5 Råd for bedre hud og mindre kviser!

Skrubb 1-2 ganger hver uke
– Jeg merket stor forskjell på huden min da jeg begynte å skrubbe den jevnlig. Alle de småkvisene ble borte. Rett og slett fordi at porene ikke ble tilstoppet. Når du skrubber huden får du vekk all den døde huden som tetter igjen porer, og som kan gjøre at du kan få kviser.

Rens morgen og kveld
– Det er så utrolig viktig å rense huden hver morgen og kveld. Bruk en rens som er tilpasset din hudtype (dra innom en hudpleiesalong så hjelper de deg med produkter). Å rense om kvelden er veldig viktig for å få vekk sminkerester og alt smådritt som kommer på huden i løpet av dagen. Bare tenk på hvor mye huden er i kontakt med i løpet av èn dag. Du svetter, du tar på ting også tar du på ansiktet etterpå, bor du i by får du mye eksos på huden, og listen fortsetter. Derfor kan jeg ikke si det nok til dere, rens huden deres! Det er også viktig å rense huden om morgenen da du svetter mye i løpet av natten, i tillegg fornyes huden så død hud må vekk.

 

Vask sminkekostene dine! 
– Å vaske sminkekoster er så ekstremt viktig. Du kan jo bare tenke deg selv hvor mye bakterier som lever i en møkkete sminkekost, også skal man påføre de bakteriene på huden og gå rundt med de dagen lang? Nei, usj! Det er ikke bra for huden. Foundationkoster bør vaskes annenhver dag, og pudderkoster bør vaskes en gang i uken. Har laget en video du kan se HER, der jeg viser hvordan jeg vasker mine sminkekoster for å få de helt rene og frie for bakterier. 

La huden få puste
– Huden trenger mye pleie, og den trenger å få “puste”. Derfor bør du alltid fjerne sminken så fort du kommer hjem fra jobb/skole og kun skal være hjemme resten av kvelden. Du bør også ta en dag i uken der du går helt uten sminke, og gir litt ekstra pleie til huden. 

 

Skift putetrekk ofte 
– På puten din kommer det mye bakterier fra svette, døde hudceller, og dette smitter av på puten. Alle disse bakteriene kommer på ansiktet ditt hver gang du legger hodet inntil puten. Så hvis du har en pute full av bakterier kan det forverre huden. Derfor bør du skifte på putetrekket 1-2 ganger i uken. Kjøp gjerne et ekstra putetrekk som du kan skifte litt oftere enn resten av sengetrekket. 

 

14 kommentarer
    1. Supre tips Stina❤️ Bruker mye peel off masker type 3 ganger i uka💜 Har sluttet med det i det siste frodig jeg har hørt det sliter veldig på huden💗 Burde jeg starte med denne vanen igjen?

    2. Hei, jeg er en jente på 12 og har masse småkviser og kjempe uren hud…😔og jeg har ikke lyst på uren hud..har du noen råd fordi jeg har en hudkrem/ skrubb hvis du skjønner😋hadde vært fint med noen tips❤️

    3. Hei der<3 Jeg skrubber fjeset mitt 2 ganger i uken og vasker fjeset mitt morgen og kveld, og er veldig fornøyd med det! Men jeg tror får kviser av fuktighets kremen min, så nå har jeg prøvd en liten stund uten fuktighets krem. Nå "flasser" jeg litt ved siden av munn og på haken! Så nå har jeg tatt på litt fuktighets krem der jeg er tørr men da popper det stadig opp nye kviser! Hva kan jeg gjøre?!?!

    4. Noen tips for å komme over “ex-en”? Synes det er vanskelig fordi han var min første kjærlighet.. de sier at det går aldri over..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg