Drømmen om en baby

I går var Per Fredrik og jeg i Oslo i både et spennende møte, som jeg skal fortelle dere mer om litt senere, og vi var på boklanseringen til Julianne (Pilotfrue). Hun har som mange av dere vet slitt lenge med å bli gravid, og har bruke blant annet prøverør som hjelp.

Nå har hun skrevet en bok om hele prosessen, henne tanker og følelser rundt det, og i boken er det også en del info om prøverør. Vi kjøpte hver vår bok i går, og begynte å lese den allerede på toget på vei hjem. Wow, for en emosjonell reise hun har vært på. Kan bare tenke meg hvordan det føles!

Selv har jeg bestemt meg for å dra til legen for å sjekke AMH verdiene mine. Det var faktisk Ulrik (mannen til Julianne) som tipset meg om at det er det man skal sjekke for å se hvor fertil man er. AMH verdiene sier noe om hvor mange egg som er igjen, og hvor fertil man er. Jeg er jo bare 25 år nå, men man vet jo faktisk aldri. Det er bedre å sjekke nå og vite hvor man ligger ann og ta det derfra. Typisk meg ville blitt å vente med å få barn til jeg er rundt 29-30 år, og hvor ekstremt trist hadde det ikke vært om jeg da fant ut at det var for sent? 

Om jeg finner ut at jeg kun har noen få egg igjen nå, vil jeg heller begynne å prøve på å bli gravid nå, enn å vente. Jeg er jo virkelig ikke klar for barn, men det er bedre å få barn før man er klar enn å aldri få det. Jeg skal i alle fall sjekke ut hvordan ståa ligger ann, også får jeg ta det derfra. Har du bikket 25 selv, anbefaler jeg deg å sjekke AMH verdiene. Det er veldig mange som blir ufrivillig barnløse fordi de begynner for sent, og det er jo fryktelig trist. Så det er bedre å sjekke heller for tidlig enn for sent! 

Lanseringsfesten ble i alle fall veldig koselig, og jeg ønsker virkelig Julianne og Ulrik alt det beste med både babyen i magen og boken. Gleder meg til å lese resten av boken! 

12 kommentarer
    1. Jeg skal kjøpe boken snart, selv om jeg har ei datter på 16 mnd fra før, så tror jeg nok boken er spennende å lese selv om 🙂
      Jeg kan ærlig si til deg at å få barn blir man aldri klar for 😀

    2. Kan du gi oss resultater av prøven eller er det noe du vil holde litt privat… vet det høres ganske rart ut men ja hahah

    3. Man skal ta imot alle barn man kan få. selv om det kan være tungt. Så er det en STOR velsignelse. Tenk om en ikke hadde blitt født. Og det er så utrolig mange som kunne hvert et menneske. Hørtes veldig rart ut da. Men jeg vet du tåler mye kritikk, du. Beste Stina. Ønsker deg lykke til og alt ønskes riktig for deg😻

    4. Du kan også fryse ned eggene dine om du ønsker å få barn senere men ikke vil ta “konsekvensene” av å vente, eller hva jeg skal si hehe. Det koster noen summer men er jo virkelig verdt det om du ikke er klar for barn nå. Mange muligheter der ute heldigvis! Håper det går din vei 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg