har sminkekostene i?
– De kjøpte jeg på IKEA for noen år tilbake. Av det jeg vet er de dessverre ikke til salgs der lenger, men jeg tror Clas Ohlson kanskje har noen lignende.

Når startet du å blogge?
– Jeg startet å blogge 20 april 2010. Så det er rimelig lenge siden. Kan nesten ikke tro at jeg har blogget i over 7 år! I starten var det veldig på hobbybasis, og jeg blogget bare ved siden av skolen. For 3-4 år siden begynte jeg å gjøre det mer seriøst og klarte å leve av det, og siden den gang har jeg bare blogget mer og mer seriøst. 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

33 kommentarer
    1. så fine svar <3
      jeg lurte på en ting! på snapchat så deler du innleggene dine, så skriver du ''sveip opp for å lese'', så kommer vi direkte inn på bloggen din. hvordan får du til det?

    2. Jeg har noen spørsmål 🙂
      Hva slags basic plagg er smart å ha i klesskapet sitt som kan brukes til mange antrekk? Har du noen tips til hverdagsoutfit? Trenger inspirasjon. Har rocka stil med skinn, grå, svarte, hvite og rosa klær. Litt sånn som deg 🙂

    3. Hvis du hadde fått tilbud om å bli med i “Bloggerne”, hadde du takket ja da? Du hadde passet inn i serien!

    4. Du var nominert til årets gullsnutten i katogorien sminke og skjønnhet. Men når Gullsnutten gikk på Tv var su ikke i lokalet og Du har ikke skrevet noe om det på bloggen.

    5. Hei!
      Jeg leser bloggen din fast, men kommenterer sjelden. Men nå må jeg nesten bare si noe som jeg har tenkt på veldig lenge, og jeg må understreke at dette ikke bare gjelder deg, men omtrent alle andre bloggere. Men jeg tror faktisk du er en av de verste.
      Jeg spør deg? Tenker du noen gang over hvilken utrolig skade du gjør på miljøet? Du konsumerer så utrolig mye nye klær og sminke hver uke. Du kjøper sminke for 3000 – 4000 hver måned?? Hallo!? Selvom dette er kvalitet, så er det mye produkter du får for det beløpet. Og det kan jeg mye om. Det kan ikke legges skjul på at du er et forbilde for unge, og vi står ovenfor et stort problem. Vi holder på å ødelegge planeten vår. Vi må gjøre noe! Vi kan ikke forsette å kjøpe og kjøpe og kjøpe.
      Klesproduksjon og transporten over hele verden er sammen med kjøttindustrien det mest ødeleggende. Så jeg ber deg, vær så snill! Ta ansvar! Ikke lær barn og unge at de bare kan kjøpe seg nye klær og ny sminke hver uke. Ha heller byttekvelder, gå på fretex. Ta ditt ansvar som forbilde og gjør det du kan for å redde verden.
      Og ikke slett denne kommentaren, men ta det til deg!

    6. Har du fortsatt den gamingstolen? Lurer bare fordi etter du kjøpte den har jeg ikke sett at den er med på bilder av kontoret ditt

    7. Fylt opp leppene dine enda mer? Eller oversettelser du dem? De ser litt “nebbete” ut på bilde i dette innlegget…

    8. Om du i fremtiden en gang ikke kommer til å jobbe med blogging eller youtube, har du egentlig en annen utdanning? Hvis du synes dette er privat så trenger du ikke å svare bare lurte.. Jeg elsker deg💗

    9. Leser bloggen din og liker den veldig godt men en ting jeg merker som jeg irriterer meg litt er at du har så mye fokus på vekt det er ikke helt greit du sier at du må være tynn og jeg spiser sjokolade hver dag og er tynn så sier du tror jeg er syk fordi jeg har spist litt sjokolade???

    10. Unnskyld for at dette er ett inappropriate question, men er du jomfru? Og hvis ikke, hvor gammel mista du den? Lurer fordi jeg kjenner mange som har mistet den på ung alder… Hehe, må ikke svare!

    11. Hvor lang er leveringstiden på Lyko? Bestilte fra der for første gang, og finner ingenting om hvor lang tid det tar før jeg får varene 🙂

    12. Jeg lurer også på ditt syn på miljøet. Du fronter et ekstremt bruk og kast-mentalitet. Hva er dine tanker rundt dette? 3000-4000 kr i måneden på sminke er helt sykt. Tenk på planeten vår! Vær så snill å les deg opp på temaet 🙂
      Andre spørsmål til neste uke:
      – Hva er dine tanker om utdannelse?
      – hvilke samfunnsaktuelle saker engasjerer deg?
      – Hvilke interesser har du utenom overfladiske ting som sminke og skjønnhet? Mener da ikke trening eller interiør akkurat. Men andre ting som du gjerne ikke skriver om 🙂
      – Hva liker du å se på? Hvilke serier/dokumentarer?

    13. Tar du noe som helst samfunnsansvar?
      Hva tenker du om livsstilen du fronter med null fokus på miljø?
      Synes du at du er et godt forbilde for unge jenter? Hvorfor?
      Hvordan stiller du deg til stortingsvalget? Hva er dine hjertesaker?

    14. Hei!
      Hvorfor har du aldri deksel på mobilen din?
      Hvis du får barn hva ville du kallet dem, jente og guttenavn?
      Håper på svar!!💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg