Hemmeligheten bak min suksess

Reklame | Nelly

I dag vil jeg snakke om noe som jeg faktisk ikke tror at jeg har snakket om her på bloggen før, men som er en veldig viktig del av livet mitt. Dette er en stor del av nøkkelen bak all suksessen jeg har hatt i livet mitt, og suksessen jeg kommer til å oppnå i livet mitt. Dette innlegget skriver jeg fordi jeg ønsker å inspirere og motivere der som leser dette, til å følge drømmene deres og tørre å drømme stort.

TOPPHER
TIGHTSHER

Selv har jeg kommet fra en helt vanlig familie på bygda i Hokksund, jeg har ikke noen særlig utdannelse, og jeg har heller ikke fått noe “gratis” her i livet mitt. Alt jeg har er et resultat av at jeg har jobbet hardt mot mine mål, og at jeg har turt å drømme stort. Å være “gal” nok til å drømme stort og tørre å skille seg ut er en veldig positiv ting, som vi alle burde gjøre mer av. 

Med det sagt kan jeg jo fortelle dere om hva innlegget faktisk skal handle om. Nemlig; vision board / dream board. Dette er en tavle jeg lager en gang iblant, der jeg setter opp mine mål og drømmer. Det kan være alt ifra en bil jeg har lyst på, et sted jeg vil reise, til at jeg vil ha en viss sum penger på kontoen min, eller at jeg vil bli sunn, eller nå et mål innenfor bloggen / YouTube. Jeg setter alltid opp mål som er såpass crazy at det kribler i magen min av å tenke på de, og som jeg innerst inne vet at jeg en dag kan oppnå om jeg jobber hardt og smart. 

 

Grunnen til at jeg lager slike dream / vision boards er flere grunner.

Nr 1; det er viktig å vite hva man vil ha i livet, og hva man jobber for, og hvilke mål man jobber mot. 

Nr 2; Dere som har sett the secret skjønner denne med en gang, dere som ikke har sett “the secret” bør se den filmen med en gang dere har lest ferdig dette innlegget. Den ligger gratis på YouTube. Grunnen her er at hvis du ser for deg det du drømmer om, styrer som regel universet deg i den retningen du må i for å oppnå de tingene. Tenker du for eksempel “herregud så mye regninger jeg får heeele tiden!”, så kan du banne på at det kommer uventede regninger i posten. Styrer du derimot tankene dine over på “jeg vil tjene mye penger” så hopper det opp muligheter som gjør at du kan tjene penger. Da er det selvfølgelig avhengig at du tar de mulighetene du får, det hjelper ikke å bare tenke på det. 

Nr 3; På dager der jeg har lite motivasjon er det så kraftfullt å se på denne tavlen og alt jeg ønsker meg, og vite at jeg hver dag jobber for å komme litt nærmere disse tingene. 

Å sette seg konkrete mål er så ekstremt viktig og kraftfullt. Jeg har så ekstremt mange eksempler på at dette har fungert for meg. Et veldig godt eksempel er årslønnen jeg hadde i fjor. I januar 2017 satt jeg på kjøkkenet hjemme hos moren min og sa “i år skal jeg tjene en million kroner”. Hun holdt nesten på å ramle av stolen i sjokk. Det var jo et ganske ekstremt mål.

Jeg hadde det målet i tankene hele året. Da september var over hadde jeg kun fakturert for 480’000,- kr. Jeg var ikke halvveis til målet mitt, og hadde kun tre måneder igjen for å nå det. Jeg fortsatte å pushe på og tenkte hele tiden på målet mitt. Plutselig dukket det opp den ene jobbmuligheten etter den andre, og på de tre siste månedene av året hadde jeg tjent 559’000,- kr. Totalt ble dette 1’044’000,- kr. Jeg klarte å nå målet mitt med en veldig smal margin. Jeg fikk akkurat det jeg hadde “spurt universet om”. 

Jeg forteller ikke dette om lønnen min nå for å skryte av hva jeg tjente. Men heller for å inspirere dere som leser dette, til å vise at det faktisk fungerer. 

TOPPHER
TIGHTSHER

Jeg kunne fortalt om det ene eksemplet etter det andre, men det tror jeg at blir litt too much. Det viktigste er at dere skjønner at det faktisk funker. Lag dere gjerne en drømmetavle selv, der dere har bilder / skrift av alle tingene dere drømmer om.

Se på tavlen hver morgen før du drar på skolen eller på jobben, og minn deg selv på hvorfor du jobber så hardt og hvor mye du kan oppnå her i livet. Husk at om du jobber hardt og smart kan du oppnå ting du aldri trodde at var mulig. 

 

29 kommentarer
    1. Veldig fint og inspirerende innlegg, men jeg tenker at det er viktig å være realist, også. Hadde det holdt å bare ønske seg noe sterkt nok, ville vi alle vært veldig suksessfulle. Noen ganger er det ikke nok å ønske hardt og satse alt. Jeg vet – jeg har nemlig satset alt på den samme tingen i ti år nå, uten å være nærmere målet enn jeg var for ti år siden.

    2. Har faktisk tenkt over at du bevisst/ubevisst må leve etter det tankesettet. Gjør det selv, og det fungerer som bare det, nesten litt skremmende 🙂

    3. Greit at dere bloggere er hardtarbeidende og sånn, men tror ikke på at dere jobber mer enn oss med vanlige jobber.

    4. Jeg har såå lyst til å bli blogger eller youtuber når jeg blir større men tørs ikke å starte en YouTube kanal fordi da kommer jeg til å bli ertet på skolen for det siden jeg begynner i 7. klasse. Har du noen tips til hvordan man kan starte en blogg eller YouTube kanal og nå drømmene sine?😍PS:elsker bloggen din

    5. Den delen av The secret folk flest glemmer er at man må føle det…..ikkje bare tenke det/ønske det, man må virkelig se det for seg hvordan det føles kjennes og vite at dette skjer bare….når man tviler sender man ut signaler om at dette funker ikkje…..og da svarer Universet med at du har rett…fordi det støtter alltid det du føler../sender ut.
      Som du sier må man også stille opp og si jatakk.til de rette tingene…da får man og mer av hva man vil/ønsker drømmer og føler for….:)
      …ja eg kan også snakke om dette til kyrene kommer hjem…eg er lifecoach 😀 flott innlegg 🙂

    6. Så utrolig smart!
      Men jeg bare måå spørre deg om noe helt annet. Hvor har du kjøpt de lysestakene? Har vært på utkikk etter slike lenge men aldri funnet det.

    7. Heter filmen “The secret, the law of attraction?”
      Har stor tro på at den innstillingen man har til ting påvirker hvordan man gjør det i hverdagen. Går man rundt å tenker “shit, for en dritt dag!” Ja, da kan du banne på at du får en dritt dag.
      Skal definitivt se filmen, elsker sånne typer filmer/podcast 😄

    8. Hei veldig inspirerende innlegg men savner litt om hvordan du jobber og hva du gjør for å nå målene dine:) kan du lage flere slike innlegg,?

    9. Stina kan du værsåsnill svare på hvor du kjøpte de putene fra? Begge rosa og sølv. Elsker de. Er såååå sykt fine

    10. Det hadde vært veldig spennende ikke minst inspirerende om du kunne ha laget ett innlegg der du forteller alt du har tenkt for å oppnå dine mål bed hjelp av «the secret» forteller. Jeg har selv lest boken, men aldri prøvd å bruke den metoden. Men jeg vil gjerne prøve. Kan du også fortelle om hvordan du faktisk klarer å holde deg motivert til den tanken og faktisk tro det. Som jeg har skjønt er det svært viktig og faktisk ha troen på at det skjer☺️ Hadde vært gøy med ett slikt innlegg.

    11. Dream board er uten tvil maktfult! Skal selve lage meg ett og sette konkrete mål, må bare finne meg tid og få lånt en printer. 😀

    12. Heeeei beautiful!
      Har lest bloggen din endel og synes du kommer med så mye bra 🙂 Nydelige bilder av deg!
      XoXo

    13. One million krone is about 124,000 dollars in the US, not a bad annual income. You’d have to make 8,451,300 krone to be a millionaire in the US. But hey, you can do it!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg