Innbruddsalarm og Halloween!

I går lunsjet jeg litt med Rebecca. Det er jo en god stund siden jeg har sett henne nå, så det var virkelig på tide. Hun har jo startet å jobbe 100% som lærer, og med min hektiske jobb og ræva helse om dagen så har vi rett og slett ikke rukket å møtes. Apropo helsen min.

Herregud, jeg skjønner ikke hva som skjer om dagen. De siste to månedene har jeg virkelig hatt null energi og overskudd, og etter lunsjen i går måtte jeg (uten å overdrive) sove i 3 timer før jeg orket å gjøre noe som helst. Så ja, der er helt merkelig. Prøver å finne ut av hva som kan være grunnen. For det er jo helt krise for meg å blogge så lite som jeg har gjort den siste uken. Altså, haha, er ikke greit engang.

Jeg tror nok døgnrytmen min spiller litt inn som en av grunnene. Den siste tiden har jeg lagt meg til så rare tider. Her om dagen ba jeg Per Fredrik skru på alarmen når vi skulle legge oss, og da fikk jeg bare tilbake “Tror de fleste innbruddstyver har lagt seg innen nå”. Haha!

Vi skrudde riktignok på alarmen, og har den alltid på. Men det sier jo sitt om hvor sent vi legger oss. En ting er sikkert; jeg skal bli i bedre form igjen. Jeg må legge meg tidligere og få mye mer kontroll på hverdagen min, passe på medisinene mine også blir det forhåpentligvis bedre. Jeg krysser fingrene for det!

Uansett – det var så koselig å se igjen Rebecca i går. Vi catchet opp på hva som har skjedd den siste tiden, også planla vi litt på Halloweenfesten som jeg skal arrangere. Jeg hadde jo Halloweenfest i fjor, og det har jeg tenkt til å ha i år også. Hver gang jeg har fest så er det nesten like mye min fest som Rebecca sin, vi planlegger ting sammen, shopper inn til festen og pynter opp sammen. Så koselig! 

22 kommentarer
    1. Ville bedt legen da en blodprøve og sjekke nivået av jern i kroppen. Om det er for lavt blir man fort trøtt og sliten. Er det for lavt er det heldigvis lett å ordne med jerntabletter 😊
      Kan også være greit å utelukke eventuelle allergier gjennom blodprøven? Allergi gjør mange trøtt.
      Ellers er det jo som du sier viktig å ha kontroll på døgn rytmen. Dårlig søvnmønster kan gjøre hvem som helst sliten og trøtt 😕 ville forsøkt å sluttet med powernaps ettersom det bidrar til at man kommer inn i et mønster hvor man automatisk blir trøtt ila dagen ettersom kroppen har blitt vandt til å få hvile da. Det er tungt å snu mønsteret, men etter 3 dager så går det greit og man er på rett vei 😊
      Og en siste ting, vet at du har sagt at du ikke skal ha barn før du gifter deg, men ville anbefalt deg å ta en graviditets test ettersom mange blir veldig trøtte de fleste ukene av første trimester!
      Ønsker deg masse god bedring og håper du finner raskt tilbake til formen din. Liker så godt bloggen din 😘❤️

    2. Lisbeth: Tusen takk for masse gode tips 🙂 Har jernmangel, men det holder jeg under kontroll med å drikke flytende jern hver dag. Det med powernaps var jeg ikke klar over, så det var bra du sa ifra om 🙂

    3. Fine Stina, ønsker deg god bedring! Ikke tenk på antall innlegg hver dag, ta deg heller tid til å bli frisk og lytt til kroppen når den sier i fra; ønsker ikke at du skal gå på en smell og bli veldig syk! Kroppen gir signal når noe ikke er riktig, så å hvile og passe på deg selv er superviktig når dette skjer. Vi som leser bloggen din er trofaste (iallfall de fleste!) og vil være her selv om du tar deg pauser og blogger mindre i noen perioder, alle har lov til å være syk av og til <3 Sender en god klem!

    4. God bedring. Kan være stoffskifteforstyrrelser. Det kan gi energimangel. Og godt det er flere som liker Halloween. =) Det er gøy.

    5. Kjære Stina❤️ Du er kjempe fin søt og snill og omsorgsfull😘 Men ikke tenk på å legge ut innlegg hver dag😘 Tenk litt på deg selv litt, sånn at du kan føle dei mye bedre🤗Jeg håper du blir bra igjen❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    6. Vet du, Stina. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ikke blogge mer. Vi må lære oss å lytte til kroppen, og det virker som du trenger å hvile og tenke mer på deg selv.

    7. Så dagens episode av Bloggerne – veldig gøy å få følge med på deg 😀
      Men lurte på en ting som du sa i episoden: Hvordan skiller du deg ut fra de jo som bor i Hokksund? Hva mener du med at du ikke passer inn der? For skulle man gjette så hadde man fort gjettet Hokksund, Drammen eller områder rundt : ) Så uten ifra passer du inn

    8. Tar du jevnlige prøver for å sjekke jern? For jeg sto på både tabletter og flytende uten at det hjalp. Så nå får jeg sprøyter hos fastlegen og det hjelper veldig bra og null bivirkninger 😊

    9. Har du sjekket jernlagrene dine? Jeg har slitt med null energi og lite overskudd og da var det dette som kunne være grunnen 🙂

    10. Silje: Går på flytende jern, som jeg drikker 3 ganger hver dag. Men tok du sprøyter eller piller? Litt usikker på om flytende funker like bra som sprøyter 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg