Tacogryte ala stinablogg

Helt siden jeg var liten har jeg alltid elsket taco. Vi hadde alltid taco på fredagene, og det var min favoritt-rett. I voksen alder har min elsk på taco bare blitt enda større, og jeg spiser det ofte. For å variere det litt veksler jeg mellom å lage taco med lomper, taco salat og taco gryte.

Sistnevnte har jeg aldri delt noe oppskrift av her på bloggen, og det er virkelig på tide! Denne gryten er perfekt kveldskos, og den er ikke bare dødsgod, men den er også veldig sunn. Fullproppet med grønnsaker og proteiner! 

Selv pleier jeg alltid å lage en stor gryte og sette restene i kjøleskapet i en boks. Det er like godt dagen etterpå til lunsj og middag! 

For 4 porsjoner trenger du:

– 1 boks mais

– 2 paprika

– 400 gram karbonadedeig

– 1 Boks hakkede tomater

– 1 gul løk

– 2,5 dl vann

– 1 pose taco pulver 

– Mager kesam 

– Smør til steking

– Gulost til topping

– 1/3 potte koriander

Gjør dette:

– Kutt opp løken i små biter og stek den i en stor gryte til den er myk og blank.

– Ha oppi karbonadedeigen og stek den til den er gjennomstekt.

– Ha oppi tacopulver og rør rundt. Ha oppi vann og rør rundt. 

– Mens løken og karbonadedeigen stekes kan du kutte opp paprikaen.

– Hell oppi hakkede tomater, mais og paprika. La det koke 2-3 minutter.

– Ha en porsjon av gryten oppi en dyp tallerken. Dryss over litt ost, litt koriander og topp den med en skje kesam.

Håper det smaker! 

6 kommentarer
    1. Nam, jeg brukte oppskriften din og det var supergodt. Du har en så fantastisk fantasi. Du er mitt forbilde for meg virker du som en: snill, selvsikker, morsom, kreativ,hjelpsom, aktiv , kul og elsket jente. Fortskjett med det. 🙏🏼👍🏼🤗 Stina

    2. Takk for oppskrift. Denne må jeg prøve å lage til kjæresten en gang!
      Han elsker mais, kjøttdeig og taco, i tillegg til at han er veldig glad i gryter. Perfekt 🙂

    3. er bare sunne ting. bortsett fra 1 ingrediens, og det er vel den største og værste av dem alle; ferdig tacokrydder. Er dagsbehovet for salt til hele 5 personer i en pose.. prøv å lag fra bunnen av! verdt det.

    4. Ligner veldig på tacosuppen de serverte på folkehøgskolen.. Det var suppe, og man kunne ta oppi det man ville selv og jeg tok alltid oppi kjøttdeig, ost og nachochips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg