Når kroppen sier stopp

De siste ukene har vært ekstremt hektiske. Det har vært lange dager med intervjuer, filming og bilkjøring. Jeg har merket at jeg har blitt mer og mer utslitt, og jeg merker veldig godt at jeg er ikke helt frisk fra å være utbrent enda.

Å holde på slik jeg har gjort den siste tiden har virkelig ikke vært bra for hverken meg eller bloggen. Bloggen skal alltid komme i første rekke, men den siste tiden har det vært så mye annet jeg har vært nødt til å gjøre at jeg har ikke hatt overskudd til noe annet.

En dag i Oslo er liksom ikke bare et kjapt tv intervju. Det er 3-5 timer med bilkjøring, venting før man skal gjøre ting, dra i en haug møter, og komme seg fra a til b i Oslo. Det er enkelte Oslo dager jeg har vært så slitne fra at jeg har ligget rett ut hjemme i 1-2 dager etterpå. 

Nå har det egentlig bare sagt stopp for meg og jeg har lagt en del prosjekter på is frem til jeg føler meg klar igjen. Som sagt er bloggen min første prioritet, og slik ønsker jeg at det skal fortsette å være. Så fremover må jeg bare bygge opp helsen min igjen, ta ting mye mer med ro og konsentrere meg om det som betyr noe for meg.

Uansett. Håper dere er tålmodige med meg. Jeg kommer snart tilbake 100% igjen. Jeg må bare la kroppen min få hvilt seg nok først ❤️

Forresten; i morgen kommer jeg endelig på Bloggerne. Gleder meg skikkelig til å høre deres tilbakemeldinger! Episoden er tilgjengelig fra 03:30 i natt på TV2 sumo om du ikke vil vente til 21:30 og se på TV2 livsstil. 

 

29 kommentarer
    1. Veronica: Tog blir veldig dyrt da jeg må ta taxi til og fra togstasjonen, og tog er dyrt nok i seg selv. I tillegg går toget kun 1 gang i timen og det blir mye dødtid, så tog er bare verre :/

    2. Jeg har vært syk i seks år, så forstår godt hvordan du har det. God bedring. =) Blogg når du føler for det. Man blir ikke bedre av å tvinge seg selv når man har en usamarbeidsvillig kropp.

    3. De fleste andre toppbloggerne tar seg fint pause i flere dager og kanskje lenger, så synes ikke du skal ha noe dårlig samvittighet for at det har vært litt stille denne uken, når du ellers til daglig oppdaterer oss hver dag og gjerne flere ganger om dagen. Når det gjelder kjøring til oslo, er ikke eventuelt mulig å ta inn på hotell/sjekke om dere finner noe på airnb?

    4. Kan du vise alle rommene i huset deres? Det er så nydelig 😃 hva betalte dere for det? Og hva jobber egentlig kjæresten din med? Har han sånn typisk A4 jobb?

    5. Huff, du må virkelig ta det med ro å ikke stresse så masse, livet ditt er faktisk mye viktigere enn noe annet, lytt til kroppen din nå så du blir 100% igjen <3
      Klem fra Nord-Norge 🙂

    6. Prøv å se ting litt mer i perspektiv. Ta fks Caroline Berg Eriksen, hun har møter i Oslo opptil flere ganger i uka, dette sjonglerer hun med 2 barn, 2-3 blogginnlegg om dagen og i tillegg ser hun smashing ut all the time!
      Å pendle for å komme til Oslo, ta ett par møter og i tillegg vente litt innimellom slår deg helt ut i flere dager? dette er hverdagen for de fleste VÆR dag. Hvordan skal du klare deg videre i arbeidslivet, når EN dag som oss vanlige dødelige slår deg heeelt ut..? Helt utrolig hvor late og lite arbeidskapasitet visse bloggere har..

    7. Kine: Wow. Snakk om å ha lite medmenneskelighet for andre mennesker. Til din informasjon er ikke helsen min bra, og som jeg sa i innlegget har jeg vært utbrent og er ikke frisk fra det enda. Håper virkelig at du tenker mer over hva du sier neste gang du er så stygg mot et annet menneske på nettet. Du bør skamme deg.

    8. Jeg er litt enig med Kine jeg. Kansje ikke hele måten hun skriver det på men selve kritikken.
      Kjendislivet er ikke for alle og tenk på oss vanlige mennesker med for eks pendler jobb som jobber opptil 12 timer hver dag. Du har en luksus jobb med tanke på at du kan si at nei nå må jeg ta noen dager fri fordi jeg er utbrendt mange ganger løpet av året.
      Syntest fler og fler bloggere klager på at det er så mye jobb og blogge. Men og ta en vanlig jobb er ikke aktuelt fordi lønna blir da lavere.

    9. Kjenner meg veldig igjen! Har ME, så er selvfølgelig ikke helt det samme, men vi sitter nok igjen med mye av de samme følelsene likevel. Veldig bra du klarer å sette prosjekter på is, det er veldig viktig! Tar ofte lang tid å lære seg å kjenne sin egen kropp. Mitt beste tips er å ha en så forutsigbar hverdag som overhodet mulig, finn ut hva som funker! Da er det mye lettere å se hva som faktisk sliter deg mest ut. Husk på at lyder/lys også kan spille inn. Det er også bra med korte turer/treningsøkter, så slipper du å bli deprimert i denne perioden. Du er flink som står på selv om du er helt utslitt ❤

    10. Anonym: vel nå har de som har «vanlig» jobb den «luksusen» at de får sykemelding om de er syke. det får ikke jeg. Jeg må fortsatt jobbe, selv om jeg kan sette visse ting på is. I følge arbeidsmiljøloven skal man heller ikke jobbe mer enn 37,5 time hver uke. Så om man jobber 12 timer om dagen jobber man ikke mer enn 3 av 7 dager i uka.

    11. Har du kjent etter om det finnes noen fellesnevnere ved de tilfellene hvor du blir dårlig..? Bortsett fra at det er mye på en gang; er det noe mer spesifikt som oppstår/skjer/foregår i de periodene du kjenner ekstra på det?
      Gleder meg masse til å se deg på skjermen, du virker som en nydelig jente – fra innsiden og ut 🙂 God bedring!

    12. Take all the time you need and take good care of yourself! Don’t burn your candle at both ends! And DON’T listen to these nasty comments about “luxury job” and “getting tired too easily”. It’s so easy to criticize others without knowing anything about their situation as whole. Love U! <3

    13. Blir helt paff av kommentarene over her. Jeg skjønner veldig godt poenget med hva de skriver, men det er faktisk ikke alle som klarer/er friske nok til å stå på 100% hver eneste dag.
      «Hvordan skal du klare deg i arbeidslivet?» – Jo, man må gjøre det kroppen og hodet klarer. Kjenner jeg blir så provosert av sånne kommentarer. Det å kjøre hit og dit, møte opp på diverse møter kan faktisk slå ut en. Det gjør i hvert fall det med meg. Jeg er en av de uheldidige som faktisk ikke kan stå i en vanlig jobb og må søke ufør.
      Stå på, Stina ❤️ Lytt til kroppen din, for den skal du tross alt leve med resten av livet ditt. Vær heller stolt av deg selv og hva du har oppnådd, også tar du ting i DITT tempo, ikke alle andre sitt.

    14. Hei Stina 🙂
      Ikke bry deg om de som sammenligner jobber og mener du ikke har “rett til” å bli sliten og utbrent, det er noe av det dummeste jeg har lest! Og ikke til veldig mye hjelp, det siste man trenger å høre når man er i dårlig form er at man bare er lat, kjenner jeg blir provosert. Synes ikke folk skal uttale seg om det før de faktisk har vært i dine sko. Jeg tviler ikke et sekund på at du har mye å gjøre, like mange bekymringer og stress som det andre har. Alle lever forskjellige liv, og de fleste kjenner seg og sitt liv best. Jeg hadde aldri orket å ha så mange forventninger knyttet til meg selv som det du har, så mange både forhåpningsfulle og kritiske blikk konstant rettet mot meg selv. Det må være utrolig tøft til tider, i tillegg til at det er en stor jobb, og man er som du sier selvstendig næringsdrivende og totalt avhengig av seg selv, av å kunne fungere og levere hele tiden, alltid. Tror mange ikke skjønner hvor mye jobb dette faktisk er, og hva det krever både av krefter og rent psykisk. De ser bare høy lønn osv, og jeg tror mye bunner i missunnelse, selv om ingen vil innrømme dette eller kanskje ikke skjønner selv at de faktisk er litt missunnelig. Ikke bry deg om de som ikke forstår, de vet ikke bedre. Ta vare på deg selv, for verken du, kjæresten din eller leserne dine er tjent med det hvis du går helt i kjelleren. Vær forsiktig så ting ikke blir verre, vær heller på den sikre siden og spar opp litt ekstra energi enn å kjøre deg helt ned før du sier stopp hver gang ❤️ Og de fleste andre bloggere er ikke like flinke og profesjonelle som deg, de som sammenligner deg med andre bloggere; dette er bare tull! Dere aner ikke hvilken hjelp de andre har, hvordan helsen deres er eller noe om deres arbeidsvaner og situasjonen rundt, annet enn det dere leser! Alle er forskjellige, blir bare for dumt å ta alle over en kam. God bedring Stina, vi klarer å være tålmodig med deg og vil jo selvsagt at du skal bli bedre! ☺️❤️

    15. Hei sophie Elise. Vet at du har mange lesere og mange av disse er av den yngre «nye» generasjonen. Mange idag sliter med angst/depresjon og ensomhet. Mange strever også veldig med å komme i kontakt med mennesker som har det på samme måte og bare det å finne seg venner i 2018 kan være utrolig vanskelig. Det finnes en nettside som er drevet av mental helse Norge som heter sidetmedord.no hvor man kan komme i kontakt med andre mennesker i samme situasjon.
      Kunne gjerne tenkt meg å sett et blogginnlegg rundt disse temaene og høre hva du tenker og føler rundt dette. og det kunne vært interessant å høre hva du tenker om denne nettsiden og konseptet rundt.
      Føler flere unge mennesker idag trenger å komme over et nettsted som dette.
      Ellers vil jeg bare si at jeg er en stor fan og leser alle dine innlegg.

    16. Det kan hende at du har ME. Det er en sykdom som gjør at du veldig for blir utslitt og må vente lenge før du kan ha en skikkelig kraftanstrengelse igjen. Jeg ville anbefalt deg å gå til legen med det, men jeg er ingen lege og vet ikke så mye om dette temaet. Jeg hadde akkurat som deg for ca. ett halvt år siden og da dro jeg til legen å fikk sjekket det, det var heldigvis bare mangel på D-vitamin. Så jeg gikk på D-vitamin tabletter i 3 måneder og det ble mye bedre. Som sagt ville jeg anbefalt deg å få sjekket deg til legen.❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg