Retusjerer jeg bildene mine?

En ting det ofte er snakk om når det kommer til bilder er dette med retusjering. Alle har hver sine tanker om det, og de fleste som deler bilder i større skala har sine standpunkter rundt det. Enkelte nekter å gjøre noe som helst med bildene sine, mens andre dytter rundt på bildene i hytt og pine. Selv syns jeg at folk skal få lov til å gjøre hva de selv ønsker, men de bør være ærlige om det.

Selv har jeg også vært åpen mange ganger om hvilke ting jeg gjør, og hvilke ting jeg ikke gjør. Men det er er stund siden jeg har snakket om det, og jeg vil for ordens skyld snakke litt om det, så dere kan få vite hva jeg gjør med mine bilder.

Når jeg fikser på bildene mine fikser jeg først og fremst lys og farger, så bildene skal bli med livlige og fine. Er flatt og ufarget bilde syns jeg er rimelig kjedelig. På meg selv pleier jeg å fjerne det av kviser som syns godt, for kviser kommer og går uansett, og dere som har sett YouTube videoene mine har jo sett meg sminkefri med kviser 1000 ganger før.

Jeg glatter også huden litt siden kameraet ofte elsker å fremheve hver eneste pore og linje i huden i ansiktet og på kroppen, og det syns jeg kan bli litt too much på nærbilder. Hehe! Og om tennene mine er gule på grunn av lyset gjør jeg de litt hvitere. Om hair extensionet mitt blingser frem prøver jeg å skjule det, for det er jo ikke akkurat særlig lekkert. Haha!

Ellers enn det gjør jeg ingenting. På de 8 årene jeg har blogget har jeg aldri gjort kroppsdeler større / mindre og jeg har aldri endret fasongen på noe. Det har vært mange ganger jeg har tenkt at “ooops, burde kanskje ikke spist 3 boller før jeg skulle ta bilder til bloggen”, men da har det heller bare fått blitt som det har blitt.

Jeg vet at store deler av verden er både slankere og mye mer retusjerte enn meg, så jeg vet jo at det skjer der ute. Men for min del ønsker jeg ikke å endre på min egen kropp på bilder på den måten der. Det blir veldig feil og jeg tror at jeg enkelt kunne havnet i en ond sirkel der jeg hadde justert på kroppen min over en lav sko, og sikkert blitt helt blind på det til slutt, og endt opp med å ikke like min egen kropp.

Så ja, jeg er veldig åpen med dere om de tingene jeg gjør / ikke gjør med mitt utseende, og det er det delte meninger rundt. Men for min del syns jeg det er greit å være ærlig med dere, for ærlighet varer faktisk lengst (har jeg lært, hehe).

 

4 kommentarer
    1. Det er så forfriskende å se en blogger skrive så åpent om akkurat dette, tusen takk! Jeg er helt enig med deg; det finnes ingenting galt i verken redigering eller retusjering – så lenge man er ærlig om det. Det gjelder for øvrig det aller meste 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg