Hemmeligheten bak mine selfies

Jeg får veldig ofte spørsmål om hvilket kamera jeg bruker, og om jeg kan anbefale et kamera. Sannheten er at jeg har 3 forskjellige kameraer og en haug med fancy utstyr som jeg bruker til å ta bilder og lage videoer. Men det kan jeg heller lage et eget innlegg om senere.

Nå vil jeg heller snakke om det kameraet som jeg alltid har med meg når jeg er på farta,. Som jeg virkelig kan anbefale til dere som vil ta fine feriebilder, bli bedre på å ta bilder eller kanskje det bor en liten blogger i deg?

– CANON G7X – 

Dette er i alle fall kameraet som du kan ha med overalt på reise og også bruke hjemme. Kameraet gir veldig god kvalitet på bildene, og det har flippskjerm så du kan ta selfies og filme deg selv, og se skjermen samtidig. Ja, forresten filming funker det utrolig bra til. Jeg filmer nesten alle vloggene mine med dette kameraet, og det er ikke uten grunn til at de fleste YouTubere bruker dette kameraet som vloggekamera. 

Du kan velge å kjøre auto på kameraet eller gå for manuelle innstillinger. Selv går jeg alltid for sistnevnte, og det er veldig enkelt å stille inn innstillingene på kameraet. Har hatt en rekke kompaktkameraer der det er helt klønete og nesten umulig å stille inn manuelle innstillinger, dette er ikke sånn. 

For å få sånn “bokeh” effekt (altså blurry bakgrunn) må du bruke manuelle innstillinger, og siden dette kameraet har 1,8-2,8 i dybdeskarphet er det veldig lett å få til sånn at du får blurry bakgrunn. 

Når det kommer til prisen på kameraet er den helt ok. Det er ikke akkurat noe billig, men det er ikke blant verstingene heller. Jeg kjøpte mitt på Elkjøp for 6000,- kr. Haha, dette er faktisk mitt andre kamera siden det forrige gikk i gulvet og skjermen datt nesten av. Det blir brukt mye for å si det sånn. Så da måtte jeg kjøpe nytt! 

 

5 kommentarer
    1. Angående kamera, jeg tar bilder med iPhone, jeg har den nyeste, ikke spør meg hvilket nummer det er. Uansett, jeg har aldri redigert noe som helst da jeg ikke har peil på nedlasting av apper osv. Hvis jeg kjøper det kameraet du viser til, blir bildene fine uansett? Eller må en gå inn å redigere på selve kamera?
      Føler at barnebilder, ferier til Maldivene etc, det blir jo ikke noe turkist hav eller noe.
      Ingen blinkskudd av noe slag om du skjønner. Hva er lettest for meg å gjøre? Kjøpe det kamera?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg