Flyttet 9 ganger på 2,5 år

Skal jeg fortelle dere noe sykt? Da Per Fredrik og jeg flyttet sammen til Sandefjord var det det første stedet på lenge hvor jeg følte at det var hjemme. Dette var det 9. stedet jeg flyttet til på bare 2,5 år.

Tiden rett før Oslo og tiden i Oslo var mye preget av flytting, og uansett hvor jeg bodde følte jeg at det bare var midlertidig. Kanskje ikke så rart i og med at jeg hadde flyttet så mye. Hvem bor 9 forskjellige steder på 2,5 år liksom? Det er jo ikke vanlig det. 

Helt siden jeg var liten følte jeg meg aldri hjemme hos foreldrene mine. Jeg følte ikke at jeg passet inn på stedet vi bodde, og jeg fikk aldri den “hjem” følelsen. Det var noe som ikke stemte. Jeg skjønner nå hvorfor. 

Hokksund ble altfor lite for meg. Jeg hadde alltid store drømmer, og de ble aldri tatt godt imot. Janteloven er noe jeg har kjempet imot hele livet mitt, og spesielt da jeg bodde på et så lite sted. Har man store drømmer og skiller seg ut slik som jeg gjorde, blir det vanskelig å passe inn. Det kan jeg skrive under på.

Da jeg flyttet til Oslo trodde jeg at alt kom til å bli bedre. Endelig skulle jeg bo et sted der alle kjørte på med drømmene sine og ingen ga deg et stygt blikk om du gikk med høye hæler på matbutikken. 

Tiden i Oslo ble fin, og jeg er så utrolig glad for at jeg fikk hatt den. Men Oslo ble rart for meg som var blogger. Jeg havnet i sirkler med folk som var totalt overfladiske og enten så ville de bruke meg for å havne på bloggen, eller så sniffet de så mye kokain at det tøt ut av nesen dems. 

Da jeg skulle flytte til Sandefjord med Per Fredrik ante jeg ikke hvordan det kom til å bli. Vi hadde vært i byen noen ganger, men jeg hoppet egentlig inn i det med øynene lukket. 

I starten følte jeg meg veldig alene her. Per Fredrik var den eneste jeg kjente. Jeg hadde ingen venner her, og jeg ante ikke hvor noe som helst annet enn kjøpesenteret lå. Etterhvert har jeg både fått venner, jeg har lært meg hvor tingene i byen ligger og endelig føles det ut som at jeg bor her og ikke bare besøker her. 

Om en liten uke har vi bodd her i to år, og jeg kan endelig si det; jeg har funnet mitt hjem. Dette er stedet hvor jeg endelig føler meg hjemme. Her er det akkurat noe mennesker til at man slipper unna janteloven, folk er skikkelig hyggelige her, det er helt utrolig vakre strender og skoger her, og jeg føler jeg får det beste av alle verdenener.

Men viktigst av alt; det er her jeg har bygget livet sammen med Per Fredrik ❤️Her kan vi bo for alltid, og det er så deilig at jeg endelig har funnet et sted der jeg kan slappe av og føle at jeg har kommet hjem. Det har tatt mange år, mange flyttinger, men det har vært så verdt det! 

21 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen, har flyttet tre ganger de siste to årene. Håper vi to finner oss til rette nå 🙂

    2. Hei Stina! Du skriver at du har fått venner etter du har flyttet til Sandefjord, og det er en ting jeg lurer på ang det. Jeg har selv flyttet hit og dit, og har egentlig aldri klart å få meg venner på nye plasser jeg har vært på. Jeg er kanskje redd for at jeg blir stemplet som “freak”.. jeg har alltid vært litt annerledes enn andre jenter, og jeg vet jeg kan være “too much” til tider. Jeg blir veldig fort ivrig dersom det snakkes om noe jeg er interessert i, men jeg er også håpløs på å bonde med folk. Om jeg møter folk på byen er jeg helt blank på hva jeg skal snakke om for å få samtalen gående! Har du noen tips? Jeg skulle så gjerne blitt kjent med flere mennesker, men har litt angst…

    3. Jøss trodde nesten eg hadde kommet over et innlegg om megselv
      Eg flyttet 9 ganger på 3.5 år og det var slitsomt!
      Første gangen med datteren min, flyttet vi tilbake til sentrum….stor tabbe…….kostet meg flere år med dårlig økonomi….Måtte en periode bo på sofaen hos en i familien med to hunder….gøy..nei….flyttet ijen , traff samboeren min…..og vi flytet mange ganger….med 3 hunder og barn
      Siste gangen eg flyttet var FRA samboeren min med 3 hunder og barn….og her bpr eg på 4, året. Trves,men kunne tenkt meg noe mer landlig….men foreløpig fønker dette veldig bra..:)
      Glad for at du trives <3

    4. Hei.
      Kan du skrive litt om hvordan du ble kjent med nye folk der du bor? Lurer spesielt på Rebecca, siden dere virker som så gode og nære venninner 🙂

    5. hahaha må ha skrevet den kommentaren i blinde….bra du klarer lese *stenografi* beklager for tasturdysleksien som plutselig inntraff med full kraft 😀 ha en fin kveld

    6. Keep quiet, jeg har flyttet ni ganger på 7 måneder…. Alt grunnet barnevernet vel og merke, men jeg vant den, lett…. Og skal snart flytte en tiende gang (om 6 uker). Og jeg er bare 15 ennå

    7. Så godt du endelig kan føle deg hjemme, jeg har selv den følelsen men har ikke flyttet så mange ganger selv om jeg ikke har følt meg hjemme de plassene jeg har bodd.

    8. Jeg har bodd på dette stedet hele livet mitt, jeg har lyst TIL å flytte nærmere skolen og vennene mine. Men jeg vil også ikke flytte fra naboene/vennene mine ver

    9. hvor traff du de vennene du har nå?
      skal selv flytte til ny by og syns det er vanskelig å vite hvor man treffer nye venner…
      du som har jobb hjemme møtte de vel ikke på skole eller jobb?

    10. Jeg flytet 11 ganger i løpet av 3 år det var veldig vanskelig jeg ble mobbet mye så mamma og jeg flytet fra sted til sted for at jeg skule få det bedre men det har ikke skjedd neste gang jeg skal flytte er i juli😞❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg