12 Ting jeg vil gjøre i november

Wow, tenk at det er november allerede! Jeg syns ikke det er lenge siden det var august og sommer. Nå er det november, iskaldt ute, halloween er nettopp over og snart starter julen. Jeg føler at november er litt sånn mellom-måned. Det er jo midt mellom halloween og jul. Men jeg har mange spennende planer og ting jeg ønsker å gjøre, og her er de!

Planlegge juleblogginnlegg – I desember skal dere virkelig få julestemning her inne. Jeg har allerede en lang liste med ting jeg har lyst til å gjøre, og mer må planlegges. Dette skal bli en helt fantastisk jul!
 

Julegavehandel – I år vil jeg være litt tidlig ute med gavene, så jeg har planer om å være ferdig med alt innen 1 desember. Om det kommer til å skjer derimot, det er en annen ting. Men det hadde vært veldig deilig å være helt ferdig med gavehandelen så jeg ikke trenger å stresse med det i juletiden. 

Reise på fjellet – Til helgen skal Per Fredrik og jeg opp til Geilo og kose oss med spa og ski hele helgen. Det blir så utrolig deilig! Har allerede sjekket med skisenteret og det ser ut som det skal være mer enn nok snø (takket være snøkanoner) til å stå på slalåm. Så det blir veldig gøy!

Pynte til jul – Etter at jeg ble sammen med Per Fredrik har jeg fått helt dilla på jul. I fjor pyntet vi mye utendørs og innendørs, og det skal vi i år også. Vi kommer til å pynte hele huset til jul allerede i slutten av november. Det gleder jeg meg skikkelig til!

Stå opp tidligere – Nå blir det mørkt helt skummelt tidlig. Så jeg er nødt til å stå opp enda tidligere for å få maks utbytte av dagen. Fremover er det opp og hopp 06:00!

Rydde opp i klesskapet – Nå er det så fullt der kjolene mine henger at jeg bokstavelig talt ikke kan trykke inn en til. Jeg har over 80 kjoler nå. Hvilket er helt vilt! Jeg må legge en god del av sommerkjolene mine ned i skuffer eller på loftet. For nå er det helt kaos der inne!

Høre på julemusikk – Jeg vet at det for mange er tidlig å høre på julemusikk nå. Men altså. Julemusikk er jo så koselig! Er det én ting jeg vet så er det at man trenger noe koselig i den mørketiden som er nå. Så fra nå av blir det julemusikk 😃🙈🎅🏻

Handle julepynt – Jeg har allerede tjuvstartet og handlet litt julepynt. Men mer skal til! Per Fredrik og jeg kjøpte jo en hel haug i fjor, som skal gjenbrukes i år. Men litt påfyll her og der må til. Jeg var innom Clas Ohlson i stad og så at de hadde sånne små julebyer med musikk og belysning. De er jo så skjønne! I år skal virkelig huset forvandles til et julehus her hjemme!

Gaver til pakkekalender – I fjor kjøpte Per Fredrik og jeg pakkekalender til hverandre, og det var så koselig! Til og med Chloe hadde sin egen julekalender med masse godbiter. Vi satt oss ned alle sammen hver morgen i hele adventstiden og pakket opp gaver hver morgen. Så sykt koselig! Det må gjøres i år også, så nå må jeg hive meg rundt i handle inn gaver! 
 

Være ekstra sunn – Nå har jeg 30 dager uten sukker challenge, og jeg må innrømme at det har vært skikkelig vanskelig å holde den. Jeg skeiet ut på Halloween og litt på brudekjoleprøvingen. Men det viktigste er jo å passe på at man ikke spiser masse godteri og junk. Så i november skal jeg være ekstra flink med kostholdet. For i desember blir det mye utskeielser. Tihi!

Gå bananas på Black Friday – Jeg elsker når det er salg, og på Black Friday skal jeg prøve å få shoppet alt jeg trenger av julegaver og ting til en rabattert pris. Da får man mye mer ut av pengene, og det er jo aldri feil!

 

Mate dyrene – Nå som det begynner å bli kaldere ute, og etterhvert kommer snøen er det viktig å mate dyrene. Så vi må fylle opp alle fuglekassene våre så fuglene får mat, legge ut gulrøtter til rådyrene som pleier å besøke oss også fylle opp mat til ekornene. Alle er jo så skjønne å se på, og selv om jeg er livredd fugler er det skikkelig koselig når de små dompapene spiser rett utenfor vinduet i stua.

 

Nå ble det veldig mye julestemning her, men det gjør vel ikke noe? Jeg er helt i julemodus nå og det kribler i magen bare av å tenke på at vi snart skal pynte huset til jul! 😃

 

23 kommentarer
    1. Kommer dere til å ta med Chloe på Geilo, siden hund går gratis på tog å hvis dere kjører er det jo ikke noe problem? Elske bloggen din foresten😍

    2. Hvis det er vestlia resort dere skal til så burde du glede deg! Er et magisk hotell med såå Fin stemning!

    3. Hei Stina<3 Eg digger bloggen din og ikkje minst youtuben din!! Stå på, du er herlig<3
      Eg har leita ein del etter den "the devil works hard but Kris Jenner works Harder" hettegenseren men finner den ikkje på nett? Har forstått at genseren har sammenheng med tv2sumo vist da kan stemma?? Kor kan eg få tak i hettegenseren? Den er dritkul<3

    4. Kjempe koselig innlegg! Skal du bake noe til jul? Når begynner du og hva skal du lage Evt?
      Ha en nydelig dag!

    5. Åå nå ble jeg i julestemning!❤️ Kjempebra innlegg, kjenner jeg gleder meg skikkelig til å lese bloggen din fremover (gjør alltid det da haha) men vertfall i juletider. Du pumper virkelig opp julestemningen min, takk!<3

    6. Hva skjedde med 30 dager uten sukker prosjektet? Skulle ikke du dele masse sunne oppskrifter og inspirere oss?

    7. Kan du komme med tips til julekalender til kjæresten?? Vi skal gjøre dette vi også, men jeg synes det er så vanskelig! Hadde satt enormt pris på et slikt innlegg 😀

    8. Ååå, jeg gleder meg SÅNN til jul, så dette var midt i blinken! 😍 men hvooor er den skjønne koppen på snappen din fra? 😍

    9. Haha aldri for tidlig å høre på julemusikk hos meg😂 Har kanskje hørt halve Spotify av julemusikk! Jeg er i 100% i julemodus og jeg har allerede kjøpt inn alle julegavene!!:)) for jeg var i London for noen dager siden, og der var jo alle butikker fulle av juleting, juletrær, osv, det var skikkelig billig å!🥰 Elsker deg btw❤️❤️

    10. tror kanskje du trenger en periode UTEN jobb. For nå er det tre dager blogging og flere dager vekk. Du TRENGER og roe deg ned og kanskje få tilbake gleden med både jobb og diverse. Er ikke bra sånn som det drives på med nå dessverre. Bloggen har blitt søppel.

    11. Anonym: Eller så trenger jeg bare en pause fra sånne mennesker som deg som sier at bloggen min er SØPPEL. Hvem faen klarer å vrenge noe så stygt ut av seg? Skam deg!

    12. Hvordan har det seg at både du og Per Fredrik har 0 i formue på skattelistene? Dere eier jo et stort hus

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg