Ukens spørsmål #173 – Botox, Frykt, Bunad, Fordeling av husarbeid ++

// inneholder reklame

Tror du at du kommer til å ta botox resten av livet?
– Ja, så absolutt! Det er jo veldig smart om man vil forebygge rynker. Akkurat nå har jeg det kun i “sinnarynka” som er mellom øyenbrynene. Det er mest for spenningshodepinen sin del. Men etterhvert som jeg blir eldre kommer jeg nok til å ta det i panna og andre steder jeg ser at rynkene er på vei til å komme.

Jeg er jo litt sånn i tankegangen min at når man har muligheten til å gjøre noe som forebygger rynker, så hvorfor ikke? Er ikke akkurat interessert i å se ut som en gammel inntørket drue når jeg blir gammel. Haha! 

ToppBik Bok 

 

Hvordan får du så fin og gyllen hudfarge?
– Takk som syns jeg har det! Jeg bruker selvbruning, da jeg syns det er lettest og best. Tidligere brukte jeg DENNE fra St. Tropez, men for en måned siden fant jeg en ny selvbruning som jeg har falt helt for, da Therese Lindgren anbefalte den. Den holder som regel akkurat en uke, gir en gyllen og fin farge, som er veldig jevn.

Selvbruningen er en mousse så det er veldig enkel å påføre, og man trenger kun å ha den på i 1-3 timer avhengig av hvor brun man vil bli. Det sykeste er at den er vanvittig billig. En vanlig flaske i samme størrelse fra andre merker koster vanligvis 400-500,- kr. Mens denne kun koster 105,- kr for en flaske. Så det er ganske sykt hvor billig den er! Selvbruningen er fra Cocoa Brown, og du finner den HER

ToppGina Tricot

SkjørtCubus

 

Hvor høy er du?
– Jeg er 160 cm. Så jeg er ikke særlig høy. Hehe!

 

Hva er din største frykt?
– At det skal skje noe grusomt med meg eller mine nærmeste. Grøsser bare av tanken på alt som kan skje! Livet er skjørt, så man må ta vare på hverandre så lenge man har hverandre.

 

Hvordan vil du beskrive stilen din?
– Oi, litt usikker. Jeg vil nok beskrive stilen min som ganske søt og jentete, med min egen vri på ting. Jeg elsker å bruke skjørt, rosa topper, høye hæler, highwaist shorts og skinnjakker. Farger jeg er mest glad i å bruke på klær er rosa, hvit, blå og gul. Jeg er veldig glad i farger, men da vil jeg gjerne at det ikke skal bli for mye. En knæsj rosa genser sammen med et par hvite jeans er noe jeg virkelig liker! 

Dette antrekket føler jeg at er veldig “meg”.

Jakke – Zara   /  ShortsGina Tricot

SkoNelly   /  ToppNelly

VeskeGina Tricot  /  Choker – Topshop

 

 

Hvordan fordeler du og Per Fredrik arbeidsoppgavene i huset?
– Da vi flyttet inn i huset satt vi oss ned og bestemte oss for hvordan vi skulle ha det, slik at ting ble veldig ryddig helt fra starten av. Sånn at det ikke blir masing om at nå må den ene personen gjøre ditt eller datt for nå har den andre personen gjort det flere ganger. Vi har fordelt oppgavene slik at Per Fredrik går ut med søpla og handler i matbutikken, også tar jeg meg av alt av oppvask og å holde kjøkkenet ryddig og rent.

Klær vasker vi hver for oss så det skal bli mest rettferdig, i tillegg til at det er greit å holde visse ting for seg selv med tanke på intimgrenser. Hehe! Å vaske huset og sånne ting det har vi vaskehjelp til, så det gjør vi ikke så mye av selv. Så det er i alle fall hvordan vi har fordelt ting. Jeg anbefaler alle som skal flytte sammen å bestemme seg for slike ting med én gang man flytter sammen, for da sparer man seg for mye irritasjon og småkrangler som er unødvendige. 

 

Har du bunad?
– Nei. Jeg har aldri vært noe sånn tradisjonsperson, og jeg selv om jeg syns bunad kan være fint på andre, ville jeg aldri hatt det selv. Jeg liker å kunne bytte på hva jeg bruker på dager som 17. mai, og jeg hadde nok fått ganske hetta om jeg skulle brukt den samme kjolen år etter år. 

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

41 kommentarer
    1. Kommer du til å ta botox når du er 80 år ++ eller synest du det vil virke rart. Jeg synest det ser rart ut på de som er veldig gamle for da synest jeg ikke det ser naturlig ut. Men det er bare min mening det er ikke for å hate på folk

    2. Hvor er det du handler klær på nett, om du gjør det da?
      Finner du inspirasjon til stilen din, eller tar du liksom det du synes er fint? Bare lurer siden du har den it-girl looken samtidig som rocka ^^

    3. Så alle som blir eldre og ikke tar botox kommer til å se ut som en inntørket drue? Blir provosert av å lese det. Syns man skal eldes naturlig. Greit nok hvis man har/får vannvittig mange rynker tidlig, men det er det få som får. Så sant man ikke røyker som skorsteiner og tar solarium hver dag. Hadde sett litt dumt ut å ikke ha en eneste rynke når man er 60-70.

    4. Kan du heller prøve å linke til tidligere innlegg istede for å svare på de samme spørsmålene om igjen heletiden? Vi som leser bloggen din hverdag, har jo fått med oss restylan og botox spørsmålene, samt at du å pk vasker klærne deres selv og at dere har vaske hjelp.
      Gøy at du blogger mye, å liker det meste du blogger om. Noen ganger blir det bare mye av det samme innholdet.

    5. Du gjør som du vil men for å være helt ærlig så synes jeg at det ikke er vits å forandre mer på kroppen din en det du har gjort pga jeg synes at det er fint å se naturlig ut med litt rynker her og der👩🏼 Men du e super pen😍

    6. Bryr du deg om dyremishandling?
      Kjøper du produkter som er dyretestet?
      PS: Elsker bloggen din❤️💁🏼

    7. I really enjoy reading your blogs. I am glad I can translate into English. You are a very beautiful young woman and you and Per Frederik are a nice couple. I love both of you and love love love Pellek.

    8. Hvor gammel er chloe? Å hvordan var det når dere fikk hun? Hvilken rase er det? HUN ER SÅÅÅ PEN 😍🔥

    9. Hvordan skiftet du helt på meningen din om å legge seg under kniven osv? Syntes ikke det er så lenge siden jeg sist leste at du aldri kunne skjønne hvorfor noen ville gjort det

    10. Halo har det klikka for deg Stina .har du tenkt å ta botox for testen av livet .tenk hvor ekkel Botoxen er om 20 år lissom .det skal syntes at du har levd .for det gjør ikke at du akkurat ser yngre ut .du kan se på en person om de er gammel eller ung ,ut i fra øynene deres .og litt sån .liksom ting du ikke kan forandre på .for å se falsk ut .du kan aldri bli født perfekt eller bli perfekt.Det er noe du kommer til å bli hekta på .du er et dorlig forbilde for unge

    11. Hei. Kan du beskrive mer hva du som blogger har å gjøre? Du uttrykker ofte hvor lite tid du har til familie og kjæresten (egentid) og sånne ting, men alt vi ser er at du er på massasje, er med venninnene dine på café, at du maler litt bilder og lager utallige lister over mye rart du har laget før. Kan du fortelle litt om hva det er med bloggyrket som du føler du bruker tid på? 🙂

    12. Hei Stina. For to uker siden spurte jeg deg om du foretrekker billig eller dyr sminke. Da skrev du at du skulle svare i neste ukens spørsmål, men det skjedde ikke? Så kan du plis svare på dette spørsmålet eller det jeg skrev lenger nede?
      Hva slags produkter bruker du i din vanlige hudpleierutine til kvelden og morgenen?

    13. Hva slags basic plagg er smart å ha i klesskapet sitt som kan brukes til mange antrekk? Har du noen tips til hverdagsoutfit? 🙂

    14. “inntørket drue” wtf, verste jeg har hørt. rynker er da det mest naturlige i verden, og følger ganske enkelt med alderdom. er jo bare en del av å bli eldre. istedenfor å prøve å skjule det uunngåelig, hvorfor ikke heller prøve å forandre “rynker er det verste i verden”-synet? rynker er jo ikke verdens undergang.

    15. Herregud, du er så barnslig og umoden, jeg forstår ikke at det er mulig? Jeg blir skikkelig satt ut. Er du ikke 25 eller noe? Har svigerforeldrene dine eller noen andre i din omgangskrets noen gang kommentert at du virker umoden for alderen din?

    16. Skjønner at du prøver å blogge tre ganger om dagen, men du skriver veldig ofte om det samme. Blir så halvhjertet og kjedelige innlegg

    17. Du bør tenke over hvordan du fremstiller botox og kirurgiske inngrep når du har en så stor påvirkningskraft på unge lesere. Det bidrar til et kroppspress vi har mer enn nok av fra før! Det er ikke sunt å lese for noen, spesielt ikke unge som er den mest påvirkelige gruppen og også mest sannsynlig den største delen av målgruppen din. Botox er ikke bra, og å eldes er 100% naturlig!! Jeg vil ikke at barna mine skal vokse opp i et samfunn der “naturlig” ikke er bra nok, og hvor det er unormalt å være normal.

    18. Husvask bruker jeg selv 1 time på hele huset. Og det er like stort som deres. Sparer mye på å ta sånnt sjæl. Sparetips?

    19. Lurte på om håret ditt ble noe lenger av å masere hodebunnen hver dag? Hehe, har ventet i spenning lenge nå!^^

    20. Helen: Jeg strammet sammen øyenbrynene veldig mye, og fikk hodepine på grunn av det. Så tror nok det er litt forskjellige fra menneske til menneske 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg