Kjapp og super-god lunsj!

For en måned siden lagde jeg en liten kjøkkenhage på verandaen min. Her plantet jeg cherry tomater, jordbær, bringebær, paprika, urter som basilikum, dill, oregano, mynte, sitronmelisse, sitronbasilikum og mye mer.

Det tok cirka en dag å sette alt sammen, og selv om det kostet litt å kjøpe alt er dette noe jeg kommer til å ha glede i mange år så da er ikke prisen så nøye. Så langt har jeg gjødslet litt her og der og vannet godt. Det bugner over der ute, og jeg må gi dere en skikkelig oppdatering på hele prosjektet snart. 

Det er så deilig å bare kunne gå rett ut døren og hente alt av urter jeg trenger. Jeg har allerede blitt mye mer kreativ i matveien, for jeg tenker hele tiden ut nye matretter jeg kan bruke urtene i. 

Da jeg skulle spise lunsj i dag fikk jeg virkelig smakt skikkelig på cherry tomatene jeg har plantet. Jeg har faktisk glemt de helt bort, hehe! Men fremover kommer jeg til å spise mye av de, for herregud så gode de har blitt. De første dagene syns jeg at de smakte litt kjedelig og veldig vannete. Men nå; omg. Det lukter så deilig av de, og de smaker utrolig godt!

Til lunsj lagde jeg min versjon av bruschetta. Dette er en kjapp og enkel versjon av den populære italienske retten. Jeg begynte med å ha et par skiver med grovt brød i brødristeren til de var skikkelig sprø. Så dryppet jeg litt olivenolje over brødskivene. Deretter skjærte jeg opp noen cherry tomater og litt basilikum, blandet det sammen og fordelte det utover brødskivene. Til slutt helte jeg over litt kremet balsamico.

Lunsjen spiste jeg ute sammen med Chloe på verandaen. Gjett om hun hadde lyst på. Hun vekslet mellom å late som at hun ikke ville ha, og stå helt oppi ansiktet mitt. Haha! 

Test gjerne ut denne versjonen av bruschetta selv, om du vil ha en kjapp og enkel lunsj som også er dødsgod! 😃

🍅🥪🌿

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg