8 Problemer med mørkt hår

Jeg elsker å ha mørkt hår, og jeg er så glad for at jeg har naturlig mørkebrunt hår. Jeg er så glad i mørkt hår at jeg til og med har farget det hakket mørkere enn mitt naturlige hår. Men. Enkelte ting ved det å ha mørkt hår er en skikkelig struggle. Du som har mørkt hår kommer garantert til å kjenne deg igjen i dette, og du som har lyst hår får endelig vite hvordan det er å ha mørkt hår. 

Barbering – Jeg har en venninne med lyst hår, og hun kan gå tre uker uten å barbere leggene fordi det ikke syns. Jeg derimot.. Maks 2 dager. 

Varmt – Når jeg sitter i solen kan du nesten steke et egg på toppen av hodet mitt. Mørkt hår er glovarmt. Sleng på 65 cm med hair extensions som også gir mye fylde, så er det bare å være en vandrende varmeovn hele sommeren.

Svarte klær – Det er lite som er kjipere enn å bruke hundre år på å krølle håret, også ta på seg en helsvart kjole. Håret syns ikke. Det er en grunn til at det er sjeldent dere ser meg i sorte kjoler.. 

Skurken – På Disney filmer har som regel skurkene svart hår. Ikke akkurat gøy når man har sort hår, og ender opp med å sympatisere med skurkene. Haha! La oss alle også huske da Disney Rapunzel fikk brunt hår fordi det mistet magien sin. Den svei. 

Blek – Når man har mørkt hår ser man alltid 10x blekere ut enn om man hadde hatt lyst hår. Selv kan jeg se ned på kroppen min og tenke; wow i dag var jeg brun. Også tar jeg bilde der håret er veldig synlig, og da endrer den meningen seg kjapt. Haha! 

Fletter – Om du har svart hår er det nesten ikke vits i å ha fletter for at det skal se fint ut. Man ser ikke konturene på fletten, og det ser ut som en lang svart rar hestehale. 

Snapchat – Nesten hver eneste gang jeg filmer med snapchat blir hele med plutselig superlys. Å mikse mørkt hår og ansikt på snapchat krasjer veldig ofte, og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har måttet filme 15x for å få det riktig.

Farger – For et par år siden var det veldig inn med dip dye nederst i håret. Da hadde man som regel en sterk rosa eller blåfarge nederst i håret. Vel. Det er en grunn til at det nesten bare var blondiner som hadde det. På mørkt hår syntes det ikke litt engang. Tro meg; jeg prøvde.. 

 

Hvilken farge har du på håret? 👩🏻💗

32 kommentarer
    1. Jeg er naturlig blond, men på resten av kroppen har jeg nesten svarte hår. Så må egentlig barbere leggene etter en halv dag! Har syk hårvekst!!! Ikke bare et struggle for dere brunetter 😛

    2. Skjenner meg veldig godt igjen spesielt i varmt hår om sommeren jeg har vanlig brunt hår litt mørkt egentlig
      Jeg elsker håret mitt men det er så vamt på sommeren #Elsker bloggen din og elsker yt kanalen din😍❤️

    3. Enig i mye av dette, det er noen struggles med svart hår. Du er flink, stå på! Kan du snart lage en shoe collection video? Hvor du viser skoene dine.. Syntes det er så kult å se på, haha!

    4. Er brunette, men det med shaving kan jeg ikke relatere meg til.. Har null hår på bena.. Eller er sikkert noe, men jeg kjenner de ikke og da er de så lyse at de ikke syns.. En annen ting med mørkt hår er at grå hår syns bedre.. Jeg er 30 og allerede sliter jeg meg gråe hår.. Alle sier det ikke syns, men når man har en mor som må nappe ut de hu ser og “erter” meg for det blir man påvirka i stor grad.. Og det med varme, so relatable(eller hvordan det skrives) og jeg har i tillegg tjukt hår i tillegg.. Så jeg tynner det ut hver gang jeg er hos frissa 🙂

    5. Jeg er naturlig blond, så heldig mtp barbering da. Men farget håret mitt mørke brunt forrige uke og to ting som jeg husker fra forrige gang jeg var brunette er hvis man venter litt lenge med å farge etterveksten, så ser det ut som om jeg begynner å få grått hår. Haha! Og det andre er at mørkt hår syntes veldig godt i dusjen eller i sengen🙈 Haha, så angrer litt på å farge det.. men det er meg da, du kler jo mørkt hår kjempe godt da😍 Men kjenner absolutt igjen det du skriver☺️

    6. jeg har naturlig veldig mørkt hår men bare på hodet og vipper/øyenbryn! alt annet er lys blondt, barberer leggene en gang i mnd siden det er så lyst og tynt at det ikke synes! føler meg veldig heldig som slipper å farge bryn og barbere beina heheh

    7. Har naturlig mørkt hår og det er kanskje litt for irriterende nå om sommeren:// håret er jo glo varmt konstant nesten helle tiden..

    8. Siden du har såpass svart hår hadde det vært utrolig fint om du hadde gått for mørkere sminke, og kanskje selvbruning så du ikke blir for bleik, har selv mørkt hår så jeg foretrekker da å være brun, men det er selvfølgelig helt opp til hver enkelt😊❤️ Du passer utrolig godt med mørkt hår👌

    9. Nå har jo du farget det mye mørkere enn egen hårfarge da, og det ser veldig unaturlig ut! Maks ett hakk mørkere enn din egen skal du ha. Jeg er halvt italiensk, og er ikke så mørk som deg. Anbefaler en mer naturlig look.

    10. Jeg har naturlig blondt hår, og det er jeg veldig glad for fordi jeg hater varme og det blir varmt for meg bare med blondt hår da vet jeg at jeg hadde kokt opp i mørkt hår. Jeg vet jo at svarr tiltrekker varme då da blir det fort varmt

    11. Hehe, morsomt innlegg. Kjenner meg mest igjen kun det med fletter. Resten har jeg ikke tenkt så veldig mye over og dip dye 🙂 Naturlig har jeg brunt/svart, men det med varme på håret i solen gjør meg ikke så veldig mye. Føler at det nærmest isolerer, slik at hodet alltid holder seg kaldt.

    12. Til ukens spørsmål: har du et kamera du anbefaler å bare ta bilder med? Liker å ta bilder med mobilen, men vil bli en bedre hobbyfotograf. Da føler jeg et kamera er mer profesjonelt, hvis du skjønner? Jeg er 14 år, så setter pris på om du anbefaler et litt billig kamera.

    13. Jeg har heeeelt blondt hår 😂 Da jeg var mindre, hadde jeg bokstavelig talt hvitt hår!! jeg er litt lei av hårfargen min, og det er faktisk ingen andre i familien min som har blondt hår😂 Uff

    14. Du sier at folk er sykt overfladiske når man skriver en slik kommentar:
      Ikke får hate men……
      Du har selv sagt at du er sikkelig dårlig på å se/lese om folk er falske og overfladiske. Men i denne saken så er du helt over streken! Kanskje noen få bitcher der ute, begynner med setningen «ikke får å hate» men som faktisk vil det. Mens de fleste sier det faktisk får å si sine egne meninger på en fin måte. Ikke alle vet hvordan man skal si det på en fin måte uten at kommentaren blir sett på som en hatkommentar. Hvis du leser :
      1. Du kledde ikke jakke!
      2. Ikke får å hate men du kledde ikke jakka!
      Nr 2 høres mye høffligere ut, det kan du vel være enig i. Skjerp deg å ikke vær så utrolig slem mot de som bare prøver å si sin egen mening uten at det blir stygt får hvordan skal man ellers starte en setning. Ikke alltid like lett. Kanskje det er du som er bitchen her?!

    15. Har mørke brunt hår like dan som deg. Jeg er enig med det med mørkt hår på sommeren å at det blit lettere sol bleka på sommer. Å da må vi farge håre ofter noe som ikke er bra for håre

    16. Åå du er helt fantastisk med mørkt hår, det kler deg kjempe godt! Jeg har hatt så mørkt hår som deg, men det kledde meg ikke. Jeg har nå mørk bunn og blondt i lengden 🙂 Jeg forholder meg til den fargen, Hehe. Og det kjipe er og at fargen blir ofte lysere når det er mye sol ute, så må farge bunnen oftere på sommeren det er skikkelig dritt…
      Og en ting jeg anbefaler deg. Bruk hår beskyttelse i denne sterke solen. Helst med en som har UV i seg. Dette er bra og gjør håret mye mer sterkere og tåler mer sollys. Ha en super flott dag videre. Mvh En frisør 🙂

    17. Jeg har naturlig sort hår og det som irriterer mest er at hårene man mister pga røde synes så godt! Barbering er så lite praktisk, må jo bruk noe så man blir kvitt håra! Og ikke enig i at det at oppsett ikke synes. Farging blir dyrt for håret må jo bleikes forstå noe skal syns! Skurken-pungtet var bare teit. Haha sorry! Og. Blondiner kan også se superbleie ut, mener jeg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg