5 Ting jeg hater

😩 Når folk absolutt skal snyte seg i det offentlige rom. Det burde vært en lov om at man ikke kunne snyte seg når man står tett oppå noen på trikken. Gud, jeg grøsser bare av tanken på det. Hver gang noen snyter seg i nærheten av meg, klarer jeg ikke annet enn å nesten kaste opp og gi opp menneskeheten. Det er noe som heter å gå litt unna andre mennesker, eller inn på et toalett. Jesus tapdancing christ!

😩 Klovner. De er så sykt skumle! At de selv syns de er morsomme, skjønner jeg ikke. I tillegg er det så sykt irriterende! De leker seg så dumme at jeg har helt mark! 

😩 Super-ujevne temperaturer. Nå som det er høst og sommer annenhver dag er det enkelte dager jeg våkner opp enten iskald eller glovarm. I dag våknet jeg opp iskald og jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg måtte være i dusjen i 30 minutter for å få gåsehuden til å gå over. 

😩 Slow-Motion stemme. Apropo skumle ting. Har dere noensinne hørt på deres egen stemme i slow-motion? Rimelig skummelt. Får helt grøsninger av tanken. 

😩 Fett hår. Hvorfor enkelte mennesker bare vasker håret sitt en gang i uka, eller enda sjeldnere er et stort mysterium for meg. Man blir jo svett og skitten i hodebunnen også. Så man må jo vaske seg! Det er jo ikke sånn at man vasker kroppen sin en gang i uka? Så hvorfor skal man vaske håret så sjeldent da? Greit å vaske håret hver 2. eller 3. dag, hvis man bruker tørrshampo. Men please spar de stakkars menneskene som må være rundt deg, og det fettete håret ditt…!

 

🌟🌟🌟

snapchat – stinablogg | instagram | facebook | 

21 kommentarer
    1. Er jo ikke alle som får fett hår? Jeg får aldri fett hår, har gått 3-4 uker uten å vaske håret pga sykdom, og det ble ikke fett. Nå vasker jeg håret en gang i uka og det er mer enn nok! Er virkelig ikke synd på alle rundt meg av denn grunn??

    2. Altså punktet med fett hår skjønner jeg ikke. Jeg må faktisk vente ganske lenge med å vaske håret (vasker det 2 ganger i uka) fordi mitt kan bli fort fett av å bli vasket for ofte. Dette er fordi jeg har unormalt tjukt hår. Og håret mitt holder lenge på shampoo lukta – så det er virkelig ikke synd på de rundt meg.. Bruker selvfølgelig tørrsjampo om det virkelig trengs. Men håret har noen ganger godt av å være litt fett altså!

    3. Man SKAL ikke vaske håret for ofte, Stina. Det sliter enormt på håret å vaske det, da sjampo stripper håret for naturlige oljer, og gjør at det dermed brekker lettere. For mye vasking av håret gjør dessuten ofte at det blir fett fortere. Som en regel skal man maksimalt vaske håret 2 ganger i uken, men aller helst enda sjeldnere (dvs kun når det er synlig skittent / fett). Bare spør frisøren 😉

    4. Hei. Jeg vasker håret 1 gang i uka på grunn av at jeg får fett hår av å vaske det hver dag. Håret mitt verken lukter eller ser fett ut. Følte meg bare litt truffet av det siste punktet..hehe

    5. Du er klar over at i de fleste tilfeller blir hodebunnen mye mer fettete jo oftere man vasker håret. Så siden man dusjer kroppen hver dag må man vaske håret også hver dag? Hår er dødt og hodebunnen blir ikke fort skitten nei, jo mer du vasker den jo tørrere blir den og man begynner å flasse og få hodebunneksem. jo tørrere hodebunnen er jo mer olje produserer den, hadde du ikke vært avhengig av extensions og heller spurt noen med fantastisk hår hvor ofte de vasker det, kan jeg garantere deg at de ikke vasker det mer enn 1-2 ganger i uka. Blir frekt å anta at alle med fett hår ikke vasker håret, finnes faktisk folk som vasker hver dag eller annen hver dag som får fettete hår super fort.

    6. Hvis du vasker håret for ofte, som hver dag.. får du mye fortere fett hår. Frisører jeg har hatt anbefaler å vakse håret 1-3 ganger i uka. Det gjør jeg og jeg bruker ikke tørrsjampo og nå blir håret mitt mindre fett fort 🙂 Håret blir tørt og slitt, og du må gå til frisøren ofte og da koster det mye. Bare et lite tips siden dy tydeligvis hater at andre ikke vasker håret like ofte som deg

    7. Som frisør anbefales det ofte kunder å vaske håret en gang PR uke. Jeg jobber på en kjent salong her i Oslo, så her tar du litt feil. Anbefaler også kun tørrsjampo fra ordentlig salong. Håret blir finere med vask og kur en gang i uken. Hår og hodebunn har sitt eget fettlag som du tar bort ved hyppig vask.

    8. Så du synes folk rundt deg heller skal la snørr renne ut av nesa og ikke snyte seg offentlig? Du har virkelig problemer 😂

    9. Beklager, men å si at det er synd på de som vasker håret kun en gang i uken er litt slemt. Det er ikke alle som får fett hår så fort. Og greit nok, ja det blir skittent, men alt blir skittent. Jo oftere man vasker håret, jo fortere får man fett hår. Vi er liksom forskjellige…

    10. Skjønner ikke hvorfor du bruker mennesker i disse punktene du skriver. Hva med å skrive “Fett hår irriterer meg” i stede for å skrive at det er synd i mennesker som er rundt de som har skittent hår.
      Som de sier over her: Det er faktisk ikke bra å vaske håret for ofte, og selv om man vasker håret sitt sjeldnere enn 3 ganger i uken så er dette sunt for håret. Det blir som sagt mer fett dersom du vasker håret for ofte.
      Skjønner heller ikke helt det eksemplet ditt med at man kan vaske håret like mange ganger som håret sitt, wtf? Du er over 20, må du slutte å dra alt på spissen og være så bokstavelig.
      Det er jo ikke rart at du må bruke extensions sånn egentlig? Ditt naturlige hår er jo supertynt og slitt.

    11. Jeg har et søskenbarn og ei venninne som er frisør, og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har spurt om jeg skal vaske håret før jeg kommer til timen eller om jeg skal la være. Eneste svaret jeg får å ikke vaske det. Fettet som danner seg i hodebunnen, beskytter nemlig hodebunnen mot fargen – noe som kan være positivt dersom du har sensitiv bunn og kan reagere på farge mer enn andre.
      Jeg vasker håret mitt ca to ganger for uka, og det er mer enn godt nok. Syns heller det er verre med folk som ikke vasker kroppen sin mer enn en dag for uka. DET er ille det!

    12. Hadde ei vennine som bare vaska seg 1 ganger i håret, å da mener eg håret å kropen. Hu lukta veeeldigt skitten å svette. Eg veit ikke kofor men hun piller av skin å sånn rundt neilen, å den lyden der er såå iriterende det er som ein tikende bombe inni meg når eg sitter besiden av henne

    13. Vet at innlegget er gammelt, men kom tilfeldig over det. Er helt enig!
      Det med vasking av håret er jeg ekstremt enig i. Det er tydeligvis ikke alle som ser at de har fett hår selv. Men stol på meg, når folk med fett hår stiger inn på bussen så lukter det rasshøl eim fra hodebunnen til folk. De som sier at shampoo lukta sitter i lenge kjenner virkelig ikke sin egen hodebunn eim! Så skål for oss navnesøstre❤️💎😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg