Sunn salat på kun 10 minutter!

I dag tok jeg lunsjen ute på verandaen i solen, og det var helt magisk. Det er så deilig vær ute nå, og jeg utnytter det til det fulle! Lunsjen jeg spiste var en utrolig deilig salat som jeg selv har funnet på. Fikk inspirasjon da jeg var i Italia sistgang, og da ble denne salaten et av resultatene! 

Denne salaten har vært en storfavoritt helt siden den gang, og den er virkelig å anbefale. Selv er jeg veldig kresen når det kommer til salater. Det verste jeg vet er isbergsalat med thousand island dressing.

Hver gang jeg lager en salat prøver jeg alltid å lage noe som er minst like spennende å spise som en vanlig middag, bare at det er mye sunnere! Jeg lager stadig vekk nye salater, og fremover har jeg veldig lyst til å dele de med dere! 

Dette trenger du:
(til en porsjon)

🍏 70 Gram ukokt pasta penne fullkorn

🍅 En neve små tomater (De som heter “søte tomater” fra Rogaland er best)

🌿 En neve fersk basilikum

🍎 Noen pinjekjerner (alt ettersom hvor mye du selv liker)

🥩 2-3 skiver Parmaskinke 

🥝 Kremet balsamico

Slik gjør du:

🥗Kok pastaen så den blir skikkelig myk. Den skal ikke være al dente. Når den er ferdigkokt skyller du den i kaldt vann til den har kjølt seg helt ned. (kald pasta taes opp i kroppen på en bedre måte enn varm pasta, les mer HER).

🥗Skjær opp alle ingrediensene

🥗Legg først pastaen nederst, og legg lagvis med alle ingrediensene. Topp med balsamico kremen. 

Håper salaten faller i smak! 💚

 

👻 SNAPCHAT STINABLOGG 👻

 

4 kommentarer
    1. Sikkert et rart spørsmål, men ser du ofte bruker balsamicokrem. Jeg har aldri vært borti dette før, så tror du at du kan beskrive hva det smaker?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg