Reise: Kbenhavn 2017

Video: Reisen vr til Kbenhavn!

Mens jeg var i Kbenhavn i helgen filmet jeg en god del da vi rundt p restauranter, p hotellet og i dyreparken, og n har jeg endelig satt det sammen til en vlog. Om du s p snapchat (stinablogg) fikk du sikkert med deg at jeg snakket om at det var 60 klipp redigere. S det har tatt sin tid!

Men jeg elsker virkelig lage reisevlogger. Det er jo s gy kunne se tilbake p en reise via en video. Jeg har jo en vlog fra alle reiser jeg har reist p de siste rene, og det er s koselig!

Hvis du vil se flere reisevlogger kan du se de HER.

Husk abonnere p youtube kanalen min! Det er gratis, og da fr du se videoer som jeg ikke alltid legger ut p bloggen!

Etter 6 r er gleden endelig tilbake

Turen til Kbenhavn har virkelig inspirert meg i matveien. Vi har spist s utrolig mye spennende gourmet mat, og jeg kjenner at den gamle matgleden har kommet tilbake. Det er noe jeg aldri trodde at kom til skje, etter at jeg fikk matlaging s til de grader oppe i halsen da jeg var kokkelrling.

Etter den perioden da jeg var 18 r, har jeg lenge hatet det lage mat. Men den har gradvis kommet tilbake. N kjenner jeg at jeg fr lyst til faktisk bruke god tid p kjkkenet til lage skikkelig mat. Ofte bruker jeg bare 20 min p en middag, og da blir det som regel ganske bra. Men fremover har jeg lyst til virkelig eksperimentere p kjkkenet og bli skikkelig flink til lage middager og desserter.

P lrdag var Per Fredrik og jeg p en helt fantastisk restaurant, der vi fikk s god mat! All maten var s spennende, og forseggjort, og man kunne smake s mye forskjellig i hver rett.

Noe som var litt ekstra gy var at vi kunne se rett inn p kjkkenet nr vi spiste. Er ikke s mange steder som har den lsningen, men jeg digget det!

N skal jeg rydde ut av kofferten og shine opp her hjemme. Aner ikke hvordan jeg fr det til, men det blir helt kaotisk hver gang jeg kommer hjem fra reise. Per Fredrik er alltid ferdig med rydde ut av bagen sin p snn 5 minutter. Jeg derimot.. Der tar det hundre r. Hahaha!

Dette kjpte jeg i Kbenhavn!

Da jeg var i Kbenhavn i helgen satt jeg ikke akkurat shopping i frste rekke. Jeg ville helst oppleve Kben fr jeg begynte shoppe. Men litt shopping fikk jeg sneket inn! Det ble blant annet en tur innom Victorias Secret og New Yorker. Og jeg fikk tidenes steste gave fra Per Fredrik!

Tee - New Yorker / Bukse - Husker ikke hva butikken het

Et av stedene vi stakk innom var Illum som er et gigantisk motehus med merker som Mulberry, Celin, Marc Jacobs, Prada, osv. Det var s mye fint se p der at jeg ble helt satt ut. Jeg syns jo at mote er som kunst, nr det er bra gjort. En veske fra H&M er jo ikke akkurat kunst, for den blir lagd p 10 minutter i Kina.

Mens en veske fra for eksempel Prada blir det lagt s mye godt hndverk bak, designet skiller seg ofte veldig ut, og det blir som et lite kunstverk som kun noen f har. Det var veldig gy egentlig, fordi de fleste ser ikke p mote p den mten, men Per Fredrik som er veldig glad i kunst, skjnte faktisk hva jeg mente og var helt enig; en skikkelig forseggjort designerveske er faktisk et kunstverk.

Da vi var p flyplassen og jeg kjpte mat p Joe & The juice, ventet Per Fredrik utenfor, og da jeg kom tilbake hadde han plutselig kjpt nytt mobildeksel til meg fra Mulberry. Hvor st er ikke han? Det designet p dekselet er akkurat det designet som gjorde at han faktisk skjnte at mote er kunst. S det gjorde det ekstra spesielt og koselig!

Da vi var i dyreparken mtte jeg innom for kjpe litt suvenirer og fant blant annet denne superste kaninen til Chloe. Hun elsker nr hun fr leker av oss, s jeg mtte bare kjpe den med til henne! Hun har allerede blitt s glad i den, og koser med den hele tiden!

Fant endelig en skinnbukse som det gr ann bruke. Denne er i et stoff som er skikkelig behagelig, samtidig som den ser ut som en vanlig skinnbukse. Tommel opp for null klamhet. Hahaha!

Ble ogs litt nye ansiktsprodukter, et par sko til bare bruke nr jeg skal kjapt ut p tur med Chloe og litt suvenirer!

S det ble litt innkjp! Har et innlegg til fra Kbenhavn som jeg helt har glemt dele med dere. S det kommer p bloggen senere i kveld!

Testet behandling som Kim Kardashian har gjort!

I gr hadde vi skikkelig uflaks! Vi dro ut for handle i Strget og ta en tur innom tivoliet. Vel, da vi gikk ut av hotellet regnet det og blste ut av en annen verden. S vi ble rimelig klissvte s fort vi stakk snuta ut! S vi mtte nrmeste sprinte ned til Strget og inn i den frste butikken vi fant for kjpe paraplyer.

Vel, etter at vi hadde vrt innom den frste butikken begynte vi rusle nedover og se etter flere butikker. Men tror dere ikke at vi var for sent ute da? Nesten alle butikkene var stengt, og ikke bare det, men vi fikk ogs vite at tivoliet pner ikke fr i april. Ah, snakk om uflaks!

Heldigvis fant vi en litt koselig og morsom ting gjre nedover i Strget. Nemlig; fish kiss! Det er noe jeg har sett s mange ganger i forskjellige land, og p Keeping up with the Kardashians (hahaha), men jeg har aldri testet det ut.

Frste som man gjr er g ned i en garderobe og vaske fttene, ta p badesko og jeg som hadde jeans mtte lne skjrt.

Deretter kommer man opp ogs er det bare ta fttene nedi vannet. Her er det mange sm Garra Rufa fisker som spiser dde hudceller fra fttene mine. Det gjr at huden blir myk og man ker blodstrmmen til fttene. Dette er visst en tyrkisk behandling som de har gjort i over 400 r. S det er ganske kult!

Jeg var redd for at det kom til gjre vondt. Men det bare kilte egentlig. Ogs var det skikkelig koselig fordi de var s sm og ste. Ogs drakk vi hvert vres glass med rdvin, og koste oss skikkelig!

Har du testet ut Kiss Fish?

Tidenes beste tips!

I dag har vi vrt p serist den beste sushirestauranten som finnes. Vi ble tipset av Maria Kassandra, som er en god venninne som har bodd i Kbenhavn og dra p en sushi restaurant som heter Sticks and sushi. Da vi kom dit skjnte vi med en gang at tipset fra Maria var amazing. Restauranten var superfin, hadde utsikt over hele byen, og det vi rakk se av mat fr vi bestilte var helt sinnsykt.

Menyen var p typ 30 sider der man kunne bestille alt fra r tunfisk salat, til biff tartar og sters. S vi bestilte typ 25 forskjellige retter (jepp, leste kvitteringen at vi hadde bestilt ca s mange forskjellige, hahhaa). All maten var s sinnsyk god og spennende. Elsker spise mat som er s spennende, for da blir jeg skikkelig inspirert til bli flinkere til lage mat selv.

Til dessert bestilte jeg likegreit 6 forskjellige desserter. Hadde litt muchies kan du si! Haha! Per Fredrik er ikke s glad i desserter, s de var kun til meg for si det snn. Ble rimelig mett nr jeg var ferdig. Haha!

N skal vi ut og sjekke ut Strget fr vi drar en tur p tivoliet. Gleder meg skikkelig til se tivoliet nr det er mrkt, for da er det s fine lys!

Livredd i dyrehagen

I dag var vi i dyrehagen i Kbenhavn, og det var s gy! Bde Per Fredrik og jeg elsker g i dyreparker og se p alle mulige dyr. Det er jo s morsomt se alle dyr man har sett p bilder og video i virkeligheten. Ogs er det jo litt smskummelt men ogs gy se p alle dyrene. Vi s blant annet en isbjrn, og jeg er jo livredd for de. Syns det var skikkelig skummelt se den, selv om det stod bak et gjerde.

Oooog, dere vil aldri tro meg nr jeg sier dette. Jeg er jo livredd for fugler, og nekter g i nrheten av de. Men inne p dyrehagen kunne man g inn i et slags drivhus hvor det var som en regnskog, og det fly fuglene fritt rundt i rommet. Gjett om jeg var redd da! Men det er s viktig pushe sin egen frykt, s jeg turte g der inne en stund faktisk!

I et av byggene var det helt mrkt, s vi s nesten ikke hvor vi gikk, og der var det s mye forskjellige rare dyr. Blant annet disse superste snle dyrene og flaggermus. Freaky!

Se den fine apen da! Stod s lenge og s p de, for de er jo s fine! Awww!

Hahaha. Den her ser serist ut som en gammel engelsk herremann. S snl ape!

Per Fredrik og fugler alts. Han er s glad i de!

Mon tro om han her har droppet legday p gymmet??

Det ene stedet hvor det var snn regnskog var det ogs masse sommerfugler overalt. Se s vakre!

Hahaha. Den her er s rar! Kjenner dere igjen denne fra alle mulige memes?

Vi s ogs en kamel! Per Fredrik turte til og med hilse p den. Jeg derimot, holdt meg 2 meter unna... Hahah!

Har du vrt i dyrehage fr? Hva var det mest spennende du s?

Alle vet hvem kjresten min er

I gr spiste vi middag p en helt fantastisk michelin restaurant! Vi skte litt rundt p Tripadvisor etter gode restauranter, og fant en som heter U Formel med Michelin stjerne. Per Fredrik og jeg elsker spise gourmetmat. Snn type mat er s spennende, samtidig som den er s god. Da blir det spise ute en skikkelig opplevelse.

Er egentlig litt rart, for da jeg var 18 r jobbet jeg som lrling p gourmet restaurant, og hadde ikke sansen for gourmet mat i det hele tatt. Men n som jeg har blitt voksen, og Per Fredrik har introdusert meg for det, er det virkelig det beste som finnes!

Etter restaurantbesket dro vi videre p en cocktailbar vi ble anbefalt av hun som var servitren vres. Da vi kom dit skjnte vi virkelig ingenting. Det l i en snl bakgate blant masse boligblokker. Men da vi kom inn var det stappfullt av mennesker og skikkelig god stemning.

Dessverre ble det litt for mye mennesker for oss, s vi dro heller p en rockebar som l rett ved. Der ble vi kjent med en liten gjeng dansker og hadde det skikkelig gy! Elsker vre p barer der de spiller skikkelig metal og rock musikk. Da fler jeg meg virkelig hjemme! Er alltid s morsomt nr vi drar p spesielt snne rockesteder, men ogs egentlig alle andre steder, s vet alltid alle hvem Per Fredrik er. Er s vandt med det i Norge, men er s mindfuck nr det er utenfor Norge ogs. Haha!

I dag har vi vrt i dyrehagen og p en helt sinnsykt sushi restaurant. Mer om det etterp!

Derfor er jeg i Kbenhavn

Da er vi fremme i Kbenhavn! Med en gang vi kom til hotellet tidlig i dag gikk vi rett ut for spise lunsj. Vi visste ikke helt hvor vi skulle g, siden vi ikke har vrt her p veldig lenge. S jeg skte litt rundt p Tripadvisor, og fant en sykt bra restaurant.

Etter ha gtt i iskulde i gud vet hvor lang tid, fordi jeg rotet meg bort p kartet, s fant vi endelig frem. Men da var det selvflgelig stengt. Enda det stod p Tripadvisor at det var pent. Teit! Men vi bestilte bord dit i kveld, for det s veldig bra ut, s n skal vi dit straks!

Vi endte til slutt opp p en litt morsom caf. Jeg er egentlig en person som syns quotes kan vre litt cheesy. Men her hadde de s mange morsomme quotes om kaffe og vin at jeg bare elsket det!

Jeg bestilte serist den mest munchies maten noensinne. Mexikansk burger og tortilla-chips med masse rmme og guacamole. Innen jeg drakk kaffen min var jeg s stappmett at jeg har faktisk vrt stappmett helt siden da vi spiste, og det var i 12 tiden. S det sier jo sitt. Hahah!

Rett etter masse mat dro vi rett tilbake p hotellet s jeg kunne freshe opp sminken og hret litt. Rommet vres har serist den sykeste utsikten. Det er panoramautsikt utover hele byen! Rett etter litt sminking tok vi taxi til rett utenfor sentrumskjernen for dra p photoshoot.

Jeg er jo her p jobb s da var det litt jobb med bli tatt bilder av i 3-4 timer. Men jeg jobbet med et veldig morsomt og hyggelig team, s da var det bare gy! Er forresten kun i dag jeg hadde jobb. Resten av helgen er bare kos med Per Fredrik!

N skal vi avgrde p restaurant og kose oss masse med gourmet mat. S i stad at restauranten hadde en michelin stjerne, s dette lover veldig godt!

Skummel flytur!

Jeg fikk meg litt av et sjokk p morgenen i dag da vi skulle ta flyet til Kbenhavn. Siden vi kjrte med Widere var det propellfly. Jeg har bokstavelig talt aldri tatt noe mindre enn de vanlige boeing 737 flyene, s jeg ble ganske sjokkert!

Har jo hrt et par skrekkhistorier, blant annet fra min tante da hun skulle til Kbenhavn for noen r siden. Da hadde det skranglet og brket, og hun hadde blitt s redd! S nr jeg inns at jeg skulle opp i samme fly fikk jeg ganske skrekk.

Inn i flyet og vi satt oss ned, klare for take off. Propellene ble skrudd p. Nesten ingen lyd. Men s blir de skrudd skikkelig p, og herreguuud som det brkte. S begynte flyet kjre utover rullebanen og vi tok av. Det ristet en hel, brkte ganske mye, og var faktisk ganske skummelt.

Til slutt var vi endelig oppe i luften og med unntak av at det brkte skikkelig enda, s var det ikke skummelt lengre. ta propellfly for frste gang er virkelig ikke bare-bare! Men heldigvis var jo helt trygge hele tiden, og resten av flyturen gikk veldig bra, og vi var nede i Kbenhavn p null komma niks!

Vi landet i Kbenhavn i 11 tiden og dro rett p hotellet, fr vi dro ut igjen for spise ogs mtte jeg rett p photoshoot. Mer om det i neste innlegg, s flg med!

Noen av dere som har opplevelser med propellfly?