hits

10 Triks for bli sunnere

♥ Ikke ha godteri / junkfood i huset. Sjansen for at du begynner spise godteri eller junkfood nr stsuget slr inn, ker ekstremt om du har godteri / junkfood i huset. Ha heller noen gode sunne alternativer liggende som du heller kan spise.  

♥ Sov nok. En voksen person br sove 7-8 timer hver natt, og en ungdom br sove 8-9 timer hver natt. Dette er s ekstremt viktig for alle deler av kroppen din. S pass p f en god natts svn, og husk ha mobilen p lydls s den ikke forstyrrer nattesvnen.




♥ Bytt ut brus og energidrikker med vann. Kroppen trenger 1,5 - 2,5 liter vann hver dag, og derfor kan det vre lurt alltid ha med seg en vannflaske i veska og liggende p jobb pulten, s du har vann tilgjengelig. 

♥ Lag din egen juice. Sliter du med f i deg nok frukt og grnnsaker? Da kan lsningen vre lage en egen juice, fullstappet med alle vitaminer kroppen din trenger. PS; kommer til legge ut oppskrifter p flere juicer fremover, s bare flg med! 

♥ Stump ryken og kast snusen. Det er vel ingen hemmelighet at ryk og snus er ille for kroppen din. S hvorfor fortsette kaste bort haugevis av penger, og delegge helsen din? Nei folkens, stump ryken og lev lengre.

♥ Sett deg som et ml at du skal g et minimum antall skritt hver dag. De fleste nye mobiler har skritttellere, som gjr at du enkelt kan flge med p hvor mange skritt du tar. P iPhone er dette "helse" appen. Bare pass p at mobilen ligger i lomma, og ikke i veska da det gjr at den noen ganger ikke fr med seg alle skrittene hvis den ikke ligger i lomma. Se gjerne p hvor mange skritt du vanligvis tar, og bestem deg for ke det til et visst tall. 

♥ Hold godteri til en dag i uka. spise litt godteri p lrdagene er langt ifra noe skadelig. Men spise godteri hver eneste dag derimot, det kan vre skadelig for kroppen over tid. Derfor kan det vre smart bestemme seg for at du skal spise godteri kun en dag i uka. 



♥ Alltid spis deg mett p mat fr du skal spise godteri. Da er sjansen for at du overspiser deg p godteri mye lavere, siden du allerede er mett fra fr av. 

♥ Noen enkle metoder for ke aktiviteten er; g til jobben / skolen (dersom det er for langt g hele veien kan du parkere eller hoppe av bussen et stykke fr jobben). G tur med hunden din / naboens. Stvsug huset hver eneste dag, da m du bevege kroppen mye, og som en bonus fr du det ekstra rent! G til og fra matbutikken. Her fr du bde kondisjon + styrke nr du brer tunge poser hjem. 

♥ Alltid tenk at du skal f i deg proteiner og grnnsaker i hvert mltid. Proteiner kan du f fra kjtt, fisk, bnner, meieriprodukter, osv. 

 

 

9 kommentarer

Hvor er antrekket fra? S fint!

juice er faktisk ikke s sundt da smoothie er mye bedre. alle fibrene og snt blir igjen i den guffa som ligger igjen i juicemskinen.

I sommerferien har jeg spist ganske mye godteri, s jeg bestemte meg for ta godtestopp og trene hver dag. Har bare trent 6 dager i uka

Selv hjemmelaget juice har et hyt innehold av sukker (sukker er sukker uansett om det kommer fra frukt eller andre kilder) da det er mye mer konsentrert en frukt og grnt, s spis frukten din istedenfor! Metter s mye mer ogs

Er jo veldig enkelt si ''stump ryken og slutt snuse'' nr man er avhengig. svidt jeg vet har aldri du vrt avhengig av det, og kan si at det er ikke bare bare stumpe ryken/snusen. :-p

Dette var kanskje ikke triks for bli sunnere, dette var vel mer din definisjon p sunnhet. Lett for en person som er vanligvis sunn, og si at man skal droppe brus og drikke vann. Jeg er avhengig av Pepsi max, men jeg vil heller drikke Pepsi Max hver eneste dag resten av mitt liv enn vre ulykkelig og fle at jeg ikke fr slappe Max av

👍🏼❤️

Ett tips til ikke bli forstyrret av mobilen nr du skal sove er enten sl den av nr du ikke vet du skal ha alarm p den eller legge den i ett annet rom. Jeg blir stressa av ha mobilen rett ved meg nr jeg skal sove s legger den enten p nattbordet lengst unna rommet eller p stua. Funker bra!

Skriv en ny kommentar