Fans, Walk in Closet, Penger, Hate ++ Ukens spørsmål #229

Kan vi lesere sende deg post?
– Ja! Jeg har en postboks sammen med Per Fredrik som dere kan sende post til. Adressen til den er “PB1532 Kilen, 3206 Sandefjord”. Syns det er så koselig når jeg får brev fra dere! Sparer alltid på brev fra dere og legger det i en boks sånn at jeg kan se på iblant 💗

Hvilket kamera er det du bruker til å ta bilder som du legger ut på bloggen din?
– Jeg bruker to forskjellige kameraer. Det ene er et speilreflekskamera som heter Canon eos 80D, og til det bruker jeg linsen “sigma 17-50mm F2,8”. Det er ganske stort og tungt så det bruker jeg mest hjemme når jeg tar bilder her. Hver gang jeg tar bilder der jeg har en fjernkontroll i hånda har jeg brukt dette kameraet. Det andre kameraet jeg bruker er mitt nye Canon G7X Mark2. Dette er et lite og veldig bra kamera som jeg pleier å ha med rundt. Det bruker jeg til vlogging, bilder på farta og selfies hjemme. 

 

Hvordan reagerer venner og familie når noen kommer bort og vil ta et bilde med deg?
– For dem blir det skikkelig mindfuck, siden de ser på meg som “stina” og ikke “stinablogg”. De er så vandt til å være med meg, at de ikke tenker over at jeg har en stor følgerskare på nett. Hehe! Men de syns det bare er hyggelig når folk kommer bort, så det er bare å komme bort og si hei og ta et bilde! 

Lurer veldig på hvordan du bygget ditt walk in fra ikea? Var du der og fikk det tegnet? Husker du pris for alt?
– Man kan tegne det online eller så kan man tegne det på IKEA. Jeg tegnet det først online for å planlegge det skikkelig, deretter gjorde jeg det igjen i butikken. Men da var det en ansatt som gjort det, og jeg tror kanskje det var hans første dag på jobben, for han rota til alt. Han hadde fjernet nesten all innmaten til skapene på bestillingen. Så pass på at du selv går nøye over bestillingen etter de har hjulpet deg. Mitt kostet mellom 10’000-15’000,- kr. Det er så lenge siden, så jeg husker ikke helt prisen. 

 

Vi skal male stua og kjøkkenet, og jeg har lenge lett etter nøyaktig samme farge som du har på veggen på kontoret ditt (og/eller i stua?). Har du fargekoden på denne/disse fargen?
– Fargen vi har på veggene i nesten hele huset er grå og heter “skagen”. Vi har den i en ganske matt blanding av den, og den er så fin! 
 

Hvordan reagerte vennene dine når du begynte å blogge?
– Det er jo veldig lenge siden jeg begynte å blogge, så jeg husker ikke heeeelt. Men det jeg husker var at det var veldig mange som var skeptiske i starten, helt til de så hva jeg fikk til. Hehe! De vennene jeg har nå er så vandt med at jeg blogger at de gjør ikke noe ut av det når jeg drar opp kameraet for å ta bilder eller filme. Så det er veldig digg! 

 

Hvor lenge har du tenkt til å drive med bloggen?
– Så lenge jeg kan og vil egentlig. Om jeg en dag mister lidenskapen for blogging og youtube, slutter jeg. Det er jo en jobb som krever mye, og som må være lidenskapelig opptatt av for å klare. Men jeg tviler på at den dagen noensinne kommer. Hehe!

Trives du best i Sandefjord eller i Oslo?
– Sandefjord, uten tvil! Oslo er en fantastisk by å besøke, men for min del hatet jeg å bo der. Jeg liker ikke at det er mennesker tett oppå meg 24/7 sånn som det er i Oslo. Også er jeg glad i å ha natur rundt meg, og det er jo ikke akkurat så mye av det hvis man bor i bykjernen. Så ja, Sandefjord er virkelig stedet for meg. Her er det så fint! Også ligger det jo ikke mer enn en liten biltur unna både Drammen og Oslo.

 

Hva er det du bruker aller mest penger til deg selv på?
– Mat kanskje? Det går det veldig mye penger til. Men bortsett fra det bruker jeg en del penger på sminke, klær og andre skjønnhetsprodukter. Ellers går det jo en del penger til bilen. Den tror jeg nesten det går mer penger til enn sminke og klær egentlig. 

Hvordan takler du hate?
– I de fleste av tilfellene bare sletter jeg kommentaren så fort jeg ser de begynner å slenge dritt. Jeg gidder ikke å lese igjennom den engang. Når det kommer til drittslenging på mine egne plattformer er det noe jeg har nulltoleranse for, så der blir alltid kommentaren slettet, og ip adressen blokkert, så de ikke kan kommentere igjen. Når det kommer til drittslenging på et generelt plan tenker jeg at det sier mer om den personen enn det sier om meg. Hvis noen slenger dritt så er det som regel fordi de er misunnelige på noe jeg har fått til, eller så bare har de en dårlig dag og vil la det gå utover noen andre. 

Hvor bor du?
– Jeg har siden 1 juni 2016 bodd i Sandefjord. Bor cirka 5 minutter unna sentrum, så det er veldig sentralt og fint, samtidig som jeg ikke bor midt inne i byen! Før det bodde jeg på Frogner i Oslo. 

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

16 kommentarer
    1. Hei, jeg elsker bloggen din, og du er så utrolig flink! Jeg lurer på hvor mye arbeid det egentlig er å ha en blogg?

    2. Hei Stina! Har fulgt med på bloggen og youtube kanalen din så lenge jeg kan huske!
      Hvis du måtte eie en stor hund, hvilken rase ville du valgt? Hilsen en fast leser 🙂

    3. I have a bit funny question: Do you have any beauty rutins that are a MUST… but you find them boring and sometimes avoid them a bit too long?
      (I have many of those! For example I’m lazy at polishing my toe nails, especially in the winter! I wear only light colours, ’cause they don’t look bad even if they crack a little! And I don’t wash my makeup brushes and things too often. I know how important it would be and I’m so embarrassed to admit this… Well, my list would be long! 😀 )

    4. Kan du legge ut flere oppskrifter og treningstips? Litt med motivasjon, øvelser, ulike måter å strekke ut på osv.

    5. Hvor ofte har dere vaskehjelp? Og hvor ofte støvsuger/vasker du i måneden i tillegg til vaskehjelpen? Synes det alltid ser så rent og ryddig ut hos dere!

    6. Hei Stina!
      Jeg lurer på hvordan du forholder deg til veganisme? Jeg har fulgt bloggen din lenge, og ser at du konsumerer mye kjøtt og diverse animalske produkter. Du får selvfølgelig gjøre akkurat som du selv vil, men det hadde vært veldig interessant om du kunne skrevet et innlegg om dine tanker rundt et vegansk kosthold, eventuelt om det er noe du kunne tenke deg å prøve ut eller om du ønsker å være mer bevisst på hvor mye animalske produkter du konsumerer.
      Klem 🙂

    7. Du er så kjempe flink til å både legge ut innlegg som inspirerer, du er veldig kreativ når det kommer til innleggene dine og i dette innlegget ga du kjempe fine svar Stina 🙂 Har fulgt bloggen din hver dagen siden du bodde i Hokksund og for meg personlig så har du blitt til et forbilde og inspirerer meg på blogg fronten

    8. Når du får barn, skal dere flytte eller skal dere bli boende?
      Hvis dere blir boende, hvilket rom blir barnets?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg