Tidenes kjærestehelg!

Denne helgen har Per Fredrik og jeg hatt en skikkelig kjæreste helg, og det har vært så koselig! I går dro vi på Kverneriet i Tønsberg og spiste kjempe god mat. Jeg ville egentlig på “Tapa” siden de har så god tapas. Men det hadde dessverre blitt lagt ned, så det gikk ikke.

Så nå må vi helt til Drammen for tapas om vi skal ha det. Med mindre noen av dere vet om noen gode tapas restauranter i Sandefjord / Tønsberg / Larvik? Hihi! Uansett, Kverneriet er jo dødsbra også, så kan virkelig ikke klage der. De har virkelig de beste gourmet burgerne du får tak i. 

Når vi kom hjem spilte vi et par runder med Trivial Pursuit, og jeg som vanligvis pleier å være ganske god, ble helt elendig i spillet i går. Jeg klarte nesten ikke å få et eneste spørsmål rett. Mon tro om det var de to vinglassene til maten som gjorde susen?

Flaut dårlig ble jeg i alle fall. Haha! Men det var kjempe koselig og morsomt for det da. Heldigvis er jeg ikke en dårlig taper når det kommer til spill. Jeg er mer sånn som spiller fordi det er sosialt og koselig! 

I dag har vi vært på Farris Bad en tur, på spa og deilig middag. Jeg gikk inn på spaet først, fordi Per Fredrik ville jobbe litt og spise først. Så jeg ruslet rundt på spaet en god stund og bare tok det helt med ro. Fikk til og med meditert litt, og bare samlet tankene, og jeg kjente at alt av stress og bekymringer ble helt borte. Det er virkelig fantastisk hvor avslappet man blir etter et par timer på spa.

Etterhvert kom Per Fredrik og jeg fikk “lurt” han med ut i den iskalde kulpen de har inne på spaet. Den er 8 grader, så det er ekstremt kaldt. Det er bare sånn man hopper kjapt nedi og er i maks et par minutter (tror ikke noen holder ut så lenge engang). Jeg elsker å hoppe oppi den og inn i saunaen etterpå. Jeg gikk sikkert oppi den 10 ganger, og herreguuuud jeg er avslappet i kroppen nå. Ingen tvil om at spa er godt for kropp og sjel.

Jeg burde nesten innføre spa som et ukentlig rituale. Jeg bor jo bare 20 min unna Farris Bad, og etter 18:00 koster inngangen bare 350,- kr. Så det er jo egentlig ingen unnskyldning til å ikke gjøre det. Hver gang jeg har vært på spa er det liksom som at alt blir nullstilt, og man starter helt fresht igjen. Det er jo egentlig perfekt søndagsrituale. Da får man virkelig en god start på uken!

Nå er jeg så avslappet i kroppen, og mett etter to-retters middagen (som var dødelig god) at jeg nesten ikke klarer å skrive. Haha! Jeg kommer til å sove som en baby i natt for å si det sånn! Håper dere har hatt en fin og koselig helg!

4 kommentarer
    1. Lady og landstrykeren i Sandefjord har tapas. Har ikke spist der selv, men vet veldig mange skryter av den. Bare som et tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg