Sunn og inspirerende salat!

I går var det virkelig vår-vær her i Sandefjord. I skyggen var det helt oppi 19 grader! Så det var mildt sagt helt amazing vær! Rebecca inviterte meg med på lunsj til Tønsberg, og vi dro på The Sense. Det ligger idyllisk til på brygga. Jeg har aldri vært der før, men jeg digget stedet og det blir nok ikke siste gang jeg drar dit! 

Jeg ble skikkelig inspirert av salaten jeg fikk. Spiraliserte grønnsaker smaker av en eller annen grunn mye bedre enn helt vanlige skiver. Jeg kjøpte en spiralizer tidligere i vinter, men jeg har nesten ikke brukt den. Vel, den skal draes frem fra skapet og brukes asap! Gleder meg til å lage masse sunne salater fremover! Salater er virkelig perfekt for meg som liker å spise masse sunne grønnsaker og kjøtt. Nam nam! 

Da jeg kom hjem i går var jeg egentlig ganske sliten, men jeg snek meg en tur ut i hagen og vips hadde jeg fjernet masse løv. Har vært litt av et prosjekt å fjerne alt løvet som er her. Det er jo en hel haug med trær i innkjørselen, så det blir mildt sagt litt løv. Tuller ikke når jeg sier at jeg har fjernet 14 søppelsekker stappfulle med løv..! Det er jo helt vilt! Takk gud for at jeg har løvblåser! Hehe! 

4 kommentarer
    1. Siden du er veldig imot pels da det er unøvendig, hvorfor ikke ekspandere samme tanken mot kjøtt? Å spise dyr er også totalt unødvendig da man kan få i seg alle nærnigstoffene man trenger på en kjøttfri diett!
      Tar bare og slenger med de mest vanlige spørsmålene om “mangler” folk er redd for på en vegansk diett:
      Proteiner: Komplette proteiner finnes det få av på en plantebaser diett, men så lenge du ikke spiser bare en ting får du i deg til sammen et fullverdig protein; f.eks bønner og ris, eller erter å ris vil tilsammen gi et komplett protein. Tenk på det som et puslespill (protein fra kjøtt er allerede ferdig puslet da de har spist plantene først). Det er en myte at den ene er bedre enn den andre.
      B12: ALLE, ikke bare veganere anbefales å ta tilskudd av B12. Dyrene du spiser får B12 enten injisert eller gjennom maten, da B12 kun finnes naturlig i jord. Du har valget mellom å ta tilskudd selv eller indirekte gjennom et dyr, da vi idag vasker alle grønnsaker.
      Jern: grove korn produkter er den viktigste kilden til jern i Norge, ikke kjøtt.
      Håper du vil tenke litt over dette, siden du er glad i dyr! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg