hits

Hvor godt trent er jeg?

Etter at jeg var utbrent har jeg visst at formen min har blitt ganske drlig. Jeg l jo stille i ukesvis, og nr jeg frste beveget meg mtte jeg ta det med ro for bygge meg rolig opp igjen. Jeg har vrt veldig usikker p hvor god / drlig formen min har vrt. Den har jo vrt s drlig at jeg faktisk har sjekket hos legen om det har vrt noe galt med hjertet mitt, eller om det er noen mangler p vitaminer, eller hyt / lavt stoffskifte.

Etter ha vrt innom legen to ganger har det ikke blitt funnet noen feil. Jeg skal dog til en hjertelege som skal sjekke hjertet mitt under en stresstest. Men utifra hva legen sa, er jeg rett og slett bare i drlig form etter ha vrt utbrent. 

Men hvor drlig er egentlig formen min?

I dag tok jeg den frste testen for sjekke kondisjonen min. Dere som har gtt videregende har sikkert hrt om 3000 meteren? Det er en test for sjekke hvor god utholdenhet og kondisjon man har. Man lper / gr da 3000 meter s fort man kan, og antall minutter man fullfrer p sier da noe om hva slags form man er i. 

Siden vi har tredemlle her hjemme valgte jeg kjre testen p den, s jeg har full kontroll p meterne p testen, og at det ikke er noen oppover / nedoverbakker. Jeg varmet opp i 10 minutter frst med en gtur med Chloe for f kroppen litt varm. S satt jeg musikken p full guffe og startet.

Jeg begynte med god fart og jobbet meg mot raskere og raskere fart. Noe jeg merket ganske fort var at det var fint lite muskler igjen i leggene mine. Alts, de gjorde vondt leeeenge fr jeg slet med vre andpusten. S her m det squattes og kjres benpress for fullt fremover. 

Jeg pushet meg virkelig hardt, og etter 3000 meter var jeg ferdig. Resultatet ble ikke akkurat s bra. Men det er i alle fall stort forbedringspotensiale! Haha! Jeg sjekket p Fitbit appen og der fikk jeg opp bde makspulsen min og gjennomsnittspulsen min, som var p 186 og 151. S det er ingen tvil om at jeg pushet meg hardt nok.

Etter at jeg var ferdig p mlla satt jeg meg rett ned og sjekket hva pulsen min var p pulsklokka hvert 30 sekund i 4 minutter, s jeg fikk opp 8 forskjellige pulsmlinger. Disse mlingene er viktige for se hvor fort pulsen min gr ned, s jeg kan sammenligne med neste gang. Desto fortere pulsen gr ned, desto bedre form er man i.

Fremover kommer jeg til jobbe mye med utholdenhet og en del med styrke. Chloe kommer til elske meg for det, for det blir mange lpeturer fremover med hun. Hehe! Jeg tenker legge opp til at det blir cirka 30-40 minutter utholdenhetstrening hver dag, enten p tredemlla eller ute i skogen.

Om en mned skal jeg sjekke hvor raskt jeg klarer lpe 3000 meteren. Jeg er veldig spent p se hvor mye jeg kan forbedre meg p en mned, og ikke minst; p 6 mneder. Det er der de store resultatene ligger. 

Jeg kommer selvflgelig til ta dere med p veien for bli med fit. S fremover blir det mer trening og sunn mat her p bloggen!

18 kommentarer

Hvor lang tid brukte du?

Anonym: Det nsker jeg ikke si, for jeg gidder ikke f kommentarer fra nett-troll :-)

Du burde se den nyeste videoen til NRK flippklipp, de ettterligner et Instagram bilde fra deg

Hvor er treningstoppen og tightsen fra?

Jeg lp ogs 3000 meter test idag😁

Digger deg, Stina😜

Utifra at du ikke nsker svare, fler jeg at det ikke var s bra resultater. Men so what? Alle fr drlige resultater i noe. Det som er s fint er at man kan forbedre seg. Er litt skuffet over at du ikke svarer hvor lang tid du brukte. Ikke fordi du ikke vil si hvor god eller drlig du er, men for at du ikke vil si det pga nett-trollene.

Hva med st opp for seg selv og andre som (eventuelt) har like drlig form som deg og gtt gjennom det samme eller lignende? Bruk plattformen din for drepe av de nett-trollene og vis at du er menneskelig du g!

Michelle: Det er din mening, og det kan hende jeg forteller resultatet mitt etterhvert :-) Men akkurat n gidder jeg ikke f motivasjonen min drept av nett-troll. Hadde du vrt en offentlig person som fikk mye hat hadde du nok skjnt hvordan det var :)

For trene legger m du kjre varianter av thev, ikke squats eller beinpress 😅

S Snap'n din om hunden din. S flink hun er😊Men litt skummelt at hun hopper ned fra stol ryggen, som er s hy. Har hrt om hunder som har skadet seg mtte avlives av bare landet litt feil, av hoppe ned lavere enn det. Ville bare si ifra ... 😊

Vi lp 3000 meteren i 8. Klasse😱(:

Dette ga meg motivasjon til prve det ut❤️

Hei! Ville nok ikke bare satset p ta kneby og benpress for bli sterkere i leggene! For bli sterkere er det viktig trene det du spesefikt vil bli sterk i aka leggene! Kjr ulike typer thev og spring mer p tballene for trene mer p leggene :) Men generell styrke i bena er ingen dum ting det heller og man fr mye "gratis" trening i legger av kneby feks.

Hvor er klrne fra? :) PS elsker lese bloggen din.

Hvor er treningstoppen og tightsen fra? :)

Skriv en ny kommentar