Slik ser hagen ut nå!

I dag har været vært helt fantastisk ute. Per Fredrik og jeg grillet ute på verandaen til lunsj og koste oss skikkelig. Er så deilig at det endelig er sommer! Etter de siste dagene har det jo vært sommertemperaturer. Er så rart hvordan det gikk fra vinter til sommer på sånn to uker. Våren ble bare hoppet rett over. Haha!

Nå er det tre uker siden jeg begynte å gjøre noe i hagen, og jeg har fått gjort en del. Ikke så mye jeg håpet på, siden været har vært litt av og på, og egentlig finest de siste dagene. Men noe har blitt gjort! 

Jeg har blant annet gravd ut det ene blomsterbedet og lagt stein rundt det. Syns det ble så fint, og forskjellen fra før ble helt enorm! Har tenkt til å grave ut det andre blomsterbedet som er på den andre siden av huset inntil dette bedet, sånn at de begge får steiner rundt seg. 

Her kommer det snart opp en svær busk med peoner. Roser og peoner er mine favorittblomster, og når det blomstrer her i hagen er det helt nydelig!

Endelig begynner det å bli grønt på denne veggen. Om vinteren faller alle de grønne bladene av, så den ser ganske ribbet ut. Men nå blir den mer og mer dekket av grønne blader for hver dag som går! 

Disse to rosene plantet jeg for to år siden og det har vokst cirka 20-30 cm. Vet ikke om det er mye, men det er i alle fall veldig gøy å se at de vokser. I år kommer jeg til å passe bedre på de med både klipping og næring, så da vokser de forhåpentligvis enda mer!

Her er et annet bed jeg holder på å grave ut og gjøre klart for å legge steiner rundt. I dette bedet plantet Per Fredrik og jeg masse tulipaner i høst, og nå kommer de skikkelig fint opp. Gleder meg til de blomstrer!

I dette bedet må jeg virkelig ta tak. Her er det både oregano, roser, tulipan, buksbom og enda mer rart. Så her må mye flyttes til andre steder, også vil jeg heller plante noe som passer sammen. Er litt usikker på om jeg skal legge heller rundt dette bedet eller hva jeg skal gjøre for å ramme det inn. Så det får jeg ta som det kommer!

På verandaen begynner det også å blomstre, og her er rhododendron jeg plantet i full sving. De rosa blomstene er så nydelige!

Dette plantet jeg tidlig i vår, og dette treet var egentlig dekket av gule blomster. Nå faller de blomstene av og det blir grønt. Plutselig ble det lille treet veldig stort med alle bladene. Haha! Stemorsblomstene oppe i pottene har også vokst masse, og jeg håper de blomstrer langt utover sommeren.
 

Langs hele innkjørselen vår er det dekket med hvitveis og flere nydelige blomster. Får sånn eventyrfølelse når jeg går inn her!

 

Gleder meg til det begynner å blomstre her, og jeg kan plante mer blomster. Kan nok hende jeg tar meg en tur på blomstershopping til helgen. Hehe! 

 

👻 SNAPCHAT STINABLOGG 👻

 

10 kommentarer
    1. Får du noen ganger “strawberrylegs” når du shaver? Har du noen tips for å forhindre det? Kroppshår er så heeelvetet når man har mørkt hår 🙁 feel me girl??

    2. Spørsmål til ukens spm; Hvordan fikser du neglene dine? Hva bruker du? Tror du har svart på lignene før men er nysgjerrig siden de er så fine(:

    3. Hei.Jeg lurer på en ting, for du skrev jo at i det ene beddet at du hadde oregano, roser osv. Men tar du å graver opp røttene å planter de noen andre steder?
      Åsså lurte jeg på om du kan lage en serie på You tube, der du vlogger når du står på i Hagen?:);)

    4. Artig at du har blitt så hageinteressert! Angående rosene dine, så har jeg et tips å komme med, nemlig at podestedet må være under jorda. Du bør grave de opp og sette de dypere. Da kan du samtidig fylle på med ny kugjødeskompost i plantehullet, og gi de ny næring på den måten. Da kommer de til å trives og vokse mye bedre. Legger ved en link med forklaring. http://www.moseplassen.no/2011/10/hvordan-ikke-plante-roser/
      Gleder meg til å se fortsettelsen på hageforvandlingen din 🙂

    5. Bare grav rundt sånn at du får med deg en stor rotklump. Hvis du så graver dypere og vanner godt i hullet (pluss kugjødselkonpost), så greier rosa seg helt utmerket. Er det klatreroser? I så fall ville jeg putta noen klematis ned i hullet samtidig. De skal også plantes dypt og gjør seg veldig godt sammen med roser 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg