5 Grunner til å trene!

Når dere som leser bloggen min spør meg hvordan jeg alltid klarer å ha så god motivasjon til å trene, er svaret enkelt! Trening gir så mange gode og fordeler, at for meg er trening en bonus i hverdagen! Man blir kanskje litt støl og seig de første gangene man trener, men når man kommer inn i gode treningsvaner, så kjenner man godene!

For å inspirere dere litt ekstra til å trene, skal jeg nå gi dere 5 gode grunner til å trene! Så neste gang du har lyst til å hoppe over treningsøkta, kan du tenke over disse 5 punktene! 

Mer energi
– Selv om man der og da blir sliten av å trene, så får man mer energi i hverdagen. Man bygger opp kroppen, så den orker mer, og plutselig klarer man å holde seg våken igjennom en hel mattetime!  

 

Bedre psyke
– Denne delen er så utrolig viktig, og er nok den største grunnen til at jeg trener. Trening er påvisst å forebygge depresjoner. Ikke bare gjør det det, men etterhvert som du klarer mer innen treningen får man en fantastisk mestringsfølelse! 

Muskler baby!
– Ikke bare er muskler veldig fint å se på! Men hvis du er flink med å løfte vekter på gymmet, blir du sterkere også! Og hvor gøy er det ikke å endelig klare og løfte ting selv, uten å måtte spørre andre om hjelp? 

 

Lengre levetid, og bedre livskvalitet
–  Se på det sånn. Du kan velge mellom disse to. Nr 1: Du har null problem med å gå opp trapper, du har masse energi og er generelt glad, du har en kropp som er lett og som ikke kjennes ut som en byrde. Nr 2: Hver gang du må gå får du pusteproblemer, du er trøtt og hverdagen kjennes tung, bare det å gå på butikken kjennes tungt fordi du er helt tom for energi. 

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som velger alternativ nr 1? Alternativ nr 1 får du igjennom å trene regelmessig og spise sunt! 

Bedre matlyst
– Jeg merker fort at kostholdet skeier veldig utfor så fort jeg tar litt fri fra treningen. Mens når jeg er inne i gode treningsrutiner, mister jeg lysten på drittmat og godsaker. I tillegg får jeg større motivasjon til å spise sunnere, sånn at jeg får større utbytte av treningen. 

 

 

Hva er din største motivasjon for å trene?

4 kommentarer
    1. I går kom jeg til å tenke på noe du skrev for ca en uke siden om at du ikke ville gå på butikken uten sminke fordi noen hadde sagt noe stygt tidligere. Så tenkte jeg at du ser sikkert ganske bra ut uten sminke for du er jo veldig pen. 🙂 Når du har vært modell har du jo utseende på din side. Tenkte å skrive dette for å få deg til å tenke på det. 🙂

    2. Hei! Har begynt å få sansen for trening i det siste, men jeg trenger hjelp til å finne mål som jeg kan se opp til. Jeg har ikke mye utstyr. Jeg har yogaball…. og mamma og pappa sier at treningsenter er bortkastet penger når jeg får like bra trening ute i naturen. Derfor så sliter jeg litt med tankegangen med å få resultater når veldig mange snakker om tredemølle og vekter. Kan du lage et innlegg med hvordan sette mål for deg selv, hvordan jobbe mot det, og et annet innlegg for forskjellige treningsrutiner uten noe spesielt utstyr?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg