8 ispinner med lite kalorier

Nå som det er sommer og sol liker jeg å spise is. Eller, liker blir feil å si. Jeg ELSKER å spise is. Jeg kan enkelt spise 1-2 is hver eneste dag, og kose meg masse med det. Det er så godt å spise en is som dessert etter middagen, eller bare en snack midt på dagen i varmen. Men, det er jo utrolig stor forskjell på de forskjellige pinne-isene.

Jeg sjekket ut kalori-innholdet på de forskjellige ispinnene som ligger i frysedisken, og jeg fikk helt sjokk. Enkelte av isene kunne ha opptil 450 kalorier! Det er jo en hel middag! Om jeg hadde spist 1-2 sånne iser hver dag hele sommeren hadde jeg gått opp 9 kg i rent fett, bare fra isen. Det går jo ikke!

Så derfor holder jeg meg heller til de ispinnene som har mye lavere innhold med kalorier. Disse kan jeg lett spise 1-2 av hver eneste dag uten at det utgjør noe særlig forskjell. Jeg fant 8 forskjellige ispinner som er veldig gode, og som har lavt innhold av kalorier. Her er de; 

 

 

Lollipop spinn – 60 kcal per ispinne.
(denne fant jeg kun på bensinstasjoner i enkeltpakke).

Dette er forresten min favoritt! 

 

Friskis – Jordbær og Appelsin – 72 kcal per ispinne

(denne kommer i 10 pakning på de fleste matbutikker)

 

Dugg – Eple og appelsin – 78 kcal per ispinne

( denne finnes kun i enkelt-pakninger på vanlige matbutikker og bensinstasjoner)

 

Sun lolly – Jordbær – 55 kcal per is 
(kjøpte på Meny. Fantes i smakene; appelsin, bringebær, cola, drue og eksotisk)

 

Fruitero – Bringebær – 56 kcal per ispinne
( kommer i 10 pak med 5 mango og 5 bringebær )


Friskis frukt – 52 kcal per ispinne

( kommer i 10 pak )


Dugg – Yoghurtis – Bringebær og jordbær – 64 kcal

( kommer i 6 pak, men kan også kjøpes i enkeltpakning)


Lollipop – 74 kcal per ispinne

( Kommer i enkeltpakning og også i 10 pak )

Nå har jeg fylt hele isboksen full av ispinner, og jeg gleder meg til å kose meg masse med is i sommer!

Chloe vil også ha is! Hehe! Hun ble helt gal etter is når jeg tok bilder av de forskjellige ispinnene. Men det ble dessverre ikke noe is på henne. Hun fikk heller en hundegodbit! 

 

🍭 Hvilken is er din favoritt? 🍭

36 kommentarer
    1. «Lite kalorier»… hater slike innlegg. Dette er altså min mening, og ikke noe imot det du skriver. Men er så lei av fokuset alltid skal bli lagt på at det ikke er kalorier, lite fett ol. -.-

    2. Synest det er så utrulig dumt at du legger så mykje vekt på kalorier og fett osv. Mange unge som leser bloggen din som ikkje skal ha eit slikt fokus på kalorier. Eg tenker at dersom du skal for ein gangs skyld kose deg så burde du ikkje tenke på kalorier. Du mener sikkert at dette er bedre alternativer til litt sunnere is, men synest du skriver veldig dårlig. Helsing Jente 15

    3. Ano: Husker ikke helt hvilken av de det var. Men soft is med strø, store iskremer med kjeks og balltopp ligger som regel mellom 400-500 kalorier per stk 😛

    4. Anonym: Nå handler ikke ikke det om “en gang iblant”, men heller å spise is hver dag. Å spise en softis som har 450 kalorier er noe kan man gjøre en gang iblant uten å tenke noe på det. Men å spise det hver dag er ikke heldig.

    5. Aah, now I want ice cream! 🙂
      Just today I saw a tv ad about ice creams for dogs!?! The flavours were something like salmon, liver etc. Sounds so bad, but dogs might love them 🙂 (It was Hugo & Celine ice creams IF I remember right.) Now I just hope they’ll make something for my two cats!

    6. Nocco har kommet med en is i ananassmak, den har 20 kalorier og er dødsgod! Den selges på deli de luca

    7. Tusen takk for at du setter et sunt fokus på kalorier! I dette innlegget oppfordrer du jo nesten til å spise 1-2 is om dagen, noe jeg personlig ikke synes er å sette et usunt fokus på kalorier, i motsetning til andre i kommentarfeltet. Husk at vi må ikke bli helt hysteriske og ikke ha fokus på kropp og helse, vi skal jo ha den samme kroppen når vi blir gamle!
      Synes bloggen din inspirerer til sunnere måltider, takk for at du gjør den jobben du gjør.

    8. Ikke ta dette som hat eller no(ikke ment frekt) men dette legger litt press på unge jenter. Man blir ikke overvektig på grunn av en is elr to dagen! Hvertfall ikke når man er aktiv, for det er de fleste om sommeren, fordi man hopper på trampoline, går turer med venner, bader osvosv! Sjønner påenget ditt, men jeg tror det er mange som tolker dette innlegget litt feil. Sorry vis du tar dette som hat er at jeg er frekk

    9. Slutt å si at Stina legger press på unge jenter. Hun har aldri sagt at en is får deg til å gå opp 9-10 kilo, men hun sa at om du spiser en softis (feks.) hver dag, kan du gå opp i vekt og få dårligere helse etterhvert. Og dårlig helse betyr ikke bare større vekt, men også trøtthet, slapphet osv. Det skal faktisk litt mer en dette til for å skape press blant unge jenter, og Stina kan nesten ikke skrive noe uten at dere finner en vei til å hakke på henne.

    10. Heiiii Stina, viste du at man fant dugg-isen på boks har selv wn den er med mango smak og den er sinnsykt god😻 jeg kjøpte den på en joker butikk. Og den er bare så digg. Du burde prøve den

    11. Testet ut
      Dugg – Yoghurtis – Bringebær og jordbær etter jeg leste dette innlegget og nå har den blitt en stor favoritt denne sommeren

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg