Proteinrik taco salat

Som nesten enhver nordmann elsker jeg taco. Tror faktisk jeg kunne spist det hver eneste dag! Men den vanlige varianten med masse fet rømme, tacolefser, taco skjell og tortillas er ikke akkurat den sunneste varianten i hverdagen. Det er mer fredagskos. Men som jeg sa, så kunne jeg gjerne spist taco hver dag.

Så jeg kjører min egen vri på taco der jeg lager tacosalat med cirka 150 gram karbonadedeig stekt med tacopulver, lettrømme, tacosaus, avocado, mais, tomater, agurk, paprika, litt gulost og litt koriander på toppen. Da blir det hele 40 gram proteiner fra kjøttet, ost og lettrømme. Også får man i seg masse gode næringsstoffer fra grønnsakene. Så det er en super middag.

Og; det er dødsgodt som lunsj og det kan enkelt lages kvelden i forveien. Har du en mikroovn på jobben / skolen kan du varme kjøttdeigen litt, men det er ikke et must da den blir mer romtemperert når den ligger i matboks i sekken. Det tar også maks 5-10 minutter å lage hele salaten, så det er et stort pluss når man har en travel hverdag eller bare er sulten og ikke orker å vente i hundre år før maten er ferdig. 

Hvem fikk lyst til å teste denne? 😃🙋🏻‍♀️🌮

8 kommentarer
    1. Lite tips er å bruke speltlomper til hverdags så blir det ganske nye snillare mtp kcal. Og så har eg begynt å bruke Spinat framfor Salat, metter betre og smakar så godt! Også spennande å teste ut litt forskjellige tuper Oster syntes eg =)

    2. Taco pleier vi å ha ofte hvertfall annen hver lørdag. Jeg har spist meg lei på taco med kjøttdeig og bruker nå heller kylling istede, vil anbefale å prøve det ut, er sinnsykt godt.

    3. Hei jeg liker oppskriftene dine veldig godt men kunne du ha skrevet en skikkelig oppskrift på slutten av innlegget? Jeg syntes det da er mye enklere å komme i gang å lage det:)
      Forresten så elsker jeg bloggen din

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg