10 Sommer life hacks

Reklame | Nelly

☀️Solkrem i bilen – Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har glemt å ta på meg solkrem, eller undervurdert hvor varmt det kom til å bli, og endt opp uten solkrem midt i den stekende sola. Det er jo virkelig helt krise. I solsteken er det virkelig viktig med solkrem for å unngå og bli brent. Å blir brent er jo det som er farligst, og det må vi unngå. Trikset: Legg en flaske med solkrem i hanskerommet i bilen så du alltid har det med deg. Om du ikke har bil; ha en liten reiseflaske i vesken du pleier å bruke. 

KJOLEHER

☀️Aftersun i kjøleskapet – Om du har vært så uheldig at du har blitt brent, eller du bare har vært i solen lenge, er aftersun et must. Jeg pleier alltid å ha aftersun i kjøleskapet så den gir en ekstra avkjøling for huden, så den får roet huden ekstra mye ned. Min favoritt aftersun finner du HER

💦 Kjøleskap på sommerfesten – Skal du ha sommerfest? Da bør du kjøpe et minibasseng til barn. Det får du kjøpt på lekebutikker til sånn 200 kroner. Fyll det opp med kaldt vann fra hageslangen rett før festen, og du har et kjøleskap til alle gjestene. Da slipper du at de skal løpe ut og inn på kjøkkenet for å kjøle drikken sin, og alle får plass til drikken sin. 

🏝 Solbrille-skille – Solbriller er viktig å bruke for å beskytte øynene. Men hvor stygge er ikke merkene man får på nesen fra solbrillene? Argh. Hater de merkene. For å enkelt fikse de bør du ha med deg pudderet du bruker til ansiktet ditt, og en liten øyeskygge kost. Da kan du enkelt touche up sminken og du slipper unna to store sirkler på nesen som er uten sminke.

☀️ Fortere brun – Om du vil få maks utnytte av solingen bør du ligge et sted der solen reflekteres. For eksempel på en bademadrass i et basseng. Du blir også brunere dersom du har salt på kroppen fra å bade i saltvann. Obs; husk å bruke godt med solkrem og ikke ligg for lenge. Man vil bli brun, ikke rødbrent 🙂

🏝 Myggstikk – Jeg bor rett ved vannet og her er det ofte mye mygg. Nå har det heldigvis begynt å roe seg ned litt, men det hender at jeg får et stikk her og der. Når jeg får et stikk smører jeg inn området med “Eurax” (salve fra apoteket) med en gang, og da slutter det å klø. Selv får jeg alltid store sår fordi jeg klør altfor mye, så Eurax er en lifesaver og et must for meg om sommeren! 

💦 Lår gnisser sammen – Dette nevnte jeg i ukens spørsmål, men det er sikkert ikke alle som har fått det med seg, så jeg nevner det igjen. Når det er varmt ute blir man ofte klam på kroppen, og spesielt øverst på lårene og mellom bena. Men ved å bruke DENNE sprayen slipper du det. Den er som en deo for der nede, og den er genial å spraye øverst på lårene så du ikke blir klam i det hele tatt. 

KJOLEHER

☀️Sol tatovering – Lyst på en litt mer beskjeden tatovering? Finn et klistremerke som har en form du liker (hjerte, stjerne, osv) og klistre den der du vil ha tatoveringen. Ha denne på hele dagen mens du soler deg, og du vil få et solskille der klistremerket har vært som blir en liten soltatovering. 

🏝Bikini og håndkle – Alltid ha en bikini og et håndkle i bilen. Sånn just in case du er ute på tur og plutselig får lyst til å stikke på stranda og bade. Du vet jo aldri! 

💦Kjøle ned drikken kjapt? – Hvor kjedelig er det ikke med lunka brus i varmen? Ugh, jeg hater det. For å kjøle ned drikken kjapt kan du fylle en bolle med litt isbiter og en god del salt. Legg drikken oppi og vent cirka 3-5 minutter, og voila; du har iskald drikke. Gjorde dette senest her om dagen da jeg skulle kjøle ned en Redbull, og det funket utrolig bra!

 

Kos deg i solen! ☀️💦🏝

 

6 kommentarer
    1. Solkremtatovering kan føre til hvite pingmentflekker som varer livet ut.. Så det anbefales ikke å bruke i sola 😃👍🏼

    2. Smarte tips! Jeg pleier ofte å ta kaldt vann på et papir før jeg surrer det rundt drikken jeg vil kjøle ned og legger det i fryseren . Det funker superbra

    3. Hei! Sliter veldig med å komme inn på bloggen din for tiden. Når jeg blar nedover lastes siden inn på nytt og jeg får beskjed om at det oppsto et problem. Veldig irriterende da jeg bare rekker å lese max 1 innlegg før alt «klikker»🙈

    4. På det tipse med klammhet mellom føttene, kan du også bruke babypowder, eller vanlig sminke pudder i din hudfarge.❤❤👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg