hits

10 Grunner til trene styrke!

annonse - stronger

Da jeg var 18 r ble jeg helt hekta p styrketrening og siden den gang har styrketrening vrt en stor del av treningen min. Da jeg begynte med vekter gikk jeg rett til frivektsavdelingen og der var jeg den eneste jenta ganske lenge. Heldigvis har flere og flere jenter ftt opp ynene for styrketrening.

I dag hper jeg inspirere enda flere jenter til komme seg bort til vektene p gymmet og trene der. Styrketrening har s ekstremt mange fordeler for kroppen, og n skal jeg fortelle dere om de! 

TOPP - HER  /  TIGHTS - HER

 

Bedre helse - vre godt trent er alltid bra for helsa, enten om du lper mye eller bygger muskler er det veldig gunstig. 

Lettere spise sunt - Her kan jeg bare snakke for meg selv, men nr jeg er skikkelig igang med et bra styrketreningsopplegg spiser jeg alltid mye sunnere. Da blir jeg mye mer opptatt av f i meg nok proteiner og nok kalorier s jeg fr maks utbytte av treningen. Styrketrening gjr noe med mindsettet og det hjelper veldig for rette opp i kostholdet.

Orker mer - Styrketrening gir deg massevis av overskudd i hverdagen og du orker mer. g opp en lang trapp eller bre inn mange poser med mat er null stress om man er sterk fra styrketreningen. Styrketrening med vekter er ogs en genial mte fort bli sterk p.

Forsvar - Desto sterkere du er desto strre mulighet har du til forsvare deg selv dersom noe skulle skje.

Independent - Du klarer mye mer p egenhnd og du slipper sprre kjresten om han kan gjre de tunge lftene for deg. For de klarer du selv!

Fit - Nr man trener styrke bygger man muskler og det gjr at kroppen ser mye mer tonet ut og man fr finere former. Med styrke bygger man plutselig rumpa til bli en sprettrumpe som ser fab ut, mens lping (spesielt langdistanse) ikke akkurat gjr det. Selv elsker jeg ha muskler som syns p kroppen!

Sterk - Ettersom man blir sterkere og sterkere fysisk blir man ofte mer sterk psykisk og man fr mer troa p seg selv.

Bedre livskvalitet - Nr du er i god form og holder deg fit er den generelle livskvaliteten bedre. Du orker mer, du er mer glad og du fr igjen mye for behandle kroppen riktig. 

TOPP - HER  /  TIGHTS - HER

Cellulitter - ha cellulitter eller appelsinhud er ekstremt vanlig hos kvinner, og det er mange som fr de fra de er i tyverene. Det er spass normalt ha det at det egentlig ikke er noe tenke over, og i alle fall ikke noe skamme seg over. Men om man vil at de skal bli mindre synlige og f mindre cellulitter er styrketrening kombinert med et sunt kosthold nkkelen. Det holder ikke kun ha et sunt kosthold eller drive med lping. Her m man ha med styrketrening.

Endorfiner - Nr du trener utlser kroppen endorfiner som gjr deg lykkeligere, og i flge mange studier kan trening hjelpe om du har lettere depresjoner.

 

PS; Om du er ny innen styrketrening er det viktig at du lrer deg velsene godt fr du kicker ordentlig igang. Ta gjerne en time med en PT for lre de viktigste velsene, s du fr korrekt utfrelse p de. Nr man kommer ordentlig igang med styrketreningen bruker man spass tunge vekter at det er ekstremt viktig at man utfrer velsene riktig, og selv om det er viktig pushe seg selv m man aldri pushe seg s hardt at man ikke klarer utfre velsene riktig. 

 

 

Trener du styrke? 😃💪🏼

7 kommentarer

elsker det selv, men n har jeg sommerferie og da er ikke trening det hyeste prioritet :) men etter ferien blir det fult opp med trening igjen:)

Hvor er toppen i TRODDE SOMMEREN VAR OVER..! fra? Linken fungerer ikke hos meg

Det bilde p snapchat du la ut med short og hvit topp var nydeli bilde. Du var s nydeli

Hvor mye tar du i de ulike velsene?:)

Ja!!!😻😻

Hovedgrunnen min er styrke musklaturen og beinbygning, bli sterkere i ryggen, og for unng slitasje i senere tid.

du r s opptatt av vre sunn og ha et bra kosthold og snn ogs drikker du redbull

redbull er som alle andre energidrikker utrolig dritt for kroppen

Elsker trene styrk selv! :D Gleder meg til vi er ferdig med flyttingen snn at jeg kan g tilbake til treningen. :)

Skriv en ny kommentar