Valget falt på dette!

Reklame | Nelly - annonselenke

På hver side av langveggen på verandaen har vi lenge hatt litt dødplass, som jeg har hatt lyst til å gjøre noe med. Jeg hadde lenge tenkt på å plante noe som kunne vokse seg oppover veggen og kanskje også oppover taket og bortover takrenna. Jeg var lenge usikker på hva jeg skulle plante, fordi jeg ville ha noe som kunne vokse kjapt og dekke mye. 

KJOLE – HER

Valget falt til slutt på druer. Både fordi de vokser ganske fort og også fordi det er jo så gøy å kunne plukke druer fra egen veranda som jeg kan spise med ost og kjeks mens jeg ser ut mot havet med Per Fredrik. Snakker vi idyllisk eller? Håpet er i fremtiden av de kan vokse seg skikkelig store og at vi får massevis av druer hvert eneste år. Det hadde vært helt magisk!

KJOLE – HER

Chloe elsker å snuse rundt på alle blomstene og grønnsakene rundt på verandaen, og elsker å følge med når jeg binder opp druerankene. I potten til druene har jeg forresten plantet litt urter. Egentlig mest for å fylle den tomme plassen som var i potta når jeg kjøpte den. Kan hende jeg tar urtene bort etterhvert når druerankene blir større, men det får vi se ann!

Dette er allerede utrolig fint, og jeg gleder meg så mye til å se hvor store de klarer å vokse seg. Det er skikkelig gøy å følge med hver dag og se at de vokser. De har vokst mye både i bredden og høyden allerede. Har tatt bilde av de når jeg nettopp hadde plantet de, som jeg kan vise dere litt senere i sesongen så dere kan se forskjellen på hvor mye det hele har vokst! 

👩🏻‍🌾🍇🍷

17 kommentarer
    1. Fun fact: Visste du at det som plantes i nærheten av druer ofte gir essens til druene? Vin er jo det beste eksempelet å komme mee her. På store vingårder planter de gjerne blomster og urter i nærheten av vinrankene for at vinen skal få “et hint av” det den deler jord med.

    2. Hei kan du gjøre noe med bildene på bloggen ?er ikke noe galt i den forstand men det tar veldig lang tid før hele bildet vises når man klikker inn på bloggen din ,veldig irriterende ,leser en del blogger å det skjer ikke der

    3. Hei! Ser at du er veldig flink til å plante blomster. Prøver på det selv da jeg har en stor interesse for det men blomstene mine dør etter 1uke.. Jeg vanner blomstene når de er tørre. Jeg har sånn kuler først så jord. Jeg har også laga noen hull under potta sånn at vannet kan renne ut. Hva gjør jeg feil?😩
      Kan du lage en video om hvordan du planter blomstene og hva du gjør for å holde de i live? ❤️

    4. Skal du få de til å bli store og overvintre må du nok ha større Potter og mer jord 😊 lykke til 😊

    5. Hei. Enig med Line! Det tar utrolig lang tid før bildene dine dukker opp. Også klikker bloggen helt plutselig.
      Liker bloggen din veldig godt!

    6. Hei d ble helt nydelig😃😊! Bare vær forsiktig. Både druer, Avokado all løk og blomsten hortensia er som gift for hunder!

    7. Emilie: Oki, takk for tips om det med hunder. Chloe er veldig nysgjerrig og snuser på ting, men hun spiser det aldri uten å få godkjenning først 😀

    8. Nydelig, skulle akkurat til å tipse om druer og hunder men ser det allerede er gjort 🙂 Druer er farlig for hunder i forhold til nyrene. Nøtter skal de heller ikke få!
      Flott hage du har stelt i stand!

    9. Ville nok vurdert nesten dobbelt så stor, så røttene får nok plass til å bli store 😃
      Meld deg inn i Facebook gruppen «hageglade på Facebook» så vil du få masse tips og råd 🙂

    10. Greit å være litt ops når det kommer til Chloe. Druer kan i noen tilfeller forårsake nyresvikt hos hunder. Ikke alle hunder har en reaksjon på druer, men kan være greit å følge litt med at druene ikke faller ned og Chloe får det i seg 🙂

    11. Det kommer nok til å bli sykt fint! Selv bort jeg i et høyt murhus, som er dekket av drueplanter året rundt! Om 20 år vil nok mesteparten av veggene dine være dekt 😅 syntes det er mye sjarm i det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg