7 Uvaner jeg har

Spiser godteri litt for ofte. Aff, dette har jeg prøvd å skjerpe meg så mye på, men jeg spiser godteri altfor ofte. Jeg prøver å kun holde det til lørdager, men ofte blir det gjerne midt i uka også. Nå som det er sommer blir det ekstra ille. Uffameg! 

Sover for lenge. Okey, jeg er faktisk på vei mot å få en bedre døgnrytme. Før kunne jeg (uten å tulle) stå opp tyd 11-12 hver dag. Noe som er helt krise. Nå står jeg opp sånn 8-9. Meeeen, det blir ofte til at jeg står opp rundt 9:30 også. Såååå jeg har ikke helt bra døgnrytme enda, men det kommer seg! Målet er 06:00 hver dag.

Treningsrutiner. Altså, hvor skal jeg starte? Min dårligste uvane er nok at jeg aldri klarer å legge til meg en god treningsvane. Jeg har virkelig prøvd å bli det mennesket som hopper opp 06:00 og rett inn i treningsklærne, og som løper mila før frokosten. Meeeen, det går liksom bare ikke. Så derfor blir det veldig av og på med treningen. Men selvfølgelig får jeg trent jevnlig. Det er bare den rutinen med hvordan jeg skal gjøre det, som er et skikkelig mas å komme inn i.

Glemmer ting. Jeg glemmer ting så ekstremt ofte. Jeg aner ikke hvor ofte jeg går inn i et rom for å gjøre noe, og før jeg i det hele tatt har reist meg opp har jeg glemt hva jeg skulle gjøre. For ikke å snakke om hver gang jeg forteller Per Fredrik samme historien om noe helt tilfeldig for 15 gang. Jeg er som en gullfisk på veldig mye, husker bare 30 sekunder av gangen.

Banner. Helt siden jeg var typ 3 år har jeg bannet veldig mye. Foreldrene mine likte det vel aldri, men de var jo ikke akkurat sånne som vasket munnen min med såpe om jeg bannet. De valgte heller å kjefte hvis jeg gjorde noe som faktisk var galt. Meeen, når man er voksen skjønner man selv at det ikke er så fint å banne akkurat. Men så er det det å lære av seg å banne da. Det er virkelig ikke bare-bare!

Utålmodig. Er det en uvane jeg har så er det at jeg er utålmodig. Jeg vil at helst ting skal ha skjedd for 5 minutter siden, og hvis jeg skal i et møte eller være med en venninne, og den andre parten er forsinket, blir jeg gal. 

Rydder ikke opp. Drikker jeg kaffe ved kontorpulten kan du banne på at den står der de neste 5 timene. Jeg klarer liksom ikke å få satt den inn i oppvaskmaskinen, og ryddet opp etter at jeg har drukket den. Neida, jeg venter alltid til det er helt kaos, så tar jeg en stor ryddesjau og tar med 3262 kopper og glass inn på kjøkkenet, og rydder alle de 5372 plaggene som ligger slengt rundt i hele huset. Selv om det skal sies at jeg har blitt litt flinkere på dette i det siste, og det er ikke like kaos som det pleide å være. 

 

Har du noen uvaner?

13 kommentarer
    1. Jeg har ikke så mange uvaner. (Jo egt, bare legger ikke merke til d)
      Jeg trener veldig ofte men døgnerytmen… ikke bra… rydder nesten aldri opp og banner mye. Men har du bannet siden du var 3 år??

    2. bare et tips: når du skriver et nummer for å uttrykke hvor mye en ting/situasjon føles ut som, burde du droppe å skrive nummer som 5372.Det blir et uvanlig stopp i lesingen siden vi må ta en pause for å lese selve nummeret. Det er bedre om du bare skriver “tusenvis av klesplagg” el. “…de 1000 kaffekoppene som har hopet seg opp.”

    3. Syntes du virkelig 11-12 er så sykt sent(!!!?) lillesøstera mi på 15 år står opp 14:30 hver dag når hun fri! 09:30 er tidelig for MANGE

    4. Hvorfor i helvette skal du stå opp 0600 hver dag når den eneste jobben din er å skrive noen korte blogginnlegg?!

    5. Hei lurer på link til kjolen?
      Nesten Alle innleggene dine har linker til klærne dine men seff ikke det ene innlegget der jeg vil ha samme kjole 😂😂

    6. Hvordan har du fått en så god døgnrytme? Bare vært streng med deg selv? Jeg jobber på sykehjem og har en turnus bestående av 90% kvelder. Sover seriøst til 11-12 hver dag! 😯 er sliten og trøtt hele tiden ☹️

    7. Ja nå som det er sommerferie så spiser jeg alt får mye godteri, spiser ikke alltid frokost så tilig som jeg pleier, trener ikke så mye siden det er fri på håndballen og hesten min har fri😥 og jeg roter VELDIG MYE (men jeg rydder dt faktisk opp når jeg sjedder meg😄) Såååååå ja jeg gleder meg veldig mye til sommerferien er ferdig, ikke fordi skolen begyner men da kommer jeg kanskje inn i rutiner igjen! MEN BARE KANSKJE🤣

    8. Eg elsker natten så eg sover lenge, gjerne til 11 hver dag fordi eg ikkje legger meg før det er langt på natt og eg må ha 8 9 timer søvn
      Min jobb gjør at eg kan tillate meg dette.
      Trene kl 06 hvorfor det? Tror du livet ditt blir bedre av å tvinge deg til noe kroppen ikkje ønsker? Eg tror at å følge kroppens behov er bedre enn tvang. Rutiner er en ting ,men tvang er en annen.
      Så lenge du får trent er det vel best 🙂
      Ang rydding ser huset mitt ut som en flyttebombe omtrent konstant….med mindre det er jul…ler 🙂 Da er alt strøkent 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg