Tanker om penger

I dag lunsjet jeg litt med Rebecca i sentrum i Sandefjord. Vi stakk innom en kafé vi pleier å dra innom ganske ofte. Det er jo så koselig å sitte der. Er ikke så lenge man kan sitte ute og spise lunsj, så vi måtte utnytte en av de siste sjansene vi får i år!

Etter lunsjen ble det litt shopping. Haha, jeg sa jo for sånn to dager siden at jeg skal bli flinkere med penger. Så dere blir sikkert litt sånn “eh, wtf?” når jeg sier shopping. Men, og dette er et stort men; jeg kjøpte kun ting jeg faktisk trenger og som jeg var tom for hjemme. Jeg kjøpte ikke en eneste ting bare for morro skyld eller for å teste, som jeg altfor ofte gjør.

Det er helt rart, men etter at jeg ble obs på pengeforbruket mitt har jeg virkelig tatt meg selv i hvor mange tanker som fører til at jeg sløser penger. Som for eksempel “kanskje jeg bare skal bestille middag?”. En pizza blir fort 400,- kr når man “bare” skal ha en cola eller rømmedressing i tillegg, også koster jo hjemkjøring en god del. Og da er det jo mye billigere å lage en middag selv, som oftest også smaker 100x bedre og er myeeee sunnere. Haha! 

Så ja, i første omgang så er det rett og slett ting som er unødvendige som jeg kutter ut, og der jeg kan bytte ting med billigere alternativer gjør jeg det. Er veldig spent på å se hvor mye jeg kan spare på det! Jeg tror det kan bli myeeeee for å si det sånn. 

Nå har jeg nettopp tatt en lang og god dusj, tatt et par ansiktsmasker. Så nå skal vi Per Fredrik og jeg lage middag og se på Skal vi Danse. Er så spent på å se hvordan alle klarer seg! Heier på Sophie Elise og Martine Lunde! De er jo så gode og herlige jenter begge to som virkelig fortjener å komme langt!

4 kommentarer
    1. Hei, det er lurt å se litt over forbruket sitt innimellom. Jeg var nok en “sløser” før, nå er det ganske stramt regime her hjemme, men så har jeg 60 000 på sparekonto også nå. Ta gjerne en titt innom min blogg som handler om personlig økonomi og er basert på egne erfaringer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg