10 Ting alle hunde-eiere kan kjenne seg igjen i

Helt siden jeg var liten har vi hatt hund i familien, og de siste to årene har Per Fredrik og jeg hatt Chloe. Å ha hund er virkelig fantastisk, selv om det noen ganger kan bety litt hodebry. Her er 10 ting kun de med hunder kan kjenne seg igjen i!

Hår overalt – Røytesesongen er jo alltid morsom.. Tuller ikke når jeg sier at Chloe kan kose på fanget mitt i et minutt også er jeg full av hår. For ikke å snakke om hvor mye hår det er på gulvet. Herregud, vi må jo støvsuge HELE tiden om vi ikke vil at halve Chloe skal ligge igjen på gulvet. 

De blir glade når du kommer hjem – Ingen er så glad for at du kommer hjem som en hund. Altså, den mottakelsen man får når man kommer hjem er priceless. 

Sinna på alt – Dette gjelder forhåpentligvis ikke alle, spesielt ikke de som har store hunder. Men oss med små hunder kan nok kjenne oss igjen i at de kan bli ganske sinte på alt mulig. Hver gang postdama kommer på besøk blir Chloe flyforbanna, helt til hun får hilse på henne og da er alt plutselig helt i orden. Hehe! 

Følger etter deg overalt – Jeg tuller faktisk ikke når jeg sier at jeg ikke engang kan få tisse i fred. Chloe skal alltid ligge på fanget mitt når jeg jobber, sminker meg, og når jeg tar bilder ligger hun på teppet rett ved siden av.

Kan aldri spise i fred – I starten var vi skikkelig flinke på å være strenge med at Chloe ikke skulle få menneskemat. Så ble vi altfor bløthjertet og begynte å gi henne småbiter av vår mat når vi spiser. Så nå står hun og tigger oppi ansiktet vårt hver gang vi spiser. Ikke særlig gøy, men jeg tipper mange har gått i samme fellen!

Alltid måtte finne barnevakt – Å dra på reiser er ikke bare-bare som det var før vi fikk hund. Da kunne vi reise når som helst. Nå derimot må vi ha barnevakt til Chloe bare vi skal sove en natt i Oslo.. 

Blir som en liten baby – For oss som har hund er det ikke bare en “hund”. Det er en liten baby som man blir uendelig glad i og som man beskytter med alt man har. Jeg kan ikke tenke meg hvordan det ville vært om det hadde skjedd noe med den lille bærta. 

Gå tur når det er drittvær – Alltid like gøy når man må ut i pøsende regn fordi hunden skal tisse.. 

Umulig å ta bilder av – Jeg har måttet lære Chloe en god del triks for å posere riktig på bilder. I starten løp hun overalt, og det var helt umulig å ta bilder av henne. Det verste er vel å ta bilder sammen med henne. Da skal man se bra ut selv, OG passe på at hunden ikke ser helt snål ut. Jeg klarte ikke det på disse bildene. Haha!

Leker overalt – Chloe er ikke akkurat den mest ryddige hunden. Er det noen hunder som egentlig er ryddige? Hun legger lekene sine overalt i hele huset, og jeg må rydde de inn i buret sånn 5 ganger om dagen for å holde det litt ryddig.

 

Kjente du deg igjen?

 

 

17 kommentarer
    1. hatt en nakenhund, lite hår med henne 🙂 Hatt andre hunder så ja hundehårgreiene er en kjennsgjerning.
      Barnevakt er slitsomt, sist eg hadde ferie er vel rundt 5 år siden-hadde 6 dager i Hardanger da eg tok henne med på hytten <3 Men er ensomt med bare en hund for min som er vant med 3 så eg ser etter en ny venn...er mulig vi ikkje gidder pelsstell så blir korthåret eller naken igjen kanskje 🙂
      Nå poserer ikkje eg på bilder da,men hundene mine ser alltdi galen ut på bilder hahahaha,selvom de er nydelige i virkeligheten <3
      Vi gir ingen menneskemat før etter vi er ferdig, da slipper vi tiggingen i ansiktet mens vi spiser. Så du kan snu det til at hun må vente 🙂

    2. jeg har en liten dvergdachs hannhund «pølsehund» som heter Linus, han blir 2 år i desember og han er liksom babyen min😂 Jeg behandler han nesten som et menneske barn han betyr sååå mye for meg♥️ Også har han en egen «lekekurv» der han har alle lekene sine så når han kjeder seg river han ut alt fra kurven og strør det utover i hele huset, blir helt oppgitt😂

    3. Nydelig hund dere har💕har selv en pappilon som blir 15 år nå 1 november. Man blir så glad i dem.
      Vi har barnepike til henne hver dag når vi er på jobb, hun er en smule bortskjemt 😁
      Leker, tigging og hår er det hele tiden, men ville ikke vært uten. Kos dere med prinsessa deres💕

    4. Så enig med så og si alt! Det er mye stress med en hund men jeg hadde ikke klart meg uten hunden min!💗(Bruno)

    5. Jeg fikk en liten labrador valp i sommerferien og nå blir han 6 måneder den 27 oktober😍😍❤️

    6. Omg jaaa!! Kjenner meg syyyykt godt igjen!!🐶ELsSKER DEG STINA❤️❤️❤️❤️SER PÅ BLOGGERNE😁

    7. Kjenne meg igjen i alt 🙈 pluss at vår har ei greie med at om en av oss er bortreist går ho i løpet av dagen uten at vi merker det og finner enten en sokk eller enn tøffel tilhørende den som er borte og om morgenen finner vi ho gjerne sovende med armen rundt tøflene og med snuten trykt godt ned i. Tydeligvis trygt og godt med lukten 🙈 så har ho et teppe som ligger i sengen sin, det MÅ vi riste hver kveld. Om vi glemmer det står ho med teppet munnen og rister febrilsk selv mens ho snøfter fornærma 🙈😝 desse dyra 💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg