Sjokk hos tannlegen

I dag startet jeg dagen min hos tannlegen. Jeg var der mye i fjor for å fikse opp i gamle skader fra andre tannleger. Husker ikke hvor mange ganger jeg var innom, men det var mange. Helt siden jeg var veldig ung har jeg hatt mye problemer med tennene mine. Kanskje ikke så rart med tanke på at jeg nektet å drikke noe som helst annet enn saft med sukker fra jeg var bitteliten, og rusbrus hjalp ikke heller på problemet.

Det ble så ille at jeg kom til tannlegen en gang og fikk beskjed om at jeg hadde 9 hull i tennene på en og samme gang. Det er jo helt vilt! Jeg har sikkert borret i tennene mine 30 ganger.. Det er helt krise. Kan faktisk ikke huske en eneste gang jeg har kommet til tannlegen og fått beskjeden “null hull”. 

Så i dag hadde jeg første check up siden jeg var det i fjor. Jeg var ganske nervøs og spøkte litt med kjæresten i går om hvor mange hull jeg hadde nå. Så jeg var mildt sagt forberedt på at det skulle være mye galt. Jeg satt meg ned i tannlegestolen. Skravlet litt med tannlegen min, som btw er tidenes hyggeligste tannlege. Han sjekket først med sånn pirketing, også var det klart for bilder.

Etter noen minutter fikk jeg dommen. Jeg ble mildt sagt sjokkert. “Null hull, og tennene dine er i veldig bra behold. Ser at du har vært flink til å ta vare på de”. Altså. Say WHAT?? Det er en beskjed jeg ikke har fått på sikkert 15 år. Hadde JEG virkelig null hull? Var tennene mine til og med i bra behold? Oh yes. 

Det ble en veldig god start på dagen, og selv om jeg måtte ta både rens og noe saltrens som smakte som starten på en tequila shot var jeg storfornøyd! Ingen hull, ingen problemer, og ikke månedsvis med borring og tannpine 😃Jaggu er det håp for tennene mine også! 

12 kommentarer
    1. Så godt å høre! Barneskolertannleger har ødelagt lange tenner. Da jeg ble 20, og måtte begynne å betale, så gikk jeg på samme sted. Hun dama sa da at jeg hadde 7 hull i tennene, og jeg har vært hos tannlege jevnlig. Ble livredd. Men ble fikset inn hos en annen tannlege, som ble helt sjokka over beskjeden. Han da faktisk at jeg har sjeldent fine tenner, og absolutt null hull

    2. Har du noen tips? Har alltid hull selv og kan ikke huske at jeg har fått beskjeden «null hull» er flink med tannpuss og alt men ja..

    3. Alltid hatt 3 hull selv, men når jeg sluttet med brus så ble det null hull. Ble like sjokka som det du ble, nå er det 7 år siden og still going strong!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg