Ville jeg eksponert barna mine på nett??

// inneholder reklame

Noe som veldig mange bloggere ofte får tyn for er at de viser frem barna sine på bloggene sine. Noen viser de frem på et bilde her og der, mens andre blottlegger alt mulig rart om barna sine.

Jeg har jo tenkt til å få barn en dag i fremtiden med Per Fredrik, og da er det jo et stort spørsmål hva vi kommer til å gjøre med bloggen og barna. Jeg har jo planer om å blogge til jeg er veldig godt voksen, så det er jo ingen tvil om at jeg kommer til å blogge når jeg får barn.

For å være helt ærlig er jeg virkelig ikke helt sikker på hva jeg ville gjort. Jeg tror nok jeg ville gjort litt ala Fotballfrue (vet alle kaller henne Caroline Berg Eriksen, men for meg blir hun alltid Fotballfrue, hahaha).

Jeg ville vist frem barna iblant på bloggen, og latt det være en naturlig del av det hele. Men jeg ville nok ikke latt barna ha en sentral del i bloggen, og jeg ville ikke delt ting som de kunne syntes at var flaue når de ble eldre.

Jumpsuit – Nelly, HER

Jeg syns at det å legge ut bilder av barna sine der de har snørr i nesa, har tegnet utover hele veggen eller løper rundt i bleia blir helt feil å dele. Jeg kan jo bare tenke meg hvordan de barna ville følt det når de kom på ungdomsskolen og alle plutselig kunne google hvordan du så ut i bleia med snørr i ansiktet som 3 åring. Det blir bare så feil!

Jeg ville nok heller aldri lagt over helt til å bli en mammablogger. For å være ærlig syns jeg ikke barn er særlig interessant å lese om, og jeg har andre interesser jeg liker å dele. Å skrive om dagens antrekk på ungen sin eller dedikere hele innlegg til barna støtt og stadig, er virkelig ikke min greie. Men de hadde uten tvil vært med på noen hverdagsinnlegg her og der. Det er jo bare naturlig. 

Det kan godt hende jeg endrer mening den dagen jeg får barn, og enten nekter å ha de på bloggen, eller vil vise de frem 24/7. Men jeg tror nok at jeg kommer til å holde ganske godt på den meningen jeg har nå.

Da de blir store nok til å selv bestemme, får de selvsagt bestemme selv om de vil være med på bloggen eller ikke. Frem til da må man nesten bare ta gode valg for de selv, tenker nå jeg. 

 

Hva er deres tanker om dette? 

17 kommentarer
    1. Gleder meg til du får barn Stina! En ting, syntes ikke den overlineren av leppene var så pent… trenger ikke å se ut som en and heller… du har kjempe pene lepper nå!

    2. Så bra skrevet 🙂
      Her la jeg ut bilder av datteren min når hun var baby(ganske fersk) men nå som hun er blitt eldre (snart 9mnd) å fått sin egen personlighet å ansikt osv har jeg begynt å skjule henne mer, nå er det ikke bilder av ansiktet som deles, nå er det kun bilder som ikke viser ansiktet, da jeg føler at hun kan få være skjult så kan hun få bestemme selv når hun kan prate å vet hva vi spør om, om hun vil vise ansiktet eller ikke 🙂

    3. Kjære, ikke for å være uhøflig. Men du tar rett og slett for mye restylane i leppene nå. Når det synlig blir for mye, og du selv ikke legger merke til det, men andre, da er det for mye. Det ser fake og unaturlig ut. Men du ser det dessverre sikkert ikke selv.

    4. Har samme tanke som deg angående å eksponere barn på nett. Mi si er med avogtil på bloggen i hverdagslige innlegg, og eneste gangene hun har fått egne innlegg har vært når hun har hatt bursdag, men det er ikke så unaturlig egentlig iogmed det er hennes dag. 🙂

    5. “jeg overliner ikke leppene når jeg har tatt restylane” MY ASS. det ser så utrolig unaturlig ut. please stop.

    6. Det ser ut som om st du har et fake smil, men jeg elsker bloggen din men ikke overtegn så mye når du har tatt restylane.

    7. Det ser ikke fint ut med leppene dine nå Stina. Skjønner ikke hva du driver med! Asså, synest du at du ser finere ut nå? Det gjør du absolutt ikke. Du er pen naturlig Stina. Det funker ikke å få deg oenere enn naturlig. Jeg ber for deg.:-)

    8. Spurte deg om hvilken str jeg burde kjøpe i den rosa jakka du nettopp
      kjøpte men ikke fått svar.. kan du svare??
      Jeg er 157cm

    9. Kristiana, ikke for å være frekk. Men på de bildene Stina la ut så har hun tegnet utafor leppene også. Når hun ikke har på leppestift eller har latt være å tegnet utafor, så synes jeg det ser fint og mer normalt ut. Jeg synes at hvis Stina vil ta Restylane så bør hun få lov til det, og vi skal respektere henne for den hun er! 😉 Elsker deg Stina, akkurat som du er😽😘❤️👍🏻👏🏻

    10. Dette syns jeg er en fin og moden mening rundt temaet 🙂 Jeg personlig er nok veldig på den siden at jeg ikke eksponerer barnet mitt i det hele tatt (bildene du ser av henne er enten babybilder som hun ikke kan gjenkjennes på i dag, eller tatt bakfra), så dette var virkelig godt å lese. Jeg tror dessverre ikke at så mange tenker over eventuelle konsekvenser av blottlegging av barn på nettet. Med det sagt syns jeg dere har gjort et utrolig godt valg allerede med tanke på skjult adresse – bare det er jo utrolig flott når dagen kommer og dere får barn 🙂
      Forresten; jeg syns å huske at du har skrevet at du ikke vil ha barn/er usikker på om du vil ha barn. Vil du skrive litt om hva som har fått deg til å tenke mer i disse baner nå? 🙂

    11. Syns du er vakker jeg !!
      Hvilken farge/leppestift har du på leppene på bildene? Veldig fin farge.. skal ha bryllup om 1 mnd og syns den fargen hadde passet fint derfor jeg lurer 🙂 håper på svar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg