Reise: Kypros 2015

Siste dag i Kypros feires med litt bikinibilder

N skal vi snart ta taxi til flyplassen, og reise hjem til Norge. Kjenner det skal bli godt komme ut av varmeovnen n. Det er s ekstremt varmt her nede, at vi nesten koker opp. Ironisk nok, er det sole seg det som er "kaldest". For da kan vi hoppe opp i bassenget hele tiden. S i dag har vi solt oss masse, badet i bassenget, og gtt en lang tur langs stranda.

Fikk knipset et par bikinibilder ogs. Haha! Selv om jeg merker p kroppen at det skal bli godt komme tilbake til trening og gode spiserutiner igjen. Har blitt litt vel mye godteri og junkfood mens vi har vrt her nede. Men er det ikke snn det skal vre i syden da? Viktig skeie ut litt mens man kan!

Gru-gleder meg

Hvordan er det hjemme i Norge? Dette er nest siste dagen her i Kypros, og jeg kjenner at jeg grugleder meg litt til reise tilbake. Gleder meg til komme hjem til litt kaldere strk, rutiner, og leiligheten min. Men gruer meg til reise hjem til hverdagen, ogs reiser jo Benjamin tilbake til Bergen p onsdag. S det kan fort ta en uke eller to fr vi sees igjen!

Men nok om det. N har vi nettopp vrt ute en tur og sett p solnedgangen. Endelig fikk vi knipset litt skikkelig solnedgang bilder ogs. Whoop whoop! Det er f ting som er finere enn en skikkelig solnedgang p en strand i syden. Ah, dette yeblikket skal limes rett inn i minneboka!

Senere i kveld skal vi faktisk se p Drag Queen show. Og gjett om jeg gleder meg! Benjamin og jeg gikk forbi en plakat der det stod at det var drag queen show for noen dager siden, og jeg sa at jeg alltid hadde lyst til se det. Han kikket litt rart p meg, ogs tenkte vi ikke mer p det. Helt til i dag, da faren til Benjamin fortalte at han skulle fotografere et drag queen show i kveld, s da var Benjamin kjapp om fortelle at jeg ville vre med se p! S dette gleder jeg meg virkelig til!

P stranda

I dag har vi virkelig ftt solt oss! Vi dro p en strand som heter "Landa Beach". Der var det helt klart vann og utrolig fint. Skikkelig merkelig kunne se igjennom vannet nr man gr langt ut. Det var helt ekstremt varmt da vi solte oss, s vi var veldig mye ute i vannet og badet. Begynner faktisk f skikkelig skille n. S det er litt gy!

Da vi kom tilbake fra stranden slappet vi av litt fr vi fikset oss og dro ut igjen. Rakk knipse noen bilder nede p en av strendene fr vi spiste middag. Apropo spise middag. Jisses, jeg har uten tvil spist den strste middagen noensinne i dag. Kjenner jeg har s foodbaby at jeg nesten sprekker. Og selvflgelig mtte vi ha litt dessert etter middagen. HaHa! Ere mulig?

N skal vi slappe av og legge oss inne p et rom p aircondition. Ah, der blir godt det! Kjenner jeg er s overopphetet at jeg nesten svimer!

Seightseeing i Kypros

I dag har vi ftt en skikkelig seigthseeing tur rundt Kypros. Vi har sett masse fine strender, hye fjell, og hatt allsang i bilen. En god gammeldags roadtrip! Vi stoppet flere steder og tok masse bilder og fikk badet litt. Det er jo helt grenselst varmt her. S varmt at jeg faktisk ble klam p ryggen, og JEG som nesten aldri svetter. Da er det varmt! Men skal vel ikke akkurat klage. Regner med at jeg kommer til savne varmen veldig mye da jeg kommer tilbake til Norge igjen.

- Et lite bildedryss fra turen -

Benjamin bare "vis en skikkelig dobbel biceps n". Sda var det bare flexe gunsa!

I kveld skal hele gjengen ut og spise middag og ha det gy! Kameraet blir selvflgelig med, s jeg skal prve knipse noen festlige bilder til dere!

Kan ikke ta en fridag uten f drittslenging!

I gr tok jeg meg en liten fridag fra bloggen. Det er det virkelig sjelden jeg gjr. Men de ekstremt f gangene jeg gjr det, fr jeg slengt kommentaren "Synes du er ganske drlig til oppdatere oss Stina" i trynet. Fles ganske kjipt nr man gir 110% hver eneste dag ret rundt, og s fort man tar EN liten fridag, fr man den kommentaren.. De fleste som har en vanlig jobb jobber 8-16 i hverdagene, og har fri hver lrdag og sndag, og alle helligdager. I tillegg har de ogs 3-5 uker ferie hvert r. S jeg kjente jeg ble ganske irritert nr jeg som jobber 10-12 timer hver eneste dag, hele uken, alle helligdager, og i ferier, ogs fr jeg slengt den kommentaren rett i trynet s fort jeg tar EN fridag.

Argh, mtte bare f ut litt frustrasjon. Alle dere andre leserne mine, dere er bare skjnne. Og det er for dere jeg blogger, og fortsatt syns det er verdens beste jobb, selv om det er mye jobb. Men litt tilbake til hverdagen. I dag har Benjamin og jeg allerede vrt p matbutikken og handlet inn en hel haug med mat. Siden vi bor i et hus, og ikke p hotell, har vi muligheten til lage mat selv. Det kjenner jeg er godt. For syden mat til alle dgnets tidspunkter hadde blitt litt too-much i lengden. Da er det mye bedre med hjemmelaget og sunn mat! Whoop whoop!

N skal vi straks ut p litt seightseeing. Tar med kameraet, s kan jeg prve knipse litt kule bilder til dere!

Rharry shotteglass og foodbaby!

I dag har vi hatt en skikkelig rolig dag. Vi startet dagen p Nissi Beach med noen timer med soling p stranden, og litt bading. Den stranden var veldig fin! S hvis dere er i Ayia Napa m dere sjekke den ut! Det som var skikkelig rart var at nr man gikk ut i vannet, ble det skikkelig dypt etter at man hadde gtt 10-15 meter. Ogs plutselig ble det grunt igjen. S man kunne g med vannet til magen langt ute i havet. Merkelig flelse, men veldig gy fordet om!

Da vi kom tilbake fra stranden filmet vi inn en video som jeg skal legge ut p tirsdag. Tror den ble ganske morsom, s flg med!

Etter videoinnspilling fikset vi oss litt og kjrte inn til sentrum av Ayia Napa, for spise litt middag. Fikk tatt litt bilder fr vi gikk inn p restauranten, av dagens antrekk, som dere kan se under! Det var solnedgang mens vi tok bildene, s det ble s fint lys. Solnedgang har definitivt blitt min favoritt lyssetting! Det gjr bildene s fine.

Etter litt fotoknipsing var det virkelig p tide med litt middag. Vi spiste p samme sted som vi gjorde i gr, Ocean Basket. De har s god mat der, at jeg nesten dr! Trodde virkelig jeg skulle trille ut derfra i dag ogs! Da vi endelig hadde ftt trillet oss ut med hver vr "foodbaby", gikk vi litt rundt i sentrum og tittet. Vi har nesten bare kjrt igjennom sentrum mens vi har vrt her. S det var litt gy se hvordan sentrum var.

Jeg fikk handlet inn litt suvenirer ogs. Dere som har lest bloggen min en stund, har kanskje ftt med dere at jeg alltid handler en shotteglass p alle steder jeg reiser? Vel, Ayia Napa er intet unntak. Ett stykk rharry shotteglass er kjpt, og er klart for innta plassen p hylla hjemme sammen med de andre shotteglassene!

Endelig fremme i Kypros!

Da var vi endelig fremme i Kypros! Vi kom hit i gr kveld, og ble hentet av faren til Benjamin p flyplassen. Holdt p f sjokk da jeg trillet kofferten ut av flyplassen. Den sykeste fuktige luften slo imot oss! S dere kan tippe vi ble ganske varme! Det var visst ikke bare p flyplassen det var snn. S dette kan bli en klam ferie. Men gud som vi skal kose oss fordet! Hehe!

I dag har vi vrt inne i byen og leid oss bil, s vi kan kjre rundt p egenhnd mens vi er her. I Kypros kjrer de p "feil" side av veien, s det var mildt sagt skikkelig rart mtte kjre snn. Skjnner ingenting nr jeg skal kjre i rundkjringer. Da er det bare snn, ehm, hvilken vei skal jeg kjre n? Har ftt kjrt en del rundt i byen i dag, s har heldigvis begynt bli litt mer vandt med det.

Etter at vi hadde leid oss bil og vrt innom matbutikken en tur, skrek sultflelsen litt for mye. S vi dro innom "Ocean basket" en tur og spiste veldig god mat. Jeg gikk for min favorittmat (blskjell) og det var s sykt godt! Trodde jeg skulle rulle ut p vei ut av restauranten. Hehe!

N er vi tilbake hjemme hos faren til Benjamin. Han bor litt utenfor Aya Napa, i et "gate-community" s det er masse fine hus her. Og det sykt fine badebassenget! Benjamin og jeg tok en test tur ute i bassenget i gr, og fikk litt kveldstrim. Helt fantastisk deilig ha basseng s nrme!

N skal vi ned p treningstudioet og ta en liten treningskt. Viktig holde kroppen igang selv om det er ferie!