10 Triks for en dårlig dag

Jeg tror vi alle har dager der vi føler at alt går galt. Kanskje er vi triste, kanskje føler vi at alt man gjør blir feil, eller kanskje man bare har en dårlig dag. Uansett, grunn til hvorfor du har en dårlig dag, er det noen ting du kan gjøre for å gjøre dagen om til en bra dag! For helt ærlig, livet er for kort til å ha det kjipt! 

Så, her er mine tips for å gjøre er dårlig dag, til en bra dag:

♥ Se en komedie. Å se på en komedie er genialt om du føler deg trist. Du kommer garantert til å bli mye mer glad etterpå!

♥ Ta på deg pyjamasen og slapp av under et teppe på sofaen, mens du ser på en av favoritt seriene dine. 

♥ Rydd opp i det som er galt. Er grunnen til at du har en dårlig dag, at du har kranglet med en venninne? Ring henne og fiks opp i problemene! Uansett hva som er kjernen ting at du har en dårlig dag, bør du prøve å ordne opp i det. 

♥ Gjør noe nyttig som å rydde rommet ditt, gjøre lekser eller andre ting. Da vil du føle at du har fått noe nyttig ut av dagen.

♥ Bak noe godt. Bak deg noen gode boller, eller en god kake. Når du baker får du hodet på helt andre tanker, og plutselig vil du føle deg mye lettere til sinns.

♥ Gå en tur i skogen. Sett mobilen på lydløs og gå en tur i skogen. Se på naturen, få orden i tankene som gjør at du har en dårlig dag, og når du beveger deg får du også trent litt, som gjør at du får endorfiner, som er en lykkerus!

♥ Les en god bok eller noen av favoritt magasinene dine. La tankene vandre til helt andre ting.

♥ Skriv en liste med 5-10 ting som faktisk er bra i livet ditt. Når du ser på de postive tingene er det mye lettere å se vekk fra de negative, og man drar seg ut av det dårlige humøret. 

♥ Ta et langt bad. Tenn telys rundt i rommet, lag deg noe godt å drikke, lag masse bobler i badekaret og nyt et langt deilig bad. Avslappingen vil gjøre at du blir mye lettere til sinns.

♥ Vær med venner. Ta med en venninne ut for å spise, og skravle om alt mulig. Det hjelper alltid på en dårlig dag! 

 

Hva liker du å gjøre når du har en dårlig dag?

 

 

Følg meg på facebook for å se når jeg legger ut nye blogginnlegg

11 kommentarer
    1. Hvorfor legger du alltid ut innlegg i listeform?? Du har hørt at du blir kalt listedronnninga ikke sant? 🙂 Og kan du kommentere debatten rundt det at du “stod imot presset om å være naturlig..!”. har jo vært mye oppmerksomhet i media..!

    2. Fine tips! Sometimes doing the daily makeup extra fine lifts the mood too. And reading your blog is always good! 😀

    3. Jeg liker å gråte det ut. Det høres kanskje rart ut å gråte men då får jeg ut all frustrasjonen jeg har inni meg.

    4. Ærlig talt, la hun være i fred da. Hun kan skrive akkurat slik hun vil. Om det er lister eller ei. I ene dagen det er hennes blogg.
      Stå på videre du Stina 🙂

    5. Bra innlegg!!❤️ Kan du skrive ett innlegg om hvordan komme seg i bedre form/ treningstips for mage, lår og rumpe?:) { aner ikke om du har gjort det før? }

    6. Tusen takk! I går oppdaget jeg noe som gjorde meg skikkelig trist.. Jeg har ikke sovet noe, jeg gråt meg omtrent gjennom natten. Jeg leste tipsene dine, og bare d hjalp meg. Tusen, tusen takk

    7. Gode tips jeg ikke har tenkt på <3 Tusen takk...
      å lister er bra det! Ryddig, oversiktlig å lett å lese... ikke hør på de negative kommentarene, kommer som regel av sjalusi

    8. Jeg synes d er bra at hun skriver i lister for da blir innlegget mye mer ryddig, og enklere å finne frem i! Blir litt frustrert over blogger der man må sitte å lete etter en bestemt ting.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg