hits

5 Enkle steg for bli sunnere

Reklame | Stronger

spise sunt er viktig bde for kropp og mental helse. Om man bare spiser usunn mat kan f humrsvinger, oppleve slapphet og generelt fle seg drlig. Nr man spiser sunt gir man kroppen det drivstoffet den trenger for fungere optimalt og det fr du igjen s mye for! spise sunnere trenger ikke vre super komplisert og vanskelig. Her er 5 enkle triks for bli litt sunnere.

TOPP - HER  /  TIGHTS - HER


- Mer grnnsaker. Grnnsaker er fulle av vitaminer og fiber. De har lite kalorier, men metter mye. Derfor er det gunstig legge til mer grnnsaker i kostholdet. Prv ta med mer grnnsaker p middagstallerkenen, og knask grnnsaker nr du er smsulten. 

- Mindre raffinert sukker. Godteri er noe som du gjerne br spise p lrdagskvelden, men i uken kan det vre smart holde godteriet til et minimum. Legg vekk godteriet og brusen i uken, s smaker det ekstra godt nr lrdagen kommer! 

- Drikk mer vann. Legg deg til som vane at du alltid drikker vann, nr du skal drikke noe. Det er s viktig at du fr i deg nok vann for at du ikke skal bli dehydrert. Om du drikker for liten kan du bli slapp og du kan f hodepine. 

- Spis nr du er sulten, ikke nr du kjeder deg. Altfor ofte spiser vi kun fordi vi kjeder oss, eller fordi vi egentlig er trste. Drikk et stort glass vann og se om du fortsatt er sulten.

- Spis mer proteiner. Proteiner er kroppens byggeklosser, og er s viktig for kroppen, spesielt om du trener. Proteiner holder deg ogs mett lengre, s det er en bonus. Matprodukter med mye proteiner er; kjtt, fisk, fugl, bnner, meieriprodukter, noen soyaprodukter. 

TOPP - HER  /  TIGHTS - HER

 

 

Har du en sunn livsstil? 💪🏼💦

3 kommentarer

Har det ikke heeelt, men tror jeg fr det n😉👍

Gode tips, men det er enklere sagt enn gjort.. s om du kunne ha lagd innlegg om ting som vi kan se mlstreken til hadde det vrt greit. Hva om vi ikke liker grnnsaker, hva om vi har et stort sukkersug.. hva om vi ikke liker vann? Synes at disse sunne innleggene dine er for god til og vre sann! Tenk p de som er ganske stor? Det har jo en lang vei g! S om du kunne ha lagen trenings videoer for nybegynner ( styrke) s hadde de fleste sett litt nermere mlstreken om du skjnner

Skriv en ny kommentar