30 Dager uten sukker challenge!

Den siste tiden har det blitt altfor mye “unne seg litt ekstra” i hverdagen, og “skal bare kose meg litt ekstra i dag”. Det har blitt altfor mye godteri i ukedagene. Jeg har jo egentlig hatt en regel om at jeg kun skal kose meg med godsaker på lørdagene.

Men jeg har skeiet helt ut, og nå er det på tide å ta tak. De neste 30 dagene skal jeg utfordre meg selv, og se hvor avhengig jeg egentlig er av denne dritten.

Jeg kommer også til å merke store forskjeller på kroppen min, både i humør, energi og hvordan kroppen ser ut. For det å spise masse godis i hverdagen gjør at man går opp i vekt, man får dårlig energi, man kan få humørsvingninger, og kroppen blir kvapsete og utrent. Derfor er det viktig å ta grep!

Så de neste 30 dagene skal jeg gjøre en 30 dager uten sukker challenge. Jeg skal kutte ut alt av snop. Dere må gjerne bli med på challengen! Jeg starter i morgen 22 oktober, og challengen går frem til 20 november (om du vil ha Halloween som unntaksdag er det helt innafor). I løpet av denne perioden kommer jeg til å legge ut masse oppskrifter, treningsøkter og inspirasjon her på bloggen. Så om du blir med på challengen kan jeg inspirere deg på veien!

Reglene:

Dette skal ikke spises:

– Alt av godteri, is, kjeks, kaker, boller, potetgull, osv. 

– Brus, juice (i større mengder enn 1 glass per dag), fløte og sukker i kaffen, saft med sukker. Brus og energidrikk uten sukker er lov, men kun i små kvanta så største andelen av det man drikker er vann.
 

– Challengen varer i 30 dager (det er lov å skeie ut på Halloween men kun da, om man ønsker det).  

Jeg kommer til å henge opp et skjema på veggen, som jeg krysser av hver eneste dag jeg klarer meg en dag uten sukkerbomber. Dette er virkelig å anbefale, da man minner seg selv på hvor mange dager man har klart det, og at man kan være stolt av seg selv for hver dag man klarer seg uten. Etter disse 30 dagene er planen å gå tilbake til og kun spise sukker på lørdager, så jeg får et mer sunt forhold til det.

For en ekstra boost i motivasjonen kan du sette at du får en premie når du klarer målet. Dette kan være alt ifra et nytt treningssett, en weekendtur i London, sminke, treningsklokke, ny vinterjakke. Her er det du selv som bestemmer fullt og helt.

Så folkens; nå håper jeg at dere er inspirerte til å bli med på challengen! Jeg kommer til å rense hele kjøkkenet mitt for godteri i dag, sånn at jeg ikke har det liggende tilgjengelig i matskapene i morgen da challengen begynner. 

 

Hvem blir med på challenge? 😃💪🏼🚫🍭

75 kommentarer

Siste innlegg