10 Ting jeg har lært på 25 år – Skjønnhet

annonse | Boozt, Nelly, Kicks

Alltid bruk bh – Å bruke bh med god hold er ekstremt viktig. Selv begynte jeg med bh veldig tidlig, og jeg har alltid vært flink til å bruke det. På trening er det spesielt viktig å bruke en bh. Det som skjer om du ikke bruker en god bh er at elastiteten i puppene blir ødelagt, og man ender opp med hengepupper. Desto større pupper man har, desto viktigere er det med bh, siden de blir tyngre. PS; ikke sov med bh. Da får du bare vondt i nakke og rygg.

Foundation og ansiktskrem er to ting det er verdt å bruke mye penger på. Huden min forbedret seg drastisk etter at jeg begynte med en dyr foundation og en dyr ansiktskrem. Kvisene avtok og den tørre huden i ansiktet ble myk og smidig. Jeg bruker DENNE ansiktskremen fra Lancome og DENNE foundation fra Dior.


TOPP – BIK BOK, HER | SKJØRT – HER
 

Alltid bruk solkrem i ansiktet – Til og med når jeg tar solarium bruker jeg solkrem i ansiktet. Det er så viktig for å bevare huden i ansiktet og slippe at du ødelegger huden. Bruk helst en solkrem som er spesielt laget for ansikt (for å slippe kviseutbrudd), og som har UVB og UVA i seg. 

Sminke – Bruk så mye sminke du vil bruke, og aldri la noen gi deg noe dritt for det. Om du vil se fab ut så gjør det. 

Alltid kjøp hæler som har tykk hæl – De kan du gå på i timesvis uten at det er noe stress. De med tynn hæl derimot, aka stiletthæler, de er helt jævlige og man orker ikke gå rundt i byen med de. 

Fuktighet – Fuktighet er det beste du kan gi huden din. Selv merket jeg stor forskjell når jeg begynte med fuktmaske to ganger i uka, og en skikkelig god nattkrem. Det er også viktig å bruke fuktighetskrem på hele kroppen. Jeg merker fort de periodene jeg er dårlig på det. Da blir huden min nesten grå og den mister all glød. Haha! Min favoritt fuktighetskrem til kroppen er DENNE fra Biotherm. Den er tynn i konsistensen, og gir mye fuktighet. 

Høyde – Med mine 160 cm over bakken er jeg ikke akkurat den høyeste, og da jeg var yngre fikk jeg høre det hele tiden. Jeg gikk lenge og hatet høyden min, men til slutt lærte jeg meg å se de positive sidene med høyden min som at jeg kan bruke så høye hæler jeg vil uten å være høyere enn kjæresten min, jeg er liten og nett, også ser man yngre ut når man er lav, hvilket er kjekt når man blir eldre. Nå elsker jeg høyden min, og syns den er perfekt akkurat som den er. Uansett hvilken høyde du har; fokuser på de positive sidene, og godta høyden din. Det er den ene tingen du faktisk ikke får gjort noe med. 

Sovne med sminke – Å sovne med sminke er det verste man kan gjøre mot huden sin. Det hender jeg er for trøtt for å ta av sminken og ikke har renseservietter i nærheten, og da angrer jeg i flere dager etterpå. Kvisene popper frem som aldri før og huden ser ikke bra ut. 

TOPP – BIK BOK, HER | SKJØRT – HER

Setting spray – Det tok lang tid før jeg fikk opp øynene for setting spray, men jeg er så glad for at jeg endelig oppdaget det. Det er seriøst superviktig for sminken, og man slipper at sminken skal se kjip ut etter kort tid. Selv bruker jeg DENNE fra urban decay, og den gjør at sminken sitter som støpt hele dagen. Det skal litt til med så mye sminke jeg bruker. Haha!

Hudtype – Det er veldig viktig å finne ut hva slags hudtype man har, og her trenger man noen som kan sakene sine for å hjelpe deg. Selv fikk jeg god hjelp på Kicks, og jeg som alltid har trodd at jeg hadde oljete hud fant ut at det var feil. Jeg har så tørr hud at den blir oljete. Hey hey, hvem skulle trodd det? Å vite hudtypen sin er viktig for å behandle huden, og det er viktig når du velger ut foundation. 

 

27 kommentarer
    1. Er jo ikke nødvendigvis sånn at man ser yngre ut selv om man er lav. Det kommer vel mer ann på hvordan man ser ut i ansiktet, og hvordan kroppen generelt ser ut der og da osv, men ellers veldig enig 🙂

    2. Man ser ikke yngre ut fordet om man er lav, med mindre man ser ung ut i ansiktet også.
      Dessuten – om du er opptatt av å eldes bra og forebygge kreft er bruk av solarium et stort NEI, uansett om man bruker solkrem eller ei.
      Unngå solarium uansett hva, og bruk alltid solkrem året rundt på hud som er eksponert for dagslys og sollys. Dette inkluderer selvfølgelig kroppen også, med mindre du vil ende opp med en kropp med masse solskader når du er 35-40+?
      Sol deg med måte, unngå solarium, bruk alltid solkrem. Og pass på å reapplisere solkremen hver andre time (ca) ellers er den helt uten effektivitet. Man kan ikke regne med å være beskyttet mot solen hele dagen om man appliserer kun om morgenen, for effektiviteten av solkremen går gradvis nedover ettersom dagen går 🙂
      Jeg satser på selvbruning fordi jeg nekter å ødelegge huden min og få masse rynker og solskader når jeg blir eldre 😉

    3. Jeg er ca 155cm og er 14 år, alle de andre i klassen sier de ikke liker meg fordi jeg er låg, har du noen tips tl hva jeg kan si til dem

    4. Så utrulig spennende å lese 🙂 Det er ganske masse man finner ut i løpet av livet, å det fine er at man lærer noe nytt så å si hverdag 🙂

    5. Eg e 152-3 og går i 10ene klasse. Alle fortelle meg kos låg eg e, men eg seie bare: det e fint at eg e låg, eg e unik dust! Leave me alone. Så altså det vær låg e bare fint. Har mange høge venniner som e missunlige på høyden min. Så folkz, la folk hate. De a bare sjalue.

    6. Er 150 cm og folk tror ofte jeg er mye yngere enn det jeg er (er i 20 årene). Ansiktet røper selvfølgelig også hvor gammel man er, men er mye lettere at folk tror man er yngere når man er lav. Jeg ser ikke spesielt ung ut i ansiktet i forhold til andre folk på min alder, men likevel blir jeg spurt om jeg skal ha barnebillett (under 16 år) eller voksenbillett på bussen feks. (betaler alltid voksenbillett forde). Så jo, høyden har nok også noe å si hær.
      Får også ofte høre at jeg er lav, men har aldri sett på det som frekt (fordi det er fakta). Men jeg har alltid likt høyden min. Så til dere som sliter med at folk sier at dere er lave: dere er lave, godta det, er ikke vits å være frekk tilbake. Hvis du godtar det så kan du heller ikke bli såret, er jo ingenting galt med å være lav! Er som om noen skulle kommet til meg å sagt “du har brunt hår”… hadde bare tenkt “ja… og så?”

    7. Heisann Stina!
      Hvor er den hvite jumpsuiten du la ut bilde av på Snapchat fra? Og hvilke bh bruker du til den?

    8. Jeg så deg på bloggerne i en av episodene med anne-brith, og da sa du at det er uakseptabelt at mannen ikke betaler på første date. Hva får deg til å si det?

    9. Hei, jeg lurer på en ting, hva skal man bruke på en skulder bar T-skjorte eller genser, hva bruker du? Hvis du skjønner hva jeg mener at du bruker skulder bar skjorte utenatt bh synes? Håper på svar❤️ Digger bloggen din❤️❤️😘

    10. Hei! Jeg leste nettopp tipsene du skrev om. Og du skrev at med høyden kan du ikke ikke gjøre noe med. Men det kan du faktisk!😁 Kunstig veksthormon er en prosess som kan gjøre at du vokser mer og blir høyere og raskere høy. DEt er et alternativ men er ikke alltid at folk vet det. Jeg synes du er fantastisk til å blogge! Innholdet ditt har alltid noe spennende innhold som er gøy å lese! Du jobber hardt med blogginnleggene dine og er en av grunnene til at du er den eneste jeg leser. Jeg leser ingen andre bloggere enn deg nettopp fordi jeg synes du jobber hardt med de hver dag! Forsett å stå på så tror jeg på at du vil nå målene du har satt deg. Ha en herlig dag videre!!❤️❤️❤️❤️

    11. Sofie: Ja, vet om de hormonene. men innen jeg fikk vite om de hadde jeg allerede sluttet å vokse, og det var for sent. Egentlig like greit, for jeg er veldig glad i den høyden jeg har nå 🙂 Koselig å høre at du liker bloggen! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg